Wielka inwestycja kolejowa na torach z Opola do Kędzierzyna-Koźla. Ruszyły kolejne etapy prac

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac w rejonie kędzierzyńsko-kozielskiego węzła kolejowego.
Tak wygląda postęp prac w rejonie kędzierzyńsko-kozielskiego węzła kolejowego. Nowak-Mosty
Ruszył remont czwartego peronu na stacji w Kędzierzynie-Koźlu, budowane są też nowe mosty i wiadukty, wymieniane tory i sieć trakcyjna. Inwestycja jest częścią większego projektu, czyli przebudowy linii kolejowej E30 pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. Jej koszt to ponad 400 mln złotych. Inwestycja dofinansowana jest przez Unię Europejską.

Na stacji w Kędzierzynie–Koźlu przebudowano już perony nr 2 i 3, powoli dobiega też do końca remont pierwszego. Wykonawca prac wszedł też na peron czwarty. Została już tam zdarta jego stara nawierzchnia i zdemontowane torowiska.

- Nowe platformy są wyższe, co ułatwia podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów, na tych wyremontowanych montowane jest również nowe, energooszczędne oświetlenie LED, ławki i kosze na śmieci - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Roboty obejmują też wymianę przyległych do peronów torów i rozjazdów, wykonywane są prace w zakresie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego oraz teletechniki, budowane są nowe mosty i wiadukty.

- Odnowione i wzmocnione zostały m.in. przyczółki, podpory i przęsła, wymieniono na nich tory - wylicza Mirosław Siemieniec.

Inwestycja jest częścią większego projektu, czyli przebudowy linii kolejowej E30 pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. Na całej trasie – za wyjątkiem odcinka Kędzierzyn-Koźle – Raszowa – ruch pociągów prowadzony jest już po dwóch przebudowanych, nowych torach.

Z nowych peronów korzystają już podróżni na stacjach i przystankach w Raszowej, Zdzieszowicach, Jasionie, Gogolinie, Górażdżach, Przyworach Opolskich, Opolu-Grotowicach.

- W Gogolinie budowane jest natomiast 40-metrowe przejście pod torami, które zapewni bezpieczny dostęp do peronów i jednocześnie zapewni przejście pod linią kolejową na drugą stronę miasta - mówi Mirosław Siemieniec. - Dodam też, że w Zdzieszowicach, Gogolinie, Opolu Groszowicach i na przystanku Opole-Grotowice dostęp do peronów ułatwiają zabudowane windy.

Modernizacja odcinka Kędzierzyn-Koźle – Opole-Groszowice zakończy się w czwartym kwartale 2021 roku. Przebudowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/h, a czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się o połowę - z 50 do nawet 25 minut.

Koszt wszystkich prac to 412 mln złotych, Inwestycja dofinansowana jest przez Unię Europejską.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

iPolitycznie - Robert Telus o rozwiązaniu problemu zboża - skrót

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pasazer

Narescie cos do przodu, ciekawe kiedy rewitalizacja odcinka LK 137 Kedzierzyn Kozle-Nysa (docelowoLegnica) mialo byc z drugim torem I pod drutem!?

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie