W Kędzierzynie-Koźlu pojedziemy autami inaczej

Tomasz Kapica
Tomasz Kapica
Jarosław Narowski nie jest specjalnie zadowolony z faktu, że miasto chce zwężać al. Jana Pawła II. - Na skrzyżowaniu z ul. Miłą i 1 Maja wystarczyłoby rondo, które poprawiłoby bezpieczeństwo - uważa kierowca.
Jarosław Narowski nie jest specjalnie zadowolony z faktu, że miasto chce zwężać al. Jana Pawła II. - Na skrzyżowaniu z ul. Miłą i 1 Maja wystarczyłoby rondo, które poprawiłoby bezpieczeństwo - uważa kierowca. Tomasz Kapica
Magistrat wystąpił o zgodę na zwężenie głównej miejskiej arterii - al. Jana Pawła II. Zmienione będą także zasady ruchu na najniebezpieczniejszym skrzyżowaniu z ul. Miłą i 1 Maja.

Regularnie dochodzi tam do wypadków. Kierowcy mówią, że wystarczy postać w tym miejscu zaledwie kilka minut, aby zobaczyć sytuację, w której ktoś próbuje wymusić pierwszeństwo, albo w ostatniej chwili ucieka przed zderzeniem.

- Kierowcy wyjeżdżający z ul. 1 Maja nie mają czasu na to, aby opuścić skrzyżowanie, a zielone świeci już wyjeżdżającym z ul. Miłej. Dochodzi do wymuszeń i w konsekwencji stłuczek - opowiada pan Grzegorz, jeden z kierowców. - Ludzie trąbią, krzyczą na siebie. Można się poczuć jak w centrum Kairu.

Do jeszcze groźniejszych sytuacji dochodzi, gdy jadący al. Jana Pawła II chcą skręcać na tym skrzyżowaniu w lewo. - Samochody z naprzeciwka mają zielone, przez tłok na skrzyżowaniu ograniczona jest widoczność. To jest powodem wielu "dzwonów" - dodaje pan Krystian, kolejny kierowca.

Rocznie dochodzi tu do kilkunastu wypadków i stłuczek. nto wiele razy zwracała uwagę na ten problem, ale urzędnicy winę za taki stan rzeczy zwalali tylko i wyłącznie na kierowców. Dopiero po tragicznym wypadku w którym ciężko ranna została kobieta i jej syn, zdecydowali się przeprowadzić analizę ustawienia świateł. Wtedy potwierdzono, że potrzebna jest korekta. Dziś drogowcy już wiedzą, co trzeba zrobić, aby skrzyżowanie stało się bezpieczne.

- Przede wszystkim podczas skręcania w lewo z al.Jana Pawła II jadące z naprzeciwka samochody będą miały czerwone światło - tłumaczy zmiany Arkadiusz Kryś, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg. - Ponadto wydłużony zostanie cykl wyjazdu z ul. Miłej.

Zwiększone zostaną także przerwy pomiędzy zielonymi światłami, tak, aby wszyscy kierowcy zdążyli bezpiecznie opuścić skrzyżowanie. Stanie się to kosztem skrócenia czasu przejścia dla pieszych.

- Zmiany nie zakłócą tzw. zielonej fali, czyli płynnego przejazdu przez dłuższy odcinek al.Jana Pawła II - zapewnia Arkadiusz Kryś.

Nowa organizacja ruchu musi jeszcze zostać zatwierdzona. Najprawdopodobniej zostanie wprowadzona za miesiąc. Drogowcy są przekonani, że teraz będzie dużo bezpieczniej. Z myślą o bezpieczeństwie właśnie od kilku lat miasto nosi się z zamiarem przebudowy al. Jana Pawła II. Jest już nawet gotowy projekt techniczny tej inwestycji, zakłada on budowę dwóch rond: przy dworcu PKP oraz właśnie na skrzyżowaniu z ul. Miłą i 1 Maja.

- Wystąpiliśmy już o zgodę na przebudowę al.Jana Pawła II - informuje Andrzej Reczek, kierownik Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miasta w Kędzierzynie-Koźlu.

Najważniejszym i najbardziej kontrowersyjnym pomysłem jest jednak zwężenie drogi z dwóch do jednego pasa po każdej ze stron jezdni.

- Skutek będzie taki, że trasa się szybko zakorkuje. Kierowcy i tak będą chcieli wyprzedzać, więc w efekcie zrobi się jeszcze bardziej niebezpiecznie - mówią kierowcy. Urzędnicy i władze miasta przekonują jednak, że to dobry pomysł. Tłumaczą, że wszelkie analizy wykazały, że wpłynie to pozytywnie na bezpieczeństwo.

Nieoficjalnie mówi się, że zwężenie drogi ma zachęcić kierowców do korzystania z obwodnicy.

Co ciekawe, w budżecie gminy na razie nie ma jednak pieniędzy na ten cel. Prawdopodobnie znajdą się dopiero w przyszłym roku. Cała przebudowa może potrwać nawet 7-8 lat, kosztować będzie ponad 50 milionów złotych.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kk

Co za beznadziejny pomysł z tym zwężaniem... Wielu mieszkańców tego nie chce, ale oczywiście władza ma to gdzieś i żadnych konsultacji nie było. Robią coś szybko, żeby przepchać przed zbliżającym się referendum, w którym może zostać odwołana cała rada. Masakra....

a
amdeus
W dniu 01.07.2013 o 21:33, Gość napisał:

A więc potrzebna była aż ofiara w PiS-ie żeby innym jeździło się bezpieczniej. Marna to pociecha, bo kobieta ostro oberwała. Mam nadzieję, że z tego wyjdzie czego jej i rodzinie życzę. A osoby odpowiedzialne za drogi i bezpieczeństwo na nich przyznają sobie premie nie wiedzieć za co. Co za ludzie przejęli władzę? To woła o pomstę do nieba.

Zasada jest prosta jak drut.Wjeżdżając na skrzyżowanie nawet na zielonym dla swojego kierunku,trzeba zwrócić uwagę co się dookoła dzieje.Wjazd z klapkami na oczach jak koń,przyczynia się do takich zdarzeń jakie ostatnio miało miejsce na tym skrzyżowaniu.

a
ask

Sygnalizacja świetlna na tym skrzyżowaniu ustawiona była prawidłowo.To polaczki szoferaki zawsze coś kombinują.A to przejadę na żółtym,a to wczesnym czerwonym,czy też lekko średnio mocno czerwonym.Dla polaczka szoferaczka żadne zakazy,czy nakazy nie straszne.Polaczek szoferaczek nawet na tzw.bezpiecznym skrzyżowaniu którym jest rondo potrafi doprowadzić do zderzenia. 

m
mbb

pierwszy raz w świecie będzie sie poprawiać bezzpieczeństwo poprzez zmniejszenie ikości pasów !

Co to w ogóle jest ?

A ta corka tego posła ?

Corka nie corka . Powinni skarżyć miasto jako wspólsprawcę wypadku z powodu wadliwej organizacji ruchu. W Ameryce od reki. W polsce chyba nie do przeprowadzenia. Ale bylny to lepszy instrument sprawczy niż zakulisowe naciski i czynienie aby było czynione

G
Gość

A więc potrzebna była aż ofiara w PiS-ie żeby innym jeździło się bezpieczniej. Marna to pociecha, bo kobieta ostro oberwała. Mam nadzieję, że z tego wyjdzie czego jej i rodzinie życzę. A osoby odpowiedzialne za drogi i bezpieczeństwo na nich przyznają sobie premie nie wiedzieć za co. Co za ludzie przejęli władzę? To woła o pomstę do nieba.

E
Egon
Ostatnia ofiara, to córka byłego posła PiS, Religi - stąd to przyspieszenie...
Y
YYY

OBIECYWACZ van tuła - obiecuje

WIARYGODNY red tomuś - obiecująco pisze

 

zbliżają się do miszcza tuSSka ale im jeszcze daleko

lud wybrał lud ma

Dodaj ogłoszenie