Dziś informacja turystyczna działa w maleńkim lokalu przy ulicy Krakowskiej. Z trudem mieści się w niej kilka osób.
- Teraz nie jest to miejsce, z którego moglibyśmy być zadowoleni - przyznaje Dorota Michniewicz, naczelnik wydziału kultury i sportu w urzędzie miasta.
Ratusz od wielu lat szukał innego miejsca. I znalazł go w pustym lokalu na Rynku, który kiedyś zajmował sklep, a przedtem pub Czerwona Oberża. Projekt zagospodarowania tego miejsca na potrzeby MIT jest już gotowy. Niebawem ratusz ogłosi przetarg na jego wykonanie.
- Jeszcze w tym rok powinno powstać miejsce gdzie turysta będzie mógł usiąść, napić się kawy i poznać ofertę turystyczną naszego miasta oraz regionu - mówi Michniewicz. - Będzie możliwość dostępu do internetu, a także zobaczenia filmów i projekcji multimedialnych na dużej plazmie. Stworzymy też punkt, gdzie będzie można kupić pamiątki np. opolską porcelanę.
Całość ma kosztować około 500 tys. zł. Na tę sumę złożą się koszty remontu, a także zakup sprzętu i wyposażenia.
Niestety choć wcześniej zapowiadano, że nowa informacja będzie w sezonie czynna również w niedziele, to teraz z tej idei ratusz się wycofał. Zdecydował brak pieniędzy.
- A dokładniej wycofanie się urzędu marszałkowskiego, który pierwotnie miał wspólnie z nami prowadzić informację - tłumaczy naczelnik. - To marszałek miał sfinansować dwa etaty, które pozwoliłby, na działanie informacji przez cały tydzień.
Jak usłyszeliśmy jednak od radnego Arkadiusza Wiśniewskiego (PO) chce on porozmawiać z prezydentem i poszukać pieniędzy w budżecie na zwiększenie obsady w informacji turystycznej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?