Obwodnica Kluczborka prawie gotowa. Otwarcie w marcu 2020

Mirosław Dragon
Mirosław Dragon
Ostatni odcinek gminnej obwodnicy Kluczborka jest już praktycznie gotowy.
Ostatni odcinek gminnej obwodnicy Kluczborka jest już praktycznie gotowy. fot. Mirosław Dragon
Gmina Kluczbork finalizuje budowę 9-kilometrowej obwodnicy, która połączy trzy drogi krajowe: DK 42, DK 45, i DK 11. Już w marcu kierowcy pojadą całą trasą.

Asfalt na ostatnim odcinku obwodnicy jest już wylany. Droga jest właściwie gotowa, właśnie trwają odbiory. Termin realizacji tej inwestycji upływa 30 kwietnia, ale władze Kluczborka chcą go przyspieszyć.

Chcemy otworzyć ten odcinek dla kierowców już w marcu - zapowiada burmistrz Jarosław Kielar.

Na razie drogowcy zastawili wjazd na drogę betonowymi barierami.

Ostatni odcinek kluczborskiej obwodnicy ma niespełna 1,4 km, ale był najdroższy. Wszystko przez to, że trzeba było zbudować wiadukt nad linią kolejową Kluczbork - Poznań. Z tego powodu koszt inwestycji wyniósł aż 19,4 mln zł, z czego 9,2 mln zł to dotacja z Unii Europejskiej.

Ostatni, piąty etap obwodnicy gminnej prowadzi od ronda w Smardach Dolnych do ronda na ul. Byczyńskiej w Kluczborku, obok Galerii Miodowej.

Za kilka lat ma być tam węzeł drogi ekspresowej S11. Do 2022 roku gotowa będzie obwodnica Olesna, a w następnym etapie ma powstać kolejny odcinek S11 przez Kluczbork, Byczynę aż do Kępna.

Nasza kluczborska obwodnica ma w sumie 9 kilometrów. W całości zbudowana została przez gminę - podkreśla burmistrz Jarosław Kielar. - Łączy aż trzy drogi krajowe, dzięki czemu wyprowadzi ruch tranzytowy poza miasto.

Kierowcom jadącym do Kluczborka obwodnica pozwoli ominąć zakorkowane miejsca i przejazd kolejowy na ul. Opolskiej, który często jest zamknięty.

Gmina Kluczbork buduje obwodnicę etapami od 2007 roku

I etap - w 2008 roku oddano do użytku pierwszy 1-kilometrowy odcinek łączący ulicę Fabryczną w Kluczborku z Ligota Dolną.
II etap - w 2012 roku gmina oddała do użytku 4-kilometrową drogę z Kuniowa do ul. Fabrycznej, a także zbudowała rondo na ul. Byczyńskiej w Kluczborku.
III etap - w 2015 r. wyburzono stary wiadukt kolejowy w Ligocie Dolnej i zbudowano w jego miejscu rondo.
IV etap - w 2017 r. zrobiono IV etap od zbudowanego dwa lata temu ronda w Ligocie Dolnej na DK nr 42 do nowo wybudowanego ronda na skrzyżowania z drogą powiatową do Smard Dolnych.

Będzie to już druga obwodnica Kluczborka. Pierwsza biegnie wzdłuż drogi krajowej nr 11 z drugiej strony Kluczborka, zbudowano ją w latach 1986-89 z pieniędzy rządowych.

Budowa ostatniego odcinka obwodnicy obejmuje budowę:

  • jednojezdniowej drogi o łącznej długość 1,37 km z jezdnią o szerokości 6,5 m z obustronnymi poboczami gruntowymi,
  • włączeń do zaprojektowanego ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 42 przy ul. Byczyńskiej w Kluczborku,
  • wiaduktu nad torami PKP,
  • przepustów, dróg gospodarczych, zjazdów na pola,
  • kanalizacji deszczowej i ścieżek pieszo-rowerowych,
  • oświetlenia.

Oto przebieg obwodnicy Kluczborka w aktualnym stanie:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska