Po śmiertelnym wypadku na DK94 pod Strzelcami Opolskimi mieszkańcy chcą zmian na skrzyżowaniu

Radosław Dimitrow
Radosław Dimitrow
Do wypadku doszło w rejonie Stajni Koszyce niedaleko Strzelec Opolskich.
Do wypadku doszło w rejonie Stajni Koszyce niedaleko Strzelec Opolskich. Radosław Dimitrow
Na drodze krajowej nr 94 pod Strzelcami Opolskimi zginął 53-latek. Według mieszkańców to miejsce jest wyjątkowo niebezpieczne.

Tragiczny wypadek zdarzył się w poniedziałkowy wieczór na drodze krajowej nr 94 przed Strzelcami Opolskimi. W tym miejscu samochody poruszają się z prędkością ok. 90 km/h. 52-letni kierowca mazdy, który podróżował razem z 53-latkiem z Ukrainy zwolnił, żeby skręcić w lewo w boczną drogę, przy której znajduje się Stajnia Koszyce.

W trakcie przepuszczania samochodów jadących z naprzeciwka, w tył mazdy z impetem uderzyło BMW na niemieckich numerach, kierowane przez 26-latka. Siła uderzenia była tak duża, że tył mazdy został niemal całkowicie zmiażdżony.

- 53-latek został przewieziony do szpitala. Niestety w wyniku poniesionych obrażeń zmarł - relacjonuje st. sierż. Marta Białek z Komendy Powiatowej Policji w Strzelcach Opolskich.

Tragiczny wypadek wywołał lawinę komentarzy wśród okolicznych mieszkańców - tym bardziej, że wcześniej zdarzały się w tym miejscu kolizje. Lokalna droga uczęszczana jest m.in. przez klientów stajni, a także kilku okolicznych mieszkańców.

- Skrzyżowanie jest słabo widoczne, a droga w tym miejscu nieoświetlona - zauważa Henryk Walczak, właściciel stajni. - Od 1998 r., czyli od czasu, gdy użytkuję stajnię, kierowcy na krajówce trzykrotnie zderzyli się z moimi traktorami. To miejsce jest po prostu niebezpieczne, o czym informowałem drogową dyrekcję już kilkanaście lat temu.

Zdaniem właściciela stajni, bezpieczeństwo poprawiłaby budowa oświetlenia ulicznego lub zmiana organizacji ruchu z wydzieleniem osobnego pasa do lewoskrętu.

Taka inwestycja początkowo nie była możliwa, bo formalnie boczna ulica nie miała statusu drogi gminnej. Kilka lat temu rada gminy przyjęła jednak uchwałę w tej sprawie, a w 2020 r. zwróciła się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z wnioskiem o sformalizowanie skrzyżowania. Obie strony są zgodne, że ten odcinek powinien być dodatkowo oświetlony, a na drodze powinny się pojawić wysepki oraz dodatkowy pas. Ustalają natomiast kto powinien tę inwestycję sfinansować.

Ostatnia korespondencja w tej sprawie pochodzi z lipca 2021 r. Drogowa dyrekcja twierdzi, że oświetlanie ulic leży w kompetencji gminy. Natomiast gmina stoi na stanowisku, że za budowę oświetlenia odpowiedzialna jest GDDKiA, jako zarządca drogi.

Obie strony zapewniły nas wczoraj, że dążą do porozumienia w tej sprawie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska