Ważny most w Kędzierzynie-Koźlu wymaga pilnego remontu. Ale nikt się do niego nie przyznaje. Gmina: "To nie nasz". Holding: "Nasz też nie"

Tomasz Kapica
Tomasz Kapica
Zaktualizowano 
Kuriozalna sytuacja w Kędzierzynie-Koźlu. Przeprawa prowadząca do kompleksu zakładów w Blachowni jest w kiepskim stanie. Remont może kosztować nawet milion złotych. Ale nie wiadomo kto miałby ponieść koszty, bo nikt się do mostu nie przyznaje.

Problem dotyczy przeprawy na Kanale Gliwickim przy wjeździe na teren kompleksu zakładów w Blachowni (dawne Zakłady Chemiczne Blachownia). Niedawno w konstrukcji mostu pracownicy zauważyli duże dziury przez które widać taflę wody. Boją się, że obiekt się zawali.

Spółka JPM Holding S.A., która nadzoruje i zarządza terenem przemysłowym o powierzchni 450 hektarów, na razie zasłoniła dziury pachołkami i zdecydowała o przeprowadzeniu doraźnego remontu. Nie zmienia to faktu, że potrzebna jest kompleksowa naprawa mostu.

Sęk w tym, że nikt nie chce się przyznać do bycia właścicielem przeprawy, a tym samym zapłacić za kosztowną modernizację.

Szukamy właściciela, my nim nie jesteśmy na na pewno - mówi Sławomir Zdrojewski, dyrektor zarządzający JPM Holding.

Przeprawa wisi nad kanałem, a więc znajduje się na działce należącej do Wód Polskich. Holding wysłał już zapytanie do Wód i dwóch innych instytucji zarządzających gospodarką wodną. Wody Polskie twierdzą jednak, że one się mostami nie zajmują.

Zapytaliśmy o sprawę w Starostwie Powiatowym w Kędzierzynie-Koźlu, które dysponuje wydziałem geodezji i szczegółowymi mapami. Oficjalnego stanowiska nie dostaliśmy, ale zasugerowano nam, że potencjalnym właścicielem mostu mogłaby być gmina.

Faktycznie, od strony miasta do mostu prowadzi ulica Szkolna, która należy do samorządu gminnego. Ale jej urzędnicy stanowczo zaprzeczają, by mieli coś wspólnego z przeprawą.

- To na pewno nie jest nasz most - twierdzi Marek Mazurkiewicz, kierownik działu utrzymania dróg kozielskiego magistratu.

W urzędzie usłyszeliśmy sugestie, że skoro most prowadzi na tereny zarządzane przez holding, to właśnie ta spółka jest odpowiedzialna za most. Ale jej przedstawiciele tłumaczą, że holding nie zarządza wszystkimi terenami w tym konkretnym kompleksie, bo wiele firm funkcjonuje na swoich działkach.

Na razie nikt się do przeprawy przyznać nie chce i nie wiele wskazuje, by kiedykolwiek tak się stało.

polecane: Kody na prawie jazdy. Nie ignoruj ich, bo możesz mieć kłopoty.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

usunąć go i nikt nie będzie miał o to pretennsji ;)

W
Wyborca PiS

Na pewno wie czyj to most Andrzej Chrzanowski, bo jego baner wisi na balustradzie. Na pewno jako działacz PiS zgodnie z prawem zapytał właściciela o możliwość zawieszenia baneru. Nie wyobrażam sobie żeby było inaczej.

t
tekatka48

Nawet niewidomy zauważy, że to dawny most kolejowy! Trzeba sięgnąć do historii, aby znaleźć właściciela.

g
gapcoooo

Do 1945r. Wiadomo, po 1945r, za mało 74 lata aby ustaić !

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3