Wielka inwestycja kolejowa na torach z Opola do Kędzierzyna-Koźla. Ruszyły kolejne etapy prac

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac w rejonie kędzierzyńsko-kozielskiego węzła kolejowego.
Tak wygląda postęp prac w rejonie kędzierzyńsko-kozielskiego węzła kolejowego. Nowak-Mosty
Ruszył remont czwartego peronu na stacji w Kędzierzynie-Koźlu, budowane są też nowe mosty i wiadukty, wymieniane tory i sieć trakcyjna. Inwestycja jest częścią większego projektu, czyli przebudowy linii kolejowej E30 pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. Jej koszt to ponad 400 mln złotych. Inwestycja dofinansowana jest przez Unię Europejską.

Na stacji w Kędzierzynie–Koźlu przebudowano już perony nr 2 i 3, powoli dobiega też do końca remont pierwszego. Wykonawca prac wszedł też na peron czwarty. Została już tam zdarta jego stara nawierzchnia i zdemontowane torowiska.

- Nowe platformy są wyższe, co ułatwia podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów, na tych wyremontowanych montowane jest również nowe, energooszczędne oświetlenie LED, ławki i kosze na śmieci - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Roboty obejmują też wymianę przyległych do peronów torów i rozjazdów, wykonywane są prace w zakresie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego oraz teletechniki, budowane są nowe mosty i wiadukty.

- Odnowione i wzmocnione zostały m.in. przyczółki, podpory i przęsła, wymieniono na nich tory - wylicza Mirosław Siemieniec.

Inwestycja jest częścią większego projektu, czyli przebudowy linii kolejowej E30 pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. Na całej trasie – za wyjątkiem odcinka Kędzierzyn-Koźle – Raszowa – ruch pociągów prowadzony jest już po dwóch przebudowanych, nowych torach.

Z nowych peronów korzystają już podróżni na stacjach i przystankach w Raszowej, Zdzieszowicach, Jasionie, Gogolinie, Górażdżach, Przyworach Opolskich, Opolu-Grotowicach.

- W Gogolinie budowane jest natomiast 40-metrowe przejście pod torami, które zapewni bezpieczny dostęp do peronów i jednocześnie zapewni przejście pod linią kolejową na drugą stronę miasta - mówi Mirosław Siemieniec. - Dodam też, że w Zdzieszowicach, Gogolinie, Opolu Groszowicach i na przystanku Opole-Grotowice dostęp do peronów ułatwiają zabudowane windy.

Modernizacja odcinka Kędzierzyn-Koźle – Opole-Groszowice zakończy się w czwartym kwartale 2021 roku. Przebudowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/h, a czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się o połowę - z 50 do nawet 25 minut.

Koszt wszystkich prac to 412 mln złotych, Inwestycja dofinansowana jest przez Unię Europejską.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska