Szkoła podstawowa w Moszczance w gronie laureatów ogólnopolskiego konkursu

fot. Krzysztof Strauchmann
Dyr. Marzena Kędra z pierwszoklasistami w "kąciku czytelnika", urządzonym w klasie.
Dyr. Marzena Kędra z pierwszoklasistami w "kąciku czytelnika", urządzonym w klasie. fot. Krzysztof Strauchmann
Szkoła zajęła trzecie miejsce w ogólnopolskim konkursie Ministerstwa Edukacji Narodowej i Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli “Otwarci na zmiany".

19 lutego delegacja szkoły wyjedzie na XIV Targi Edukacyjne do Poznania, podczas których nastąpi ogłoszenie wyników. Przywiozą nagrodę - sprzęt multimedialny (laptop wraz z projektorem) wart 5 tys. zł. W konkursie uczestniczyło 30 szkół z całej Polski.

- Celem konkursu było upowszechnianie dobrych praktyk edukacyjnych, związanych z wdrażaniem przez szkoły nowych podstaw programowych - mówi Marzena Kędra, dyrektor SP w Moszczance.

Nauczyciele i dyrekcja szkoły mieli zaprezentować na szkolnej stronie interne towej własne rozwiązania, dotyczące metod nauczania dzieci. Przygotowywali więc opisy, fotoreportaże z zajęć, prezentacje multimedialne, pokazujące nietypowe, autorskie metody pracy z dziećmi. Zamieścili zdjęcia z pracowni pierwszoklasistów, urządzonej nietypowo, według własnego pomysłu, bez klasycznie ustawionych ławek przed tablicą. Kto chce, może się z tym materiałem zapoznać jeszcze przez najbliższy rok (www.zs_moszczanka.wodip.opole.pl), bo ministerstwu edukacji zależy na tym, by nauczyciele sięgali po najlepsze, sprawdzone wzory.

- Ta nagroda to potwierdzenie, że nasza koncepcja szkoły bez podręczników przynosi rezultaty, że idziemy w dobrym kierunku - cieszy się dyr. Kędra.

Od września 2009 roku szkoła podstawowa w Moszczance wprowadziła własny program nauczania dla pierwszoklasistów.

- Postawiliśmy na indywidualną pracę z uczniem w małych zespołach - tłumaczy dyr. Marzena Kędra (sama prowadzi zajęcia z klasą I) - Nie wykładamy materiału spod tablicy. Chcemy dać uczniom możliwość rozwijania się we własnym tempie. Dzieci piszą, malują i śmiało opowiadają o swojej pracy. Prowadzą doświadczenia, badania, eksperymentują, stawiają hipotezy...

Taka metoda jest jednak bardziej pracochłonna i wymagająca dla nauczycieli niż tradycyjne nauczanie. Muszą we własnym zakresie przygotowywać tygodniowe moduły pracy, materiały na każdą lekcję. Np. kiedy pierwszoklasiści mieli zajęcia o dinozaurach, bawili się w paleontologów, sami prowadzili “wykopaliska", wydobywali z piasku w pudełkach ukryte tam kości.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kasia

Staropolskie przysłowie mówi - nie jest ważne jak kto zaczyna, ale jak kończy. Zobaczymy za 5 - 6 lat.............

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3