Jest projekt budżetu inwestycyjnego na 2010 rok w Głubczycach

fot. Archiwum
fot. archiwum
Ponad 29 mln zł pójdzie w przyszłym roku z miejskiej kasy na inwestycje. Najważniejsze to budowa kanalizacji pogranicza i obwodnicy Zubrzyc.

Najwięcej, bo 6 milionów złotych kosztować ma budowa obwodnicy Zubrzyc oraz drogi w stronę Lewic.

- Złożyliśmy już wniosek o unijne pieniądze i czekamy na rozstrzygnięcie - mówi Kazimierz Grzanka, naczelnik wydziału Inwestycji i Remontów Urzędu Miasta.

3 miliony 650 tysięcy - to cena przebudowy ul. Kochanowskiego, głównego traktu w mieście. Robotnicy wymienią m.in. kanalizację burzową, chodniki, oświetlenie, asfalt, przebudują skrzyżowania.

3 miliony 300 tysięcy złotych kosztować ma z kolei budowa kanalizacji na pograniczu (Pietrowicach, na tamtejszym kempingu, w Mokrem Kolonii oraz oczyszczalni ścieków w Pietrowicach). - To dokończenie inwestycji, którą rozpoczęliśmy w tym roku - wyjaśnia Kazimierz Grzanka.

W przyszłym roku wypięknieć ma również centrum miasta. 3 miliony 200 tysięcy złotych kosztować ma przebudowa ulic Klasztornej, Zakonnej, Moniuszki, łącznika ul. Moniuszki z Bałuckiego, placu przy ul. Klasztornej oraz placu Józefa.

Wymienione będą wszystkie instalacje elektryczne pod ulicami, zamontowane stylowe oświetlenie i odnowione brukowane nawierzchnie. Zmiany czeka też skwer przed klasztorem franciszkanów. Gmina chce postwić tam nowe ławeczki, posadzić zieleń, odnowić alejki.

Oblicze zmieni również plac Józefa w okolicach ulic Jana Pawła II i Ratuszowej. Tam powstanie plac zabaw, teren zielony, robotnicy wytyczą też alejki oraz ustawią ławki.

remont i wyposażenie świetlicy wiejskiej w Pomorzowicach (550 tysięcy złotych), wyposażenie klas w szkołach w multimedialny sprzęt do nauki języków obcych (150 tysięcy złotych) oraz remonty mieszkań dla rodzin romskich (155 tysięcy złotych).

- Część z tych inwestycji współfinansowana jest przez Unię Europejską - mówi Kazimierz Grzanka. - Z unijnej kasy dostaliśmy grubo ponad pięć milionów złotych.
Z innych większych inwestycji można wymienić: przebudowę domu kultury (2 miliony 450 tysięcy złotych), termodernizację szkoły podstawowej nr 1 (wymiana pieca centralnego ogrzewania, rur, kaloryferów, ocieplenie budynku - milion 410 tysięcy złotych), termodernizację szkoły podstawowej nr 2 ( milion 408 tysięcy złotych), termomodernizację gimnazjum nr 2 (milion 250 tysięcy złotych), budowę kompleksu sportowo-rekreacyjnego przy szkole podstawowej nr 1 (milion 200 tysięcy złotych).

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieciu

Wiktor ty jesteś doktor to widać i czuć.
Jakich mamy radnych to ludzie widzom i płaczom ze śmiechu kogo oni wybrali.
Jest dobrze. Moze być tylko jeszcze gorzej.
Mieciu jest za a nawet przeciw.

D
DR WIKTOR WEKTOR
W dniu 18.12.2009 o 13:59, mieciu napisał:

.... Jakich mamy radnych to ludzie widzom i płaczom..



Chciałes chyba napisac ludzie widzą i PŁACĄ
m
mieciu

Wiktor ty dobrze piszesz tylko zle myslisz.
Pieniadze sa nasze a jak nasze to jak za PRL niczyje. Mozna wybudowac autostrade ktorej nikt nie chce ale ma byc zgodnie z prawem.
Czyli robta co chceta ale zgodnie z prawem.
Wiktor twoje pieniadze to twoj problem i twojej zony. Jak wam zabraknie to wy nie bendziecie mieli pieniendzy.
A te w gminie to nasze pieniadze i nimi zadzom nasi radni. Jakich mamy radnych to ludzie widzom i płaczom.
Czyli jakich chcieli takich majom. I tak musi byc.
Mieciu jest za a nawet przeciw tak samo jak Wałesa.

D
DR WIKTOR WEKTOR

Mieciu jak mozna odpowiadac za nie swoje pieniądze????
Co innego jakby np. mąz przechlał swoja wyplate wtedy zona da mu bobu a tak!

m
mieciu

Każdy dobry gospodarz zawsze bierze dużo kredytu bo moze sie uda kolejny raz być pierwszym. A jak sie nie uda do sie bendzie potem mowiło ze nowy dobry gospodarz nie daje sobie rady na stanowisku.
U nas za kredyty odpowiada rada miasta i skarbnik. A widział kto zeby całom rade lub skarbnika posadzili.
Tylko kto to bendzie spłacal.

D
DR WIKTOR WEKTOR

He, he jak sie za robote wzieli przed wyborami - dobrzy gospodarze!

m
mieciu

PROJEKT BUDZETU MIASTA I GMINY GŁUBCZYCE NA 2010 ROK
Rada Miejska w Głubczycach uchwała co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu na rok 2010 w łącznej kwocie 71 831 843 zł, w tym:
1.dochody bieżące:48 812 449 zł;
2.dochody majątkowe: 23 019 394 zł;
- jak w załączniku nr 2
§ 2
Ustala się wydatki budżetu na rok 2010 w łącznej kwocie 81 691 871 zł,
1.wydatki bieżące:52 399 224 zł,
2.wydatki majątkowe 29 292 647 zł;
- jak w załączniku nr 3 i nr 5
§ 3
- wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokości 1 200 000 zł
2.rozchody budżetu w łącznej kwocie 1 701 339 zł;
zgodnie z załącznikiem nr 3.
Deficyt budżetu w kwocie 9 860 028 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
-z zaciągniętych kredytów w wysokości 10 361 367 zł.
Nadwyżka budżetu w wysokości 1 200 000 zł, zostaje przeznaczona na:
-spłatę zaciągniętych kredytów
§ 4
Ustala się:
1.przychody budżetu w łącznej kwocie 11 561 367 zł; w tym :
- z zaciągniętych kredytów w wysokości 10 361 367zł.
§ 5
1.Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów :
1)na pokrycie planowanego deficytu roku 2010 do wysokości 10 361 367 zł.
2)na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości
4 500 000 zł. § 6
1.Tworzy się rezerwę ogólną budżetu w kwocie 100 000 zł.
2.Tworzy się rezerwy celowe budżetu w kwocie łącznej 15 000 zł.
-z czego: a) na zarządzanie kryzysowe w wysokości 15 000 zł
§ 7
1. Dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wysokości
380 000 zł przeznacza się na wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 355 940 zł oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 24 060 zł.
-zgodnie z załącznikiem nr 3
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych gminie odrębnymi ustawami w wysokości 6 026 568 zł. - zgodnie z załącznikiem nr 4
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 34 870 zł.
-zgodnie z załącznikiem nr 7
§ 8
Wydatki budżetu gminy obejmują planowane kwoty dotacji udzielane w roku 2010 -jak w załączniku nr 7
§ 9
Wydatki budżetu na 2010 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę
-372 669 zł, w tym ze środków z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu
sołeckim (Dz. U. Nr 52, poz.420) - na łączną kwotę 372 669 zł
-zgodnie z załącznikiem nr 9
§ 10
Ustala się plany dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych, jak załącznik nr 6.
§ 11
Ustala się plany przychodów i wydatków: Funduszu Ochrony Środowiska -jak w załączniku nr 8;
§ 12
Upoważnia się Burmistrza do :
1)Zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku
przejściowego deficytu budżetu w wysokości 4 500 000 zł. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco
2)dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy
w ramach danego działu.
3)dokonywania zmian w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
4)przekazania swoich uprawnień do dokonywania zmian w planie wydatków budżetu za
wyjątkiem uprawnień do dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i
wynagrodzenia ze stosunku pracy i wydatków majątkowych,
5)przekazania swoich uprawnień do dokonywania zmian w planie dochodów własnych i
wydatków nimi finansowanych,
6)lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach
niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 13
Upoważnia się Burmistrza gminy do zaciągania w roku 2010 zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2011 roku - na łączną kwotę 1 500 000 zł.
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Głubczyc.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.

Mieciu skopiował to z drugiego forum. Przeprasza za kopiowanie i obiecuje sie poprawić. Jakby co to browara postawi.

N
New Generation

mnie w tym projekcie interesuje tylko prognoza zadłużenia i kwoty przeznaczone na wynagrodzenia w jednostkach gminy

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3