Uczniowie są już gotowi do matury z WOS

Katarzyna Błońska
Anna Łagodzińska (pierwsza z prawej), Ania Patoła, Katrina Pawuś i Monika Makarewicz w ramach przygotowania do matury wzięły udział w grze dotyczącej Unii Europejskiej.
Anna Łagodzińska (pierwsza z prawej), Ania Patoła, Katrina Pawuś i Monika Makarewicz w ramach przygotowania do matury wzięły udział w grze dotyczącej Unii Europejskiej. Katarzyna Błońska
Zakończył się edukacyjny projekt "WOS na piątkę" organizowany przez Wyższą Szkołę Zarządzania i Administracji

Brali w nim udział uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, którzy już w ten piątek będą zdawać maturę z wiedzy o społeczeństwie. Projekt trwał ponad trzy miesiące. Uczniowie na cotygodniowych spotkaniach przerabiali tematy dotyczące historii państwa i prawa, władzy w Polsce, aktów prawnych, zagadnień związanych z integracją europejską czy sprawami ekonomicznymi państwa. - To nie były zwyczajne ćwiczenia czy akademickie wykłady. Staraliśmy się urozmaicać zajęcia. Uczestnicy grali w interaktywne gry o Unii Europejskiej, brali udział w konkursach, quizach i debatach. Na zakończenie pisali test sprawdzające ich wiedzę - mówi Marcin Oleksiuk pomysłodawca projektu.

- W taki sposób chcieliśmy zaktywizować młodych ludzi do rozważań nad problemami społecznymi i równocześnie wzbudzić motywację do samodzielnego zdobywania wiedzy.

Głównym jednak celem spotkań była pomoc w przygotowaniu tegorocznych maturzystów do ich najważniejszego egzaminu.

- Istnieje powszechne przekonanie, że matura z WOS-u nie jest trudna, bo zawsze coś można napisać - mówi jedna z uczestniczek projektu Ania Patoła, która wybrała właśnie ten przedmiot na egzaminie dojrzałości. - W rzeczywistości pytania są bardzo szczegółowe, wymagają szerokiej wiedzy i równocześnie umiejętności analitycznego myślenia. Do ostatniego dnia trzeba być na bieżąco z wydarzeniami w Polsce i zagranicą - mówi.

Na zajęciach największy nacisk kładziono na trening umiejętności analizy tekstu, samodzielnego rozwiązywania zadań, kojarzenia i wiązania faktów politycznych i społecznych. Uczestnicy sami zgłaszali interesujące ich tematy.

Najczęściej dotyczyły one zagadnień związanych z Unią Europejską.

- Okazuje się że uczniowie posiadają naprawdę szeroką wiedze o społeczeństwie. Trochę jednak gorzej wypada umiejętność sprzedawania tej wiedzy - mówi Marcin Oleksiuk.

Dlatego też organizatorzy prowadzili blok z autoprezentacji i zdolności wypowiadania się przed audytorium. - Dla zachęty wszystkie uczestniczki projektu otrzymały kosmetyki z jednej z opolskich drogerii. Ponoć poczucie, że się dobrze wygląda, dodaje wiary w siebie, a to na pewno pomaga na maturze, szczególnie paniom - dodaje Oleksiuk.

Zajęcia z WOS-u prowadzone były w ramach większego projektu WSZiA pt. "Edukacja młodzieży to inwestycja w region", przy okazji którego organizowane już były m.in. korepetycje z matematyki, cykliczne akademickie wykłady w szkołach ponadgimnazjalnych, a także konkursy dotyczące wiedzy o regionie.

- Jako uczelnia wyższa mamy świadomość, że edukacja to inwestycja w przyszłość. Musimy przełożyć wszelkich starań, aby młodzi ludzie byli otwarci na społeczne problemy, żeby z odpowiedzialnością i merytorycznym przygotowaniem przystępowali do kreowania własnego jutra - dodaje Marcin Oleksiuk.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska