Nowe mieszkania w Opolu. Jest przetarg na budowę osiedla pomiędzy Wójtową Wsią a Winowem

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Nowe osiedle przy ul. Prószkowskiej, pomiędzy Wójtową Wsią a Winowem - wizualizacja
Nowe osiedle przy ul. Prószkowskiej, pomiędzy Wójtową Wsią a Winowem - wizualizacja UM Opole
Udostępnij:
Spółka Opolskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego rozpoczęła poszukiwania wykonawcy osiedla, które zaplanowano przy ul. Prószkowskiej, na terenie pomiędzy Wójtową Wsią a Winowem. W trakcie projektowania są budynki, które mają powstać przy ul. Wrocławskiej.

Nowe mieszkania w Opolu. Poszukiwania wykonawcy budynków przy ul. Prószkowskiej

Temat budowy osiedla OTBS przy ul. Prószkowskiej sięga kilka lat wstecz. Pierwotnie miało tam powstać pięć trzykondygnacyjnych budynków, w których byłoby łącznie 150 mieszkań. Jesienią 2019 roku okazało się jednak, że oferty przekraczają kwotę 40 mln zł, podczas gdy spółka planowała wydać na inwestycję około 30 mln zł.

Postanowiono zmienić projekt osiedla. Zrezygnowano z podnoszących koszty garaży podziemnych, a także zmniejszono liczbę budynków z pięciu do czterech. W zamian pozostałe podniesiono o jedną kondygnację, tak aby miały cztery poziomy.

Początkowo nowy przetarg na to osiedle miał być ogłoszony wiosną tego roku. Temat się jednak przeciągnął, m.in. z powodu zawirowań gospodarczych związanych z epidemią koronawirusa. Ostatecznie spółka OTBS rozpoczęła poszukiwania wykonawcy pod koniec września.

- Mamy świadomość, że oczekiwania potencjalnych oferentów mogą być wyższe od naszych założeń - przyznaje Tomasz Maciaś, prezes OTBS.

- Wiemy, jaka jest sytuacja na rynku budowlanym. Ceny materiałów cały czas rosną, podobnie jak koszty pracy. Myślę jednak, że tanio już było i powrotu do dawnych warunków już nie ma. Szczególnie, że wzrost cen w budownictwie nie wyhamował popytu na mieszkania. Dlatego chcemy przetestować rynek. Szczególnie, że mamy też szanse na zewnętrzne dofinansowanie - argumentuje.

Nabór ofert na budowę czterech bloków na terenie pomiędzy Wójtową Wsią a Winowem trwa do 10 listopada.

Nowe mieszkania w Opolu. Osiedle przy ul. Wrocławskiej w trakcie projektowania

Należy przy tym pamiętać, że OTBS ma w planach także budowę osiedla przy ul. Wrocławskiej, na terenie pomiędzy skrzyżowaniem ul. Wrocławskiej z Domańskiego (za stacją paliw Shell) i Kanałem Ulgi. Tutaj zaplanowanych jest łącznie ponad 300 mieszkań, rozmieszczonych w ośmiu budynkach o różnej wysokości. Dla tego osiedla powstaje obecnie szczegółowa dokumentacja projektowa, która umożliwi ogłoszenie przetargu na realizację.

Z tego względu na razie nie wiadomo jeszcze kiedy konkretnie ogłoszony będzie przetarg na jego realizację. Wiadomo natomiast, że całość podzielono na dwa etapy. W pierwszym mają powstać cztery bloki: trzy-, cztero-, pięcio- i sześciokondygnacyjny, w których będą łącznie 144 mieszkania, o metrażu od około 36 do 63 metrów kwadratowych.

UOKiK i Inspekcja Handlowa będą monitorować ceny w sklepach.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Wrocławska to teren zalewowy . W 1997 tam kursowała amfibia
G
Gość
30 września, 09:34, Gość:

Taaa. Kolejne blokowisko. Bez dróg...

Kiedyś miałem ambiwalentne odczucia jeśli chodzi o prez. Zembaczyńskiego. Teraz stwierdzam, że to był wizjoner. Wiedział, że Wiśniewski zakorkuje miasto i wtedy Mister(?) byłby w sam raz...

Panie Prezydencie!!! Czy ma pan jakąkolwiek wizję rozwoju dróg w Opolu? Rozumiem, że to osiedle zacznie być budowane po tym jak północna korkownica będzie już miała po 2 pasy, a wokół CAŁEGO miasta będzie przynajmniej jeden pas - bez skrzyżowań ze światłami...

tu żadna wizja nie pomoże na ten moment bo do Opola przyjeżdża za pracą coraz więcej ludzi więc i samochodów będzie coraz więcej. Aby usprawnić ruch a w zasadzie go przyspieszyć "na już" potrzebna jest likwidacja części przejść dla pieszych zaś na tych już istniejących ustawienie sygnalizatorów.

G
Gość
pewnie ten projekt zakłada płaskie dachy (żeby w lecie było jeszcze cieplej) czyli zero strychu/suszarni i zero piwnicy
S
STE
30 września, 09:34, Gość:

Taaa. Kolejne blokowisko. Bez dróg...

Kiedyś miałem ambiwalentne odczucia jeśli chodzi o prez. Zembaczyńskiego. Teraz stwierdzam, że to był wizjoner. Wiedział, że Wiśniewski zakorkuje miasto i wtedy Mister(?) byłby w sam raz...

Panie Prezydencie!!! Czy ma pan jakąkolwiek wizję rozwoju dróg w Opolu? Rozumiem, że to osiedle zacznie być budowane po tym jak północna korkownica będzie już miała po 2 pasy, a wokół CAŁEGO miasta będzie przynajmniej jeden pas - bez skrzyżowań ze światłami...

Nie chcę bronić Wiśniewskiego ale w Opolu jest tyle samochodów w stosunku do ilości mieszkańców, że nie ma już ratunku dla tego miasta w rozbudowie układu drogowego. Tylko skłonienie mieszkańców do rezygnacji z jazdy samochodem przez zakazy i stworzenie alternatywy coś dadzą.

Co z tego, że np cała obwodnica śródmiejska będzie bezkolizyjna, jak potem trzeba z niej zjechać, wbić się w wąskie ulice śródmiejskie no i zaparkować? Najlepszy przykład to te całe Opole-Wschodnie - potężna inwestycja, oflankowana nowymi światłami na Luboszyckiej z jednej strony i małym rondkiem (Plebiscytowa/Kośnego) z drugiej.

G
Gość
Taaa. Kolejne blokowisko. Bez dróg...

Kiedyś miałem ambiwalentne odczucia jeśli chodzi o prez. Zembaczyńskiego. Teraz stwierdzam, że to był wizjoner. Wiedział, że Wiśniewski zakorkuje miasto i wtedy Mister(?) byłby w sam raz...

Panie Prezydencie!!! Czy ma pan jakąkolwiek wizję rozwoju dróg w Opolu? Rozumiem, że to osiedle zacznie być budowane po tym jak północna korkownica będzie już miała po 2 pasy, a wokół CAŁEGO miasta będzie przynajmniej jeden pas - bez skrzyżowań ze światłami...
Dodaj ogłoszenie