Chodzi o remont w obrębie wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Powstańców Śląskich w Opolu. Nad ulicą prowadzi linia kolejowa nr 132 Bytom – Wrocław Główny.
- W ostatnim czasie prace prowadzono głównie w godzinach nocnych, często od północy do około godz. 3.00. Natomiast nie widać, aby roboty prowadzone były w dzień. Jest to dla nas bardzo uciążliwe. W nocy nie możemy spać – żalił się jeden z mieszkańców ul. Powstańców Śląskich.
Nasz rozmówca poddawał w wątpliwość zgodność tych działań z obowiązującymi przepisami prawa, dlatego o wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy opolską jednostkę Polskich Linii Kolejowych.
W odpowiedzi dowiadujemy się, że charakter prac wymusza zamykanie torów sąsiadujących z miejscem prowadzenia robót oraz wyłączanie napięcia w sieci trakcyjnej.
- Uwarunkowania ruchowe na stacji Opole Główne umożliwiają domykanie technologiczne torów tylko w porach nocnych – informuje Marcin Hałgas, zastępcą dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Opolu.
Ma to być jedyna możliwość na zapewnienie odpowiedniej przepustowości pociągów jeżdżących w dzień. Przedstawiciel PLK zapewnia też, że prace są zgodne z prawem.
- Na takie okoliczności przewidziane są stosowne zapisy w decyzji środowiskowej, które dopuszczają prowadzenie prac w porze nocnej w sytuacji, gdy jest to podyktowane uwarunkowaniami technologicznymi – wyjaśnia Hałgas.
W tej trudnej dla mieszkańców sytuacji pocieszającym może być fakt, że najbardziej uciążliwe prace zakończono 11 lipca. Był to demontaż ścianek szczelnych przy wiadukcie na ul. Powstańców Śląskich.
Niestety w najbliższych dniach nocne prace będą kontynuowane. Od 18 do 20 lipca będzie prowadzony demontaż ustroju nośnego przebudowywanego wiaduktu.
- Jednak będą to prace zdecydowanie mniej uciążliwe dla lokatorów pobliskiej zabudowy – mówi Marcin Hałgas. - Inwestor oraz wykonawca w pełni rozumieją frustracje mieszkańców. Dokładane są wszelkie starania, aby niedogodności te trwały jak najkrócej.
Cała inwestycja remontu odcinka linii kolejowej z Kędzierzyna-Koźla do Opola ma być zakończona w przyszłym roku. Dzięki przebudowie znacznie skróci się czas przejazdu pociągów na tej ważnej w skali państwa kolejowej magistrali.
Gazeta Lubuska. Ewakuacja w Zielonej Górze. W garażu były bomby
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?