Opole planuje kolejną obwodnicę

Artur  Janowski
Artur Janowski
Zaktualizowano 
Węzeł na ulicy Niemodlińskiej będzie początkiem kolejnego odcinka obwodnicy Opole.
Węzeł na ulicy Niemodlińskiej będzie początkiem kolejnego odcinka obwodnicy Opole. Sławomir Mielnik/www.flyimages.pl
Drogowcy zlecą projekt drogi, która połączy ul. Krapkowicką z Niemodlińską. Trasa miałaby przejąć duży ruch z drogi krajowej nr 45, która przecina Zaodrze.

W urzędzie miasta otwarto wczoraj oferty firm, które chcą wykonać projekt kolejnego odcinka obwodnicy Piastowskiej.

Spośród dziewięciu biur projektowych najtańszą propozycję złożyła firma Prokom z Opola, która chce ponad 1,2 miliona złotych i deklaruje, że dokumentacja będzie gotowa najpóźniej w 10 miesięcy od podpisania umowy. To oznacza, że pod koniec przyszłego roku miasto dysponowałoby projektem technicznym drogi.

Dla wielu opolan może to być zaskoczeniem, bo obecnie władze ratusza koncentrują się na zupełnie innych projektach. Na tapecie są trasa średnicowa przez Pasiekę i obwodnica południowa. Miasto chce też w przyszłym roku ruszać z budową pierwszego odcinka obwodnicy Piastowskiej pomiędzy obwodnicą północną a ulicą Wrocławską.

- Owszem, ale odcinek, którego projekt niebawem zlecimy, też jest bardzo ważny. Na tę drogę od lat czeka wielu opolan i to nie tylko kierowców - przekonuje Piotr Rybczyński, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.

Przyjęta koncepcja zakłada, że droga zaczynałaby się na węźle na ul. Niemodlińskiej, a kończyła na ul. Krapkowickiej. W ocenie Rybczyńskiego to najprostszy do zaprojektowania odcinek obwodnicy w Opolu.

- Konieczny jest tylko jeden wiadukt nad torami, a na ulicy Niemodlińskiej mamy już gotowy węzeł drogowy - tłumaczy Rybczyński. - Projekt zlecony będzie na dwie nitki obwodnicy, ale można go etapować i wybudować jedną, tak jak na obwodnicy północnej. Szacuję, że taka droga kosztowałaby mniej niż 100 milionów złotych, choć oczywiście ostateczny kosztorys będzie znany dopiero w przyszłym roku.

Nie ma żadnych szans, aby miasto samo rozpoczęło budowę tego fragmentu obwodnicy. Może się jednak okazać, że akurat na tę drogę będzie można najszybciej pozyskać pieniądze zewnętrzne, np. rządowe.

- Obecnie przez Zaodrze przebiega droga krajowa nr 45, a to powoduje duży ruch na ul. Partyzanckiej i Prószkowskiej - przypomina Rybczyński. - Kiedy powstanie odcinek obwodnicy, o którym obecnie mówimy, to ruch będzie można przełożyć na nową drogę, właśnie takie projekty inwestycyjne są wysoko oceniane w Warszawie.

Na razie trudno jednak powiedzieć, kiedy inwestycja wystartuje. Z drugiej strony drogowcy przekonują, że bez gotowego projektu technicznego obwodnica będzie zawsze wyłącznie w planach.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
blop
W dniu 27.10.2015 o 13:22, Opole w betonie. Trza wiać napisał:

Strażnik gaju myśli opornie jak nasz MZD i UM :) Przecież wszelkie trendy mówią o wyprowadzaniu samochodów z miast. Co tam trendy, normy UE nakazują zmniejszenie emisji spalin. W tym jednak przypadku mamy do czynienia z osobą o wrażliwości walca i krótkowzroczności ślepca. W tym przypadku wypadało by zapytać, czy brał/a Pan/Pani korepetycje z durnoty w UM czy w MZD?Lekcja dla Pana - wpierw obwodnice, później komunikacja miejska a jeszcze później można się zastanawiać nad przelotówkami w centrum miasta. No, chyba, że Mediolan, Rzym, Londyn (przykłady) są w błędzie i będą z czasem żałować ochrony miejsc zielonych i polityki miast dla ludzi, nie dla samochodów.

Mediolan, Rzym i Londyn dysponują takim cudem techniki jak metro. Nie stoi ono w korkach jak autobusy, które zwolennicy komunikacji miejskiej tak propagują.

G
Gość

Wiej do Londynu, tam jest mniej korków i smrodu i więcej zieleni

m
marek

Pokażcie planik to nie będziecie mieli głupich wpisów.

K
Kolega

Niemodlińska z Krapkowicką, ot na co stać strażnika budżetowego. I jeszcze nazwać to to obwodnicą. Kto tę drańską śrubę tłoczy w tym Opolu, Średnicowa podnieta bez sensu, teraz czas na obwodnicę do nikąd. A średnicowa porażka z wtłamszeniem 200% samochodów w centrum Opola, to co, obwodnica bez obwodu. Straszne. 

G
Gość

Tak tak oczywiście inni nie mają żadnych problemów komunikacyjnych i nic im się nie należy. Tylko tym z Opola. Inni czekają i czekają od lat na cokolwiek, a w międzyczasie w Opolu zbudują 4 obwodnice. Widać, że sprawiedliwie rozdziela się środki w naszym województwie. Tylko pogratulować decydentom. 

 

O
OLA
W dniu 27.10.2015 o 12:43, czytelnik napisał:

A moze zamiast kolejnego planu w szufladzie cos wybudowac Jakis nowy most moze albo poprzednie obwodnice skonczyc ??

DOKŁADNIE!!! Trzeba coś zrobić a nie planować!!! Korki masakryczne, po 15 piastowska stoi, nysy łuzyckiej stoi itp...

O
Oppeln

Obwodnica piastowska powinna mieć początek pomiędzy Bierkowicami a Wrzoskami i biec przez pola omijając Wójtową Wieś i przed Winowem krzyżowała by się z DK45  W dalszym ciągu powstała by obwodnica południowa aż do Grudzic i w ten sposób powstał by sensowny ring okalający całe miasto Proponowany przebieg obwodnicy piastowskiej to całkowity bezsens 

O
Opole w betonie. Trza wiać

Strażnik gaju myśli opornie jak nasz MZD i UM :) Przecież wszelkie trendy mówią o wyprowadzaniu samochodów z miast. Co tam trendy, normy UE nakazują zmniejszenie emisji spalin. W tym jednak przypadku mamy do czynienia z osobą o wrażliwości walca i krótkowzroczności ślepca. W tym przypadku wypadało by zapytać, czy brał/a Pan/Pani korepetycje z durnoty w UM czy w MZD?

Lekcja dla Pana - wpierw obwodnice, później komunikacja miejska a jeszcze później można się zastanawiać nad przelotówkami w centrum miasta. No, chyba, że Mediolan, Rzym, Londyn (przykłady) są w błędzie i będą z czasem żałować ochrony miejsc zielonych i polityki miast dla ludzi, nie dla samochodów.

s
strażnik gaju

obwodnica Piastowska to będzie rzeczywista obwodnica, nie jak droga przez południowe dzielnice Opola nazywana na wyrost obwodnicą południową,

obwodnica Piastowska powinna mieć pierszeństwo przed niby obwodnicą południową, oczywiście pierwszeństwo przed tymi obwodnicami powinna mieć trasa średnicowa,

c
czytelnik

A moze zamiast kolejnego planu w szufladzie cos wybudowac Jakis nowy most moze albo poprzednie obwodnice skonczyc ??

M
Mieszkaniec

I dobrze! W końcu trzeba odciążyć ul. Domańskiego! Mieszkańcy narzekają i czekaja od lat! Tiry przewalaja się w dzień i w nocy po dziurach i studzienkach robiac halas ze umarlego budzi! A juz nie wspominam o przejsciu przez ulice! A w niedziele to korki bo pol opola i okolic do Karolinki wali! To powinien być priorytet!

m
młody

Dobra  sciema z projektami ! A mosty w Opolu nadają się do zamknięcia. Nabudują dróg, lotnisk a potem będzie jak w Hiszpanii. Nic nie zrobią bo kasy brak nawet na most przy ulicy Niemodlińskiej! A Opole rocznie opuszcza na stałe ponad 1000 mieszkańców. Należy walczyć z depopulacją regionu po co drogi, po których za 10 lat nikt nie będzie jeżdził!

G
Gość

Jedne miejscowości nie mają nic, a Opole chce po kilka inwestycji drogowych na raz. Oczywiście finansowanych z kieszeni wszystkich podatników w regionie, bo przecież nie tylko tych z Opola. Tak właśnie stolica regionu dba o "teren". I to jest właśnie skandal nad skandale. Pazerność tych ludzi nie zna granic.

s
sdfg

kolejna kasa na projekty, może by coś w końcu zrobili ?

x
xxx

A co przeszkadzało Ryszardowi Wielkiemu zrobić taki projekt 5 czy 10 lat temu?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3