Te polskie marki odzieżowe zadomowiły się już w Europie i na świecie. Ty też na pewno robisz tutaj zakupy!

Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
Reserved i Sinsay z kolejnymi sklepami w Europie. A które inne marki zyskują poza granicami kraju?
Reserved i Sinsay z kolejnymi sklepami w Europie. A które inne marki zyskują poza granicami kraju? Arkadiusz Wojtasiewicz / Polska Press
Grupa odzieżowa LPP ma już niemal tyle samo salonów za granicą, co w Polsce. Zarząd spółki zdradza plany na rozwój swoich marek, które serca Polaków już podbiły. Ich celem jest ekspansja na Europę Zachodnią. A my sprawdzamy, które polskie marki już mogą nazwać się międzynarodowymi.

Spis treści

Rośnie liczba sklepów Sinsay i Reserved za granicą

Grupa odzieżowa LPP jest w naszym kraju znana pod markami modowymi Reserver, Cropp, Mohito House i Sinsay, a jej zarząd właśnie pochwalił się swoimi wynikami finansowymi i zdradził plany na kolejne lata.

Giełdowe akcje grupy LPP rosną od czasu publikacji tych danych, a to świadczy o pozytywnym zaskoczeniu rynku. Zysk netto spółki w III kwartale 2023 roku wyniósł 438,8 mln zł, a to zdecydowanie więcej niż jeszcze rok temu, gdy grupa notowała straty na poziomie ponad 360 mln zł. Tylko ostatnie półrocze przyniosło sprzedaż o wartości ponad 8 mld zł.

Taki wynik to nie przypadek, bowiem wyraźnie rośnie także liczba sklepów tej grupy. Na koniec lipca bieżącego roku ich ilość wyniosła już ponad 2 tys., a więc o 385 więcej niż rok wcześniej:

  • sklepy w Polsce: 1090 (+106 rok do roku)
  • sklepy za granicą: 1051 (+279 rok do roku)

Największym reprezentantem spółki jest Sinsay z 840 sklepami. Sporo jest także sklepów Cropp i House (odpowiednio 263 i 361), oraz Reserved - 353 sklepy. Mohito to marka z 224 sklepami.

Prognoza: wzrost przychodów w Europie Południowo-Wschodniej

Spółka LPP zapowiedziała także dalsze wyjście na rynek europejski. Na przełomie 2023 i 2024 roku grupa chce mieć już 56 sklepów w Europie Zachodniej. Do tego czasu w Europie Południowo-Wschodniej spółka chce zwiększyć ilość swoich sklepów do 537.

LPP chce postawić na rozwój marki Reserved w Wielkiej Brytanii i Włoszech, ale także na rozwój mniejszych marek i zwiększenie powierzchni handlowych w Finlandii. Spółka widzi też spory potencjach w rozwoju swoich sieci stacjonarnych w Rumunii, Bułgarii i Serbii, ale także w Europie Zachodniej, gdzie ceny najmu bywają wyjątkowo atrakcyjne.

Właściciel kilku znanych w Polsce marek zakłada wzrost przychodów o ok. 20 proc. rok do roku i osiągnięcie poziomu 18 mld zł. Ten wynik ma być łatwiejszy do osiągnięcia dzięki lepszemu kursowi dolara do złotego, spadającym kosztom transportu i stabilnym stanom zapasów.

Nie tylko polska moda znana jest na świecie

Lista najsłynniejszych polskich marek znanych na całym świecie wykracza zdecydowanie poza branżę modową. Grupa LPP i 4F to oczywiście marki odzieżowe, które od lat są naszą wizytówką poza granicami kraju, ale w Europie swoje skrzydła rozwija także Wawel, producent wyrobów cukierniczych i Asseco, przedsiębiorstwo produkujące oprogramowania.

4F to nasz eksportowy producent odzieży sportowej. Obecnie ta marka gości już w ponad 200 punktach w Europie, m.in. w Rumunii i Czechach, ale także w Japonii i Tajlandii.

Wawel to krakowska firma cukiernicza, która powstała w 1910 roku, a od tego czasu rozgościła się ze swoimi produktami w ponad 50 krajach w Europie i na świecie, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, USA czy Arabii Saudyjskiej.

Asseco to z kolei rzeszowska firma tworząca systemy informatyczne, która znana jest już w 60 krajach - głównie w Europie, ale także w Japonii, Izraelu czy Turcji.

Mamy się czym chwalić na świecie. Warto, abyśmy także lokalnie docenili pracę naszych przedsiębiorców.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Jaką decyzję podejmie w grudniu RPP?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Te polskie marki odzieżowe zadomowiły się już w Europie i na świecie. Ty też na pewno robisz tutaj zakupy! - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska