Tauron Sprzedaż wprowadza nowe rachunki za prąd na Opolszczyźnie

Edyta Hanszke
Tauron Sprzedaż wprowadza nowe rachunki za prąd na OpolszczyźnieAneta Sajler, dyrektor Centrum Usług Wspólnych Tauron Obsługa Klienta pokazuje nową fakturę.
Tauron Sprzedaż wprowadza nowe rachunki za prąd na OpolszczyźnieAneta Sajler, dyrektor Centrum Usług Wspólnych Tauron Obsługa Klienta pokazuje nową fakturę. Edyta Hanszke
Od końca maja br. klienci TAURONA – gospodarstwa domowe oraz małe i średnie firmy – będą otrzymywać nowe rachunki ze energię elektryczną. Zmiany dotyczą ok. 400 tys. klientów z obszaru opolskiego.

Związane są z wdrożeniem nowego systemu bilingowego, który ma usprawnić obsługę. Ceny energii elektrycznej pozostają bez zmian, natomiast klienci, którzy wybiorą nowe produkty energetyczne, będą mogli korzystać z gwarancji stałej ceny nawet przez trzy lata oraz usługi „Elektryk24H”.

Nowy system bilingowy umożliwi klientom dostęp do nowoczesnych usług, m.in. elektronicznej faktury, wielofunkcyjnego elektronicznego biura obsługi oraz niestandardowych produktów, które będzie można zamówić telefonicznie lub przez internet.

– Podpisując umowę z każdym klientem, przyjmujemy zobowiązanie do realizacji jego oczekiwań. Preferencje klientów poznaliśmy m.in. dzięki badaniom dotyczącym użytkowania energii elektrycznej. Dziękujemy wszystkim klientom za przekazanie nam opinii i wniosków – mówi Grzegorz Lot, wiceprezes zarządu TAURON Sprzedaż. – Teraz, kiedy wdrażamy konkretne rozwiązania, prosimy Państwa o współpracę i zapoznanie się z ważnymi informacjami na temat zmian – dodaje.

Co nowego

Każdy klient ma teraz nowy numer konta bankowego do dokonywania wpłat. Osoby, które otrzymają nowe faktury, powinny dokonywać przelewów na nowy numer konta. Natomiast klienci, którzy mają blankiety opłat sprzed zmian, powinni wpłacać należności na numer konta bankowego znajdujący się na tych blankietach.

Nowe faktury w pierwszej kolejności otrzymają klienci, którym w maju skończył się okres rozliczeniowy. Kolejne faktury wysyłane będą do klientów w terminach dotychczasowych okresów rozliczeniowych. Na przykład klient, który korzysta z rozliczeń sześciomiesięcznych (prognozowych) i otrzymuje faktury w lipcu i styczniu, nowy rachunek wraz z informacją o zmianach dostanie po raz pierwszy w lipcu br.
Do każdego punktu poboru energii elektrycznej (czyli do każdego licznika energii) przyporządkowany jest nowy numer klienta/płatnika. Podawanie numeru klienta/płatnika podczas kontaktów z TAURONEM usprawni obsługę.

Zmienia się szablon faktury za energię elektryczną.

Rachunek klienta, który rozliczany jest co pół roku, składa się z trzech stron. Na pierwszej znajduje się rozliczenie za ostatnich sześć miesięcy, na drugiej wyliczenie należności prognozowanej na następny okres rozliczeniowy, a na trzeciej blankiety opłat prognozowanych.

Szczegółowy opis nowego rachunku dostępny jest w punktach obsługi TAURON oraz na stronie internetowej www.tauron.pl/zmiany

Kwota należności prognozowanej na pół roku podzielona jest na pięć blankietów opłat. Jeśli w wyniku rozliczenia poprzedniego okresu rozliczeniowego powstanie niedopłata, pierwszy blankiet będzie opiewał na wyższą – o wartość niedopłaty – kwotę (np. jeżeli niedopłata wynosi 40 zł, a kwota opłaty prognozowej 100 zł, pierwszy blankiet będzie na kwotę 140 zł). W przypadku nadpłaty w poprzednim okresie rozliczeniowym pierwszy blankiet będzie opiewał na niższą - o wartość nadpłaty – kwotę (np. jeżeli nadpłata wynosi 30 zł, a kwota opłaty prognozowej 100 zł, pierwszy blankiet będzie na kwotę 70 zł).
Bez zmian pozostają okresy rozliczeniowe. Każdy klient będzie rozliczany z taką częstotliwością, jak dotychczas.

Uwaga na oszustów

Zmiana systemu bilingowego nie wymaga dokonywania zmian w umowach z TAURONEM. Klienci nie muszą podpisywać żadnych dokumentów. TAURON przypomina również, że nie wysyła do domów swoich klientów żadnych przedstawicieli handlowych i ostrzega przed oszustami.

– Prosimy naszych klientów, by zachowali czujność. Jeżeli ktoś będzie odwiedzał Państwa w domu i namawiał do zawarcia nowej umowy z TAURONEM, prosimy o niepodpisywanie dokumentów i zgłoszenie tego faktu pod numer 555 444 555 – informuje Grzegorz Lot, wiceprezes zarządu TAURON Sprzedaż.

Gdzie szukać dodatkowych informacji

Każdy klient otrzyma wraz z nową fakturą informację dotyczącą zmian. O wdrożeniu nowego systemu bilingowego poinformowani zostali również rzecznicy praw konsumenta, przedstawiciele władz lokalnych oraz środowisk opiniotwórczych.

Osoby, które będą miały wątpliwości dotyczące nowych faktur mogą je rozwiać także w sobotę, 6 czerwca w Punkcie Obsługi Klienta Tauron w Opolu przy ulicy Konopnickiej, podczas specjalnego dyżury w godz. 8.-13.00.

Dodatkowe wyjaśnienia można znaleźć na stronie www.tauron.pl/zmiany oraz w punktach obsługi TAURON. Informacje o zmianach w rachunkach za energię elektryczną zamieszczane będą również w mediach.

– Jestem przekonany, że nasi klienci chętnie będą korzystać z nowych produktów i usług, które możemy zaoferować dzięki wprowadzeniu nowoczesnego systemu bilingowego – mówi Grzegorz Lot.
Nowy system bilingowy wdrażany jest sukcesywnie dla wszystkich klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm.

– Z nowego systemu billingowego korzystają już mieszkańcy Dolnego i Górnego Śląska oraz  Małopolski. Ten niezwykle skomplikowany proces, m.in. pod względem informatycznym i organizacyjnym, przeprowadzony został w sposób profesjonalny i przynosi klientom TAURONA liczne korzyści. Jestem przekonany, że również klienci z obszaru opolskiego i wałbrzyskiego będą zadowoleni z możliwości, jakie daje nowy system informatyczny, z którego korzystać będzie  ponad 5 mln klientów TAURONA – dodaje  Grzegorz Lot, wiceprezes zarządu TAURON Sprzedaż.

TAURON Polska Energia SA jest spółką holdingową w grupie kapitałowej, która zajmuje się wydobyciem węgla, wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą energii. Grupa TAURON obejmuje swoim działaniem 18 proc. powierzchni kraju i jest jednym z największych podmiotów gospodarczych w Polsce, w tym największym dystrybutorem oraz drugim sprzedawcą i wytwórcą energii elektrycznej. W skład Grupy TAURON wchodzą m.in. TAURON Wytwarzanie, TAURON Dystrybucja, TAURON Sprzedaż, TAURON Obsługa Klienta, TAURON Wydobycie, TAURON Ekoenergia oraz TAURON Ciepło. Od 2010 roku akcje TAURON Polska Energia SA notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie m.in. w indeksach WIG20 i WIG30. Spółka wchodzi w skład indeksu spółek odpowiedzialnych - Respect Index.

W załączniku - Jak czytać nową fakturę Taurona

OFE zlikwidowane. Masz 5 miesięcy na decyzję

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
czeczen

W sumie chyba czas się do nich uśmiechnąć. Wydają się być naprawdę godni uwagi. Jutro dzwonię i zobaczę dokładnie co i jak. Kto wie, może od razu uda mi się umówić na podpisanie umowy? 

k
kisia

Też sporo o nich słyszałam - podobno mają też ofertę na telefon? Łączy ktoś u nich te dwie usługi?

r
rawek

Tak, porównywalem i juz nawet jestem po spotkaniu. Patrzylem na rozne firmy, ale ostatecznie zdecyduje się chyba na novum, o ktorym wspominal kolega fader. Mają fajną oferte z gwarancja ceny - czegos takiego wlasnie szukalem, a obsluga klienta u nich tez na duzy plus

f
fader

ja juz im podziekowalem... mam dosyc tych wszystkich duzych firm, ktore traktuja z gory kazdego czlowieka. Teraz mamy takie czasy, ze powinno sie o kazdego konsumenta dbac, bo on ma taki wybor, zeby pojsc do kogos innego. Ja wlasnie nie wytrzymalem i wybralem mniejsza firme - poczytalem w necie opinie innych ludzi i zdecydowalem sie na novum - polecam wszystkim, trzeba wspierac male firmy - a obsluga klienta duzo lepsza, same plusy

a
aarraassaa

jeszcze im mało ??? Prezesiki chcą podwyzki !!!

r
rawek

jeszce im mało z tymi zmianami , trzeba szukać u mniejszych sprzedaców a nie walić do monopolistów 

o
opolanin

Jak zwykle monopolista robi ze swoimi klientami co mu się podoba. Te zmiany nadają się do zgłoszenia do UOKiK.Wg umowy półroczny okres rozrachunkowy płaciliśmy do tej poru w sześciu ratach i nadal chce płacić w sześciu ratach a nie jak obecnie zmuszają mnie do płacenia w pięciu ratach.Powód jest bardzo prozaiczny. Po pierwsze nie tak się umawiałem przy zawieraniu umowy i to w .zasadzie dla UOKiK powinno wystarczyć. A drugi powód jest taki , bo nie zarabiam tyle co Pani min. Bieńkowska. Muszę teraz wziąć kredyt żeby płacić wyższe kwoty raty.Ale zawsze jest wyjście . Można zgasić światło i wyjechać. Przecież to szansa.

c
czeczen

rawek, a robiłeś już jakąś analize rynku? porównywałeś oferty? Temat mnie mocno interesuje. 

z
z Niemodlina

"Ceny energii elektrycznej POzostają bez zmian" co wcale nie oznacza, że będziemy płacić tyle samo, bo wzrosną pewnie inne opłaty.
By żyło się lepiej ???

Dodaj ogłoszenie