O co właściwie chodzi w tym sporze?
Z początkiem czerwca prywatny przewoźnik, jakim jest firma LUZ, zrezygnowała z obsługiwania trasy Opole-Kluczbork. Powodem likwidacji linii były zawirowania dotyczące korekty rozkładu jazdy, na którą nie wyraził zgody starosta kluczborski - właściciel konkurencyjnego PKS-u Kluczbork, a później decyzję uwzględnił marszałek województwa.
- Decyzja została oczywiście zaskarżona przez przewoźnika, dlatego przekazano sprawę do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, które ma rozpatrzyć tę sprawę – mówi Remigiusz Widera, dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki urzędu marszałkowskiego województwa opolskiego.
Jednym z kluczowych aspektów, który był istotą sporu w powrocie linii LUZ na trasie Opole-Kluczbork, było uniknięcie, aby przewoźnicy jeździli o tych samych godzinach.
- Żeby nie było sytuacji, że spotykają się dwa autobusy na jednym przystanku o tej samej godzinie – tłumaczy dyrektor Widera.
Pasażerowie z Opola i Kluczborka nie zostali na lodzie
Po likwidacji połączenia, podróżujący między Opolem a Kluczborkiem zostali jednak pozbawieni dogodnego połączenia, które od lat stanowiło ważny element komunikacji publicznej w regionie.
- Poprosiliśmy więc, aby przewoźnik złożył jeszcze raz wniosek o zezwolenie właśnie na linię Opole-Kluczbork, ale nie ze zmianą rozkładu jazdy, a jedynie ze zmianą przystanków - wyjaśnił dyrektor Widera.
Jednocześnie dodaje, że UMWO współpracował z przewoźnikami i podjął starania w celu uzyskania pozytywnych uzgodnień od odpowiednich instytucji, w tym od starosty kluczborskiego, starosty opolskiego i prezydenta miasta Opola.
Od 29 lipca LUZ znów zacznie jeździć między Opolem a Kluczborkiem
Po uzyskaniu wszystkich pozytywnych uzgodnień, urząd marszałkowski przygotował pozytywne zezwolenie dla linii LUZ na trasie Opole-Kluczbork. Dzięki temu przywrócenie linii LUZ stało się możliwe i mieszkańcy Opola i Kluczborka od 29 lipca będą mieli ponownie dostęp do wygodnych i sprawdzonych połączeń autobusowych.
- Każde dodatkowe połączenie spowoduje tutaj zadowolenie naszych wszystkich pasażerów. Myślę, że jest to dobre, kompromisowe rozwiązanie dla nas wszystkich - powiedział dyrektor Widera, odnosząc się do korzyści, jakie przyniesie powrót linii LUZ dla podróżujących.
Zgodnie z przyjętym rozkładem jazdy, linia LUZ będzie realizować 34 połączenia w dni robocze i 24 w weekendy.

Droga Gnojno – Petrykozy kosztowała ponad półtora miliona!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?