Uniwersytet pomaga przedsiębiorcom

Edyta Hanszke
Uczelnia jest jednym z członków pierwszego na Opolszczyźnie Klastra Turystycznego "e-kolot. Kraina miodu i mleka"

Opinia

Opinia

Prof. Piotr Wieczorek, prorektor d.s. nauki i współpracy z zagranicą Uniwersytetu Opolskiego:

- Klaster turystyczny, w którym mamy udział to praktyczne wykorzystanie potencjału nauki, jeden z wielu aspektów naszej działalności. Efekt tego przedsięwzięcia, czyli stworzenie strony internetowej w dwóch wersjach językowych (polskiej i niemieckiej) przyniesie realne korzyści firmom, które zaprezentowały tam swoją ofertę i zostały przeszkolone. Sam wybierając się na wypoczynek, poszukuję miejsc noclegowych w Internecie. Chcielibyśmy przetłumaczyć tę stronę także na język angielski, żeby stała się jeszcze bardziej uniwersalna i dostępna.

Do klastra weszli przedsiębiorcy z rejonu Kluczborka i Olesna. Chcą oni wspólnie promować walory turystyki wiejskiej swojego regionu. Wspomagają ich naukowcy uniwersytetu.

Klaster przygotował już stronę internetową (www.e-kolot.pl). Znajdują się tam oferty gospodarstw agroturystycznych z powiatów kluczborskiego i oleskiego, punktów gastronomicznych i miejsc, które mają być magnesem dla turystów.

Zainteresowani mogą skontaktować się z właścicielami gospodarstw przez skype lub GG. Są tam też filmy prezentujące najpiękniejsze zabytki i zakątki, które maja zachęcić do odwiedzenia tych terenów.
To pierwsza w regionie tak innowacyjna strona promująca turystykę w Regionie.

- Region kluczborsko-oleski nigdy nie było kojarzony jako turystyczny - mówi dr Maria Śmigielska z Wydziału Ekonomii UO, która z ramienia uczelni zajmowała się projektem. - Teraz ma szanse na wypromowanie się w całym świecie, bo przecież taki jest zasięg Internetu.

Pieniądze, prawie pół miliona złotych na promocję klastra, w tym przede wszystkim na stworzenie portalu, przy współpracy z klastrem turystycznym Pro Agro z Brandenburgii (Niemcy) pochodzą z projektu finansowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

Dr Śmigielska dodaje, że samo techniczne opracowanie strony nie było najtrudniejsze. Więcej wysiłku wymagało przeszkolenie właścicieli gospodarstw i firm, które prezentują tam swoją ofertę. - Na początku byli przerażeni koniecznością informatyzacji, ale to jedyna droga do internacjonali

zacji produktu, czyli wypromowania go w świecie - wyjaśnia. - Dołożymy starań, aby ten klaster nie podzielił losu tych, które upadły, kiedy skończyły się pieniądze zewnętrzne na finansowanie.

Pieniądze, prawie pół miliona złotych na promocję klastra, w tym przede wszystkim na stworzenie portalu, przy współpracy z klastrem turystycznym Pro Agro z Brandenburgii (Niemcy) pochodzą z projektu finansowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

Dr Śmigielska dodaje, że samo techniczne opracowanie strony nie było najtrudniejsze. Więcej wysiłku wymagało przeszkolenie właścicieli gospodarstw i firm, które prezentują tam swoją ofertę. - Na początku byli przerażeni koniecznością informatyzacji, ale to jedyna droga do internacjonali

zacji produktu, czyli wypromowania go w świecie - wyjaśnia. - Dołożymy starań, aby ten klaster nie podzielił losu tych, które upadły, kiedy skończyły się pieniądze zewnętrzne na finansowanie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska