150 lat połączenia kolejowego Oleśnica - Namysłów - Kluczbork - Fosowskie [ZDJĘCIA]

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
W związku z 150.rocznicą uruchomienia połączenia kolejowego Oleśnica - Namysłów - Kluczbork - Fosowskie, Poczta Polska we współpracy m.in. z namysłowskim wydawnictwem Namislavia, przygotowała w czwartek okolicznościowy przewóz przesyłek na odcinkach Oleśnica-Namysłów i Oleśnica-Kluczbork oraz Namysłów-Kluczbork.

W związku z 150. rocznicą uruchomienia połączenia kolejowego Oleśnica - Namysłów - Kluczbork - Fosowskie, Poczta Polska we współpracy m.in. z namysłowskim wydawnictwem Namislavia, przygotowała w czwartek okolicznościowy przewóz przesyłek na odcinkach Oleśnica-Namysłów i Oleśnica-Kluczbork oraz Namysłów-Kluczbork.

Przewozowi towarzyszyli m.in. samorządowcy: burmistrz Oleśnicy Michał Kołaciński oraz burmistrz-elekt Namysłowa Bartłomiej Stawiarski, którzy w Kluczborku spotkali się z burmistrzem Jarosławem Kielarem.

W czwartek w Oleśnicy, Namysłowie i Kluczborku poczta stosuje datowniki okolicznościowe związane z jubileuszem linii, wydane zostały również tematyczne kartki pocztowe oraz pocztowe znaczki personalizowane.

Odcinek Oleśnica - Namysłów - Kluczbork wchodzi w skład linii kolejowa nr 143 Kalety – Wrocław Mikołajów przebiegającej przez województwa śląskie, opolskie i dolnośląskie.

Pierwszy odcinek tej linii - Wrocław Mikołajów - Oleśnica został oddany do użytku 28 maja 1868 roku, natomiast otwarcie połączenia Oleśnica - Kluczbork miała miejsce 15 listopada 1868 roku. W kolejnych latach linia była rozbudowywana w kierunku Olesna, Lublińca i Kalet. Natomiast w 1972 toku została zelektryfikowana.

Również 15 listopada 1868 roku otwarty został dwutorowy odcinek z Kluczborka do Fosowskiego (dziś połączenie jest zamknięte).

W kwietniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy na wykonanie dokumentacji projektowej na remont odcinka Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów”.

- Celem inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu. Pociągi będą mogły się rozpędzić do prędkości 120 km/h. Obecnie stan torowiska do Wrocławia jest taki, że w niektórych miejscach składy myszą zwalniać do 10 km/h - mówi Bartłomiej Stawiarski.

Prace budowlane na odcinku Wrocław – Oleśnica – Kluczbork planowane są w latach 2021-23. Szacowany koszt przebudowy linii to ponad miliard złotych.

W ramach inwestycji wyremontowane zostaną nie tylko tory, ale także wiadukty drogowe i kolejowe, przepusty, przejścia podziemne, kładki, ekrany akustyczne, kable, sieci energetyczne i wodne.

OPOLSKIE INFO - 16.11.2018

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska