Drogi Opolszczyzny 2020. Te obwodnice, mosty i wiadukty powstają lub powstaną na Opolszczyźnie w najbliższym czasie

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak będzie wyglądał przebieg obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla mostem nad Kanałem Gliwickim. Wojewoda Opolski podpisał już decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) w ciągu drogi krajowej nr 40.  Dokument umożliwia wykonawcy rozpoczęcie robót budowlanych. Zakończenie ich planowane jest na IV kwartał 2022 roku.
Tak będzie wyglądał przebieg obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla mostem nad Kanałem Gliwickim. Wojewoda Opolski podpisał już decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) w ciągu drogi krajowej nr 40. Dokument umożliwia wykonawcy rozpoczęcie robót budowlanych. Zakończenie ich planowane jest na IV kwartał 2022 roku. Materiały GDDKiA Opole
GDDKiA w Opolu jest w trakcie budowy obwodnicy Niemodlina i Olesna. Lada chwila prace ruszą też przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. W planach są kolejne takie drogi. Z kolei Zarząd Dróg Wojewódzkich kończy budowę obwodnicy Dobrodzienia.

Generalna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad w Opolu planuje budowę ośmiu obwodnic. Prace przy czterech z nich już ruszyły.

Najbardziej zaawansowana jest budowa obejścia Niemodlina w ciągu drogi krajowej nr 46. Tutaj robotnicy wytyczyli już ślad nowej drogi, budują pierwsze mosty i wiadukty.

Planowany termin oddania drogi do ruchu to czwarty kwartał 2021 roku - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jej koszt wynosi 264 miliony złotych. Pieniądze pochodzą z budżetu państwa i Unii Europejskiej. Wykonawcą drogi jest konsorcjum firm Mota-Engil i Himmel i Papesch.

Pierwsze prace ruszyły też przy budowie obwodnicy Olesna na drodze krajowej nr 11. Robotnicy wykonali już pierwszą część wycinki drzew pod przyszłą drogę, którą mamy pojechać pod koniec 2022 roku.

Inwestycja w standardzie drogi ekspresowej S11 będzie miała 25 km długości, a w ramach robót powstanie m.in. dwujezdniowa trasa, 24 obiekty mostowe, czy węzeł Olesno na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 487 wraz z dwoma rondami. Koszt prac to aż 667,6 miliona zł.

Trasa będzie część korytarza komunikacyjnego z województwa śląskiego do Kołobrzegu - dodaje Agata Andruszewska.

W powiecie oleskim powstanie też obwodnica Praszki. GDDKiA czeka na wydanie przez wojewodę zgody na realizację inwestycji. Trasa również ma być gotowa w 2022 roku.

Lada chwila ruszą prace przy północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Wojewoda opolski wydał właśnie zezwolenie na jej realizację. Drogą o długości 14 kilometrów pojedziemy jesienią 2022 roku.

W połowie trasa będzie jednojezdniowa z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a w połowie o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach. Powstanie też 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda.

Cztery kolejne obwodnice w ciągu dróg krajowych na Opolszczyźnie znalazły się na opublikowanej w tym roku przez Ministerstwo Infrastruktury liście 100 obwodnic na lata 2020-2030.

Chodzi o obejście Lędzin i Sidziny w ciągu drogi krajowej nr 46, Prudnika w ciągu dróg nr 40 i 41 oraz Brzegu w ciągu drogi krajowej nr 39. W ramach tej ostatniej ma powstać również nowy most na Odrze.

Z kolei końca dobiega budowa obwodnicy Dobrodzienia w ciągu drogi wojewódzkiej 901 na trasie Olesno - Gliwice. Inwestycję realizuje Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Zakończenie prac zaplanowane jest na koniec wakacji 2020 - informuje Arkadiusz Branicki z ZDW w Opolu.

Trasa będzie miała 6,3 kilometra długości, a jej koszt wynosi ponad 70,6 mln złotych, ponad 60 mln złotych to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Szczegóły dotyczące budowy każdej obwodnicy w galerii zdjęć.

Strefa Biznesu: Przedsiębiorców czeka prawdziwa rewolucja z KSeF

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Wspaniałych strategów w Ratuszu mają opolanie.

Nic nowego - żadna inwestycja w Opolu nie została wykonana w terminie i za wynegocjowaną kwotę w postępowaniu przetargowym - teraz pójdą negocjacje o kolejne miliony podwyższające koszty wykonawstwa - czas kosztuje

Należy zrealizować w całości obwodnicę - dwupasmową wokół Opola - umożliwiając z każdego kierunku miasta dojazd szybki i bezpieczny a potem brać się za demolkę układów komunikacyjnych w centrum i śródmieściu. A tutaj liczy się "zakorkowanie i utrudnienie życia mieszkańcom - zwłaszcza , że Plebiscytowa jest mocno obciążona ruchem samochodowym. Ciężarowe nie mogą jeździć przez centrum. Opolanie już przeżyli "sprawną budowę kładki przez Kanał Ulgi".

Każdy ma to na co zasłużył.

Ktokolwiek i jak to widzi ale oddalająca się realizacja obwodnicy południowej przez Odrę - zniechęca inwestorów do Opola. Niestety walka o przebieg przez Bolko i cmentarz nie jest przemyślana wizjonersko. Obwodnicę należało zrealizować poza granicami miasta umożliwiając jego rozwój. A tak to obwodnica wkrótce stanie sie drogą średnicową i znów walka o kolejną obwodnicę. Obwodnica musi być dwupasmowa dla umożliwienia wyprowadzenia ruchu z miasta na rzecz szybkiego objazdu do innego rejonu , dzielnicy. Należy przy tym pomyśleć o parkingach przy obwodnicy. Kierowcy w cenie parkingu będą mieli darmową komunikację do centrum.

G
Gość
15 czerwca, 7:15, Jarosław Szefler:

Dlaczego sprawa budowy 3-go mostu w Nysie ucichła od czasów rządów p. Burmistrza Kolbiarza ??? Ile czasu potrzeba, aby przejazd przez Nysę jeszcze bardziej się wydłużył???

Żeby czas przejazdu jeszcze bardziej się wydłużył to trzeba jeden z mostów zamknąć a nie wybudować.Na to trzeba tylko chwilę.

J
Jarosław Szefler

Dlaczego sprawa budowy 3-go mostu w Nysie ucichła od czasów rządów p. Burmistrza Kolbiarza ??? Ile czasu potrzeba, aby przejazd przez Nysę jeszcze bardziej się wydłużył???

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie