Targi nto - nowe

Przebudowa ul. 1 Maja w Opolu. Jest chętny na budowę prawoskrętu pomiędzy ul. Krakowską a Kołłątaja. Ma on pomóc w rozładowaniu korków

Sławomir Draguła
Dopiero co przebudowana ulica w centrum Opola będzie przebudowywana ponownie.
Dopiero co przebudowana ulica w centrum Opola będzie przebudowywana ponownie. Sławomir Draguła
Jedna firma zgłosiła się do przetargu na rozbudowę ul. 1 Maja w Opolu przy dworcu PKP. BEST OPEBEL zaproponował za wykonanie inwestycji 890 tys. złotych, miasto ma na ten cel w budżecie nieco ponad 800 tys. Co teraz?

Ul. 1 Maja w centrum Opola została przebudowana w zeszłym roku. Inwestycję przeprowadzono w ramach budowy centrum przesiadkowego "Opole Główne".

Podczas prac zlikwidowany został krótki, ale ważny odcinek ul. Armii Krajowej od skrzyżowania z Krakowską, Korfantego i 1 Maja do wjazdu na parking i plac przed dworcem PKP.

No i od tego czasu zaczęły tworzyć się spore korki. Jadący od strony ul. Piastowskiej stracili bowiem możliwość "ucieczki" w Armii Krajowej już przy budynku poczty. Teraz muszą jechać do świateł na skrzyżowaniu z ul. Kołłątaja i Armii Krajowej tam skręcić w prawo na nowym łączniku.

W związku z tym Miejski Zarząd Dróg w Opolu ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę prawoskrętu na ul. 1 Maja w rejonie Centrum Przesiadkowego "Opole Główne", który ma pomóc w rozładowaniu korków.

Zgłosiła się do niego jedna firma - BEST OPEBEL. To ta sama, która prowadzi przebudowę placu przed dworcem PKP, który bezpośrednio sąsiaduje z odcinkiem, który ma być rozbudowany.

Zaproponowana w przetargu kwota to 890 tys. złotych, natomiast Miejski Zarząd Dróg w Opolu ma na ten cel zarezerwowane nieco ponad 800 tys. złotych

- Oferta jest analizowana - mówi Adam Leszczyński, rzecznik prezydenta Opola.

Jeśli dojdzie do podpisania umowy, to BEST OPEBEL będzie miał 9 miesięcy na realizację zadania - trzy na projekt, sześć na prace.

- Chcę wszystkich zapewnić, że nie będziemy wchodzili ani w drogę rowerową ani w chodnik, na prawoskręt wykorzystamy pas trawy, który znajduje się między drogą rowerową a jezdnią - mówi Adam Leszczyński.

W planach jest też wykorzystanie wszystkich istniejących już elementów infrastruktury, czyli sygnalizatorów, znaków, krawężników i kostki brukowej.

Przypomnijmy. Dodatkowy pas do skrętu w kierunku Armii Krajowej będzie zaczynał się tuż za skrzyżowaniem 1 Maja, Krakowskiej i Korfantego a kończył przy światłach na skrzyżowaniu z Kołłątaja i Armii Krajowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kandydat PiS na prezydenta. Decyzja coraz bliżej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska