Nocne prace przy wiadukcie kolejowym na opolskiej Pasiece przeszkadzają mieszkańcom. PLK tłumaczy, że nie ma innej możliwości

Marcin Żukowski
Marcin Żukowski
Trwa remont węzła kolejowego w Opolu.
Trwa remont węzła kolejowego w Opolu. Mateusz Majnusz
Mieszkańcy opolskiej Pasieki skarżą się na nocne prace remontowe w obrębie wiaduktu kolejowego. Uciążliwy hałas nie pozwala na nocny odpoczynek. Sprawę wyjaśnia przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych.

Chodzi o remont w obrębie wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Powstańców Śląskich w Opolu. Nad ulicą prowadzi linia kolejowa nr 132 Bytom – Wrocław Główny.

- W ostatnim czasie prace prowadzono głównie w godzinach nocnych, często od północy do około godz. 3.00. Natomiast nie widać, aby roboty prowadzone były w dzień. Jest to dla nas bardzo uciążliwe. W nocy nie możemy spać – żalił się jeden z mieszkańców ul. Powstańców Śląskich.

Nasz rozmówca poddawał w wątpliwość zgodność tych działań z obowiązującymi przepisami prawa, dlatego o wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy opolską jednostkę Polskich Linii Kolejowych.

W odpowiedzi dowiadujemy się, że charakter prac wymusza zamykanie torów sąsiadujących z miejscem prowadzenia robót oraz wyłączanie napięcia w sieci trakcyjnej.

- Uwarunkowania ruchowe na stacji Opole Główne umożliwiają domykanie technologiczne torów tylko w porach nocnych – informuje Marcin Hałgas, zastępcą dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Opolu.

Ma to być jedyna możliwość na zapewnienie odpowiedniej przepustowości pociągów jeżdżących w dzień. Przedstawiciel PLK zapewnia też, że prace są zgodne z prawem.

- Na takie okoliczności przewidziane są stosowne zapisy w decyzji środowiskowej, które dopuszczają prowadzenie prac w porze nocnej w sytuacji, gdy jest to podyktowane uwarunkowaniami technologicznymi – wyjaśnia Hałgas.

W tej trudnej dla mieszkańców sytuacji pocieszającym może być fakt, że najbardziej uciążliwe prace zakończono 11 lipca. Był to demontaż ścianek szczelnych przy wiadukcie na ul. Powstańców Śląskich.

Niestety w najbliższych dniach nocne prace będą kontynuowane. Od 18 do 20 lipca będzie prowadzony demontaż ustroju nośnego przebudowywanego wiaduktu.

- Jednak będą to prace zdecydowanie mniej uciążliwe dla lokatorów pobliskiej zabudowy – mówi Marcin Hałgas. - Inwestor oraz wykonawca w pełni rozumieją frustracje mieszkańców. Dokładane są wszelkie starania, aby niedogodności te trwały jak najkrócej.

Cała inwestycja remontu odcinka linii kolejowej z Kędzierzyna-Koźla do Opola ma być zakończona w przyszłym roku. Dzięki przebudowie znacznie skróci się czas przejazdu pociągów na tej ważnej w skali państwa kolejowej magistrali.

Gazeta Lubuska. Ewakuacja w Zielonej Górze. W garażu były bomby

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
S
W Opolu to standardowa mentalność mieszkańców
Z
Zenon Kliszczak
bardzo dobrze,że remontują w nocy
M
Maciek
Natomiast ja, mam wiele uwag do tzw zagospodarowania placu przy dworcu PKP Opole Glowne

Dworzec PKP jest po to, aby spełniać funkcję usługowa dla mieszkańców -– pasażerów PKP:

Aby spełniać swoja funkcję powinien być do niego odpowiedni dostęp, poprzez:

1.Wygodne, i jak najkrótsze, drogi-chodniki dla pieszych, które będa

umożliwiały dojscie z bagażami. Podróżni zazwyczaj posiadaja bagaże na kółkach

oraz normalne (nie trekingowe)obuwie.

2. Wygodny dojazd dla osób z niepełnosprawnoscia, poruszajacymi się na wózkach

3. Przystanek komunikacji miejskiej powinien się znajdować w bezposredniej

bliskosci, najlepiej przy wejsciu na dworzec. Przystanek komunikacji

miejskiej o nazwie Dworzec PKP” powinien być przy dworcu, a nie dwiescie

metrów od dworca, również ze względu na dostępnosć dla osób

niepełnosprawnych

4. Osoby dojeżdżajace do dworca własnymi srodkami komunikacji, powinny mieć

również możliwosć wysisć w bezposredniej bliskosci wejscia.

Całkowitym przeciwieństwem powyższych wymagań jest obecna sytuacja: okolica dworca PKP w Opolu nie służy obecnie Mieszkańcom. Wszystko jest zrobione nie tak jak być powinno. Czy nasze Wadze nie korzystaja nigdy z dworca PKP????

Opisywane w artykule NTO z dnia 29.06.2022 „zagospodarowanie” okolicy dworca PKP, z mysla o dzieciach i urzadzanie w tym miejscu „placów zabaw” to jakaś pomyłka!!!

Pomysł zagospodarowania okolic dworca PKP w taki sposób jest nie do przyjęcia i utrudni – a nawet uniemożliwi wielu Mieszkańcom-Pasażerom korzystanie z komunikacji kolejowej, a chyba nie o to chodzi?

Czy NTO nasza opolska Gazeta, moglaby zainterweniowac do Rzadzacych miastem Opole, aby Dworzec Opole Glowne byl przyjazdny dla Pasazerow - Mieszkancow miasta Opole?
G
Gość
Widocznie tak musi być !
g
gapcio
jak to bywa !

kij ma dwa końce !

co jednemu pasuje drugiemu coś psuje !!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie