Przebudowa ul. 1 Maja w Opolu. Jest chętny na budowę prawoskrętu pomiędzy ul. Krakowską a Kołłątaja. Ma on pomóc w rozładowaniu korków

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Dopiero co przebudowana ulica w centrum Opola będzie przebudowywana ponownie.
Dopiero co przebudowana ulica w centrum Opola będzie przebudowywana ponownie. Sławomir Draguła
Jedna firma zgłosiła się do przetargu na rozbudowę ul. 1 Maja w Opolu przy dworcu PKP. BEST OPEBEL zaproponował za wykonanie inwestycji 890 tys. złotych, miasto ma na ten cel w budżecie nieco ponad 800 tys. Co teraz?

Ul. 1 Maja w centrum Opola została przebudowana w zeszłym roku. Inwestycję przeprowadzono w ramach budowy centrum przesiadkowego "Opole Główne".

Podczas prac zlikwidowany został krótki, ale ważny odcinek ul. Armii Krajowej od skrzyżowania z Krakowską, Korfantego i 1 Maja do wjazdu na parking i plac przed dworcem PKP.

No i od tego czasu zaczęły tworzyć się spore korki. Jadący od strony ul. Piastowskiej stracili bowiem możliwość "ucieczki" w Armii Krajowej już przy budynku poczty. Teraz muszą jechać do świateł na skrzyżowaniu z ul. Kołłątaja i Armii Krajowej tam skręcić w prawo na nowym łączniku.

W związku z tym Miejski Zarząd Dróg w Opolu ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę prawoskrętu na ul. 1 Maja w rejonie Centrum Przesiadkowego "Opole Główne", który ma pomóc w rozładowaniu korków.

Zgłosiła się do niego jedna firma - BEST OPEBEL. To ta sama, która prowadzi przebudowę placu przed dworcem PKP, który bezpośrednio sąsiaduje z odcinkiem, który ma być rozbudowany.

Zaproponowana w przetargu kwota to 890 tys. złotych, natomiast Miejski Zarząd Dróg w Opolu ma na ten cel zarezerwowane nieco ponad 800 tys. złotych

- Oferta jest analizowana - mówi Adam Leszczyński, rzecznik prezydenta Opola.

Jeśli dojdzie do podpisania umowy, to BEST OPEBEL będzie miał 9 miesięcy na realizację zadania - trzy na projekt, sześć na prace.

- Chcę wszystkich zapewnić, że nie będziemy wchodzili ani w drogę rowerową ani w chodnik, na prawoskręt wykorzystamy pas trawy, który znajduje się między drogą rowerową a jezdnią - mówi Adam Leszczyński.

W planach jest też wykorzystanie wszystkich istniejących już elementów infrastruktury, czyli sygnalizatorów, znaków, krawężników i kostki brukowej.

Przypomnijmy. Dodatkowy pas do skrętu w kierunku Armii Krajowej będzie zaczynał się tuż za skrzyżowaniem 1 Maja, Krakowskiej i Korfantego a kończył przy światłach na skrzyżowaniu z Kołłątaja i Armii Krajowej.

Paweł Szrot ostro o "Zielonej Granicy"."To porównanie jest uprawnione"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Avalon
16 maja, 19:26, Gość:

Przecież w Rauszu pracują wysokokwalifikowani fachowcy, którzy zatwierdzaja projekty urbanistyczne . Biedni Opolanie

To naprawdę wygląda tak jakby zostało spartolone celowo, żeby za chwilę były potrzebne kolejne roboty i kolejne koszty Nawet średnio rozgarnięty człowiek będący uczestnikiem ruchu drogowego by tą sytuację przewidział.

C
Centrum miasta
16 maja, 21:31, Opolanin2:

A gdzie podziały się Miski, Lole i JaMy fachowcy od transportu i obrońcy najmądrzejszego wiśni?Co głupio im, że takie bzdury pletli przez tyle czasu jak to jest cu[wulgaryzm]. A tak naprawdę jest mega źle...

17 maja, 8:37, LoL:

Chyba pijesz do mnie, więc oto jestem. Dla Ciebie jest mega źla, a dla mnie jest jak jest. Nie wszystko jest cu...coś tam, nie wszystko jest źle, a teraz poszukaj dziury w chodniku żebyś mógł napisać jaka to prz.eje.ba.na sprawa.

Stwierdzenie "jest jak jest" określa poddanie się i obojętność. Też się poddaje słysząc narrację PAW. Ręce opadają.

O
Opolanin2
16 maja, 21:31, Opolanin2:

A gdzie podziały się Miski, Lole i JaMy fachowcy od transportu i obrońcy najmądrzejszego wiśni?Co głupio im, że takie bzdury pletli przez tyle czasu jak to jest cu[wulgaryzm]. A tak naprawdę jest mega źle...

17 maja, 8:37, LoL:

Chyba pijesz do mnie, więc oto jestem. Dla Ciebie jest mega źla, a dla mnie jest jak jest. Nie wszystko jest cu...coś tam, nie wszystko jest źle, a teraz poszukaj dziury w chodniku żebyś mógł napisać jaka to prz.eje.ba.na sprawa.

Lol zero konkretów. Większość inwestycji w Opolu najzwyczajniej się nie sprawdza. Puste centra przesiadkowe, układy komuniakacyjne, które są nowo projektowane nie spełniają swojej funkcji. Mam wrażenie, że lepiej zrobić bubla niż nic nie zrobić. Podatnik zapłaci. Lol porozmawiaj z ludzi z ratusza, jest źle.

L
LoL
16 maja, 21:31, Opolanin2:

A gdzie podziały się Miski, Lole i JaMy fachowcy od transportu i obrońcy najmądrzejszego wiśni?Co głupio im, że takie bzdury pletli przez tyle czasu jak to jest cu[wulgaryzm]. A tak naprawdę jest mega źle...

Chyba pijesz do mnie, więc oto jestem. Dla Ciebie jest mega źla, a dla mnie jest jak jest. Nie wszystko jest cu...coś tam, nie wszystko jest źle, a teraz poszukaj dziury w chodniku żebyś mógł napisać jaka to prz.eje.ba.na sprawa.

O
Opolanin2
A gdzie podziały się Miski, Lole i JaMy fachowcy od transportu i obrońcy najmądrzejszego wiśni?Co głupio im, że takie bzdury pletli przez tyle czasu jak to jest cu[wulgaryzm]. A tak naprawdę jest mega źle...
G
Gość
16 maja, 15:53, ventuno:

To jest skandal jak to miasto jest zarządzane. Siedzą bałwany w tych urzędach i myślą o niebieskich migdałach. A teraz, co tam wywalimy prawie milion złotych na dodatkowy pas, znów zrobimy demolkę, znów będą korki, ruch wahadłowy, ale kogo to obchodzi nie nasze pieniądze to się fajnie wydaje. Panie Wiśniewski kolejny bardzo duży minus, co inwestycja to jak kulą w płot!

16 maja, 16:58, przedsiębiorca:

Nie ma żadnych inwestycji tworzących miejsca pracy. Nawet MZK to dno z dna. Spójrzcie na centrum miasta i upadające raz po raz lokale. Opole umiera i to jest fakt. W tym roku populacja zmniejszy się po raz kolejny. Nikt z młodych nie chce tu zostać.

Opole jest jednym z nielicznych miast mających tak wiele atutów do wykorzystania : układy komunikacyjne - Odra, kolej, A4 ; źródło energii elektrycznej i cieplnej( Elektrownia Opole) - okazja wybudowania zakładów , których produkcja jest oparta na cieple - szklarnie . Niestety decydenci stoją murem przeciw dźwignięciu się dla Opola z tego marazmu; młodzi wyjeżdżają do Wrocławia na Śląsk do szkół i do pracy, więc nie ma potrzeby tworzenia nowych miejsc pracy - Opole staje się miastem emerytów i rencistów .

G
Gość
Przecież w Rauszu pracują wysokokwalifikowani fachowcy, którzy zatwierdzaja projekty urbanistyczne . Biedni Opolanie
J
Janina
A widział ktoś, żeby jakiś projektant beknął za narysowany bubel, których pełno wokół? Może czas to zmienić.
H
Horst
16 maja, 17:41, Texas Ranger:

Naprawdę ciężko uwierzyć ze nikt nie zwrócił na to uwagi na etapie projektowania. Komuś zabrakło wyobraźni albo rozumu. Poza tym prawoskręt niczego nie rozwiąże, może trochę poluzuje ruch dla tych jadących na Armii Krajowej i wiadukt. Większym problemem jest brak osobnego pasa do jazdy na wprost w kierunku Piastowskiej. Wyjeżdżajace z centrum autobusy ciągle blokują ruch w oczekiwaniu na możliwość skrętu w lewo na światłach.

Wszyscy o tym pisali wręcz trąbili. Niestety Opole to stan umysłu. Teraz miasto chce wydać pozwolenie na budowę wielkiego centrum logistycznego w Świerklach, praktycznie w środku lasu. Gdzie ekolodzy, gdzie strajk klimatyczny? Tak nas Wiśniewski chce załatwić.

T
Texas Ranger
Naprawdę ciężko uwierzyć ze nikt nie zwrócił na to uwagi na etapie projektowania. Komuś zabrakło wyobraźni albo rozumu. Poza tym prawoskręt niczego nie rozwiąże, może trochę poluzuje ruch dla tych jadących na Armii Krajowej i wiadukt. Większym problemem jest brak osobnego pasa do jazdy na wprost w kierunku Piastowskiej. Wyjeżdżajace z centrum autobusy ciągle blokują ruch w oczekiwaniu na możliwość skrętu w lewo na światłach.
p
przedsiębiorca
16 maja, 15:53, ventuno:

To jest skandal jak to miasto jest zarządzane. Siedzą bałwany w tych urzędach i myślą o niebieskich migdałach. A teraz, co tam wywalimy prawie milion złotych na dodatkowy pas, znów zrobimy demolkę, znów będą korki, ruch wahadłowy, ale kogo to obchodzi nie nasze pieniądze to się fajnie wydaje. Panie Wiśniewski kolejny bardzo duży minus, co inwestycja to jak kulą w płot!

Nie ma żadnych inwestycji tworzących miejsca pracy. Nawet MZK to dno z dna. Spójrzcie na centrum miasta i upadające raz po raz lokale. Opole umiera i to jest fakt. W tym roku populacja zmniejszy się po raz kolejny. Nikt z młodych nie chce tu zostać.

i
inżynier
16 maja, 9:51, Gnido:

Jak co teraz? Teraz powinien zabulić ten cymbał , który zgodził się na zaślepienie A Krajowej.

Kiedy o tym dokładnie pisałem to nijaki Misiek z ratuszową ekipą mnie wyzywali, że jestem inżynierem do kitu itp. A wyszło jednak na moje. Wszystkie pomysły ratusza typu centra przesiadkowe i rozwiązania komunikacyjne w Opolu są idiotyzmem. Za sam ITS ktoś powinien mieć zarzuty prokuratorskie. Tak to jest jak za zarządzanie biorą się politolodzy i kumple.

v
ventuno
To jest skandal jak to miasto jest zarządzane. Siedzą bałwany w tych urzędach i myślą o niebieskich migdałach. A teraz, co tam wywalimy prawie milion złotych na dodatkowy pas, znów zrobimy demolkę, znów będą korki, ruch wahadłowy, ale kogo to obchodzi nie nasze pieniądze to się fajnie wydaje. Panie Wiśniewski kolejny bardzo duży minus, co inwestycja to jak kulą w płot!
G
Gość
16 maja, 9:51, Gnido:

Jak co teraz? Teraz powinien zabulić ten cymbał , który zgodził się na zaślepienie A Krajowej.

Dokładnie tak, ewentualnie mogą być narcyz Wisniewski, Leszczyński i dyrektor MZD

G
Gnido
Jak co teraz? Teraz powinien zabulić ten cymbał , który zgodził się na zaślepienie A Krajowej.
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie