- Na plac budowy chcemy wejść w przyszłym tygodniu - mówi Tomasz Kędzior, wiceprezes częstochowskiego Drog-Budu, który w konsorcjum z inną tamtejszą firmą zbuduje obwodnicę Malni i Choruli.
Droga o długości 6,1 km będzie poprowadzona nowym śladem drogi wojewódzkiej nr 423 omijając Malnię i Chorulę od północy i doprowadzi ruch do ronda pomiędzy Krapkowicami a Gogolinem.
- Dzięki temu Opole zyska bezpośrednie połączenie z węzłem autostradowym „Krapkowice”, a mieszkańcy Malni i Choruli odetchną od ruchu ciężarówek - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego.
Szerokość jezdni wyniesie siedem metrów, będą tam utwardzone pobocza o szerokości 1,25 metra, powstaną skrzyżowania z drogami przecinającymi obwodnicę (w tym ronda) oraz wiadukt nad istniejącą drogą powiatową.
Robotnicy wykonają też przepusty, odwodnienia, ścieżkę pieszo-rowerową oraz połączenie obwodnicy z drogą wojewódzka 424 i powiatową nr 1831O.
- Jak na okolicę z wyrobu cementu słynącą, obwodnica zostanie w całości wykonana w technologii betonowej, która ma wiele zalet - dodaje Szymon Ogłaza. - Chodzi przede wszystkim o niższe koszty budowy i utrzymania. Nawierzchnia jezdni betonowej wymieniana powinna być po 30 latach, asfaltowa co 10. Na betonówce nie tworzą się też koleiny.
Koszt budowy obwodnicy to 41,3 mln zł, a zakończenie prac zaplanowano w połowie 2019 roku.
Dziś władze województwa podpisały też umowę z gminą Gogolin w sprawie sfinansowania projektu budowlanego wiaduktu nad linią kolejową E36, który ma powstać w centrum miasta. Dzięki temu zlikwidowany zostanie przejazd drogowo-kolejowy, który utrudnia życie miejscowym. Koszt dokumentacji to 1,4 mln zł, a pieniądze wykłada gmina.
Linia kolejowa E30 do remontu. W Gogolinie powstanie wiadukt
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?