Pięknieje dworzec PKP w Opolu [wideo]

Artur  Janowski
Artur Janowski
Remont - które rozpoczął się ponad rok temu - powoli finiszuje. I m.in. dlatego nie można podjechać samochodem pod główne wejście.
Remont - które rozpoczął się ponad rok temu - powoli finiszuje. I m.in. dlatego nie można podjechać samochodem pod główne wejście. Sławomir Mielnik
Choć remont dworca głównego PKP zakończy się dopiero wiosną, to już widać zmiany na placu przed budynkiem i w środku, gdzie tuż przed świętami otwarto odnowioną poczekalnię.

Na brak poczekalni od wielu miesięcy skarżyli się podróżni, którzy musieli stać na peronach lub w zimnym holu dworca.

Teraz poczekalnia wygląda jak nowa, choć zachowano w niej stare żyrandole, detale architektoniczne i piękne rysunki, pokazujące jak dawniej podróżowano. W sobotę poczekalnia była jednak niemal całkowicie pusta.

- Bo zima jest w tym roku wyjątkowo łagodna, ale poczekania jeszcze się przyda, bo mrozy pewnie do nas przyjdą - mówił Mateusz Mrozek, którego w sobotę spotkaliśmy na dworcu.

Remont - które rozpoczął się ponad rok temu - powoli finiszuje. I m.in. dlatego nie można podjechać samochodem pod główne wejście.

- Obecnie prace prowadzimy na terenie całego kompleksu dworcowego, pracuje przy nich blisko 70 osób - informuje Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP S.A. we Wrocławiu. - Przed dworcem wykonano podkład pod nawierzchnię, która jest już układana. Gotowa jest natomiast nawierzchnia parkingu, który powstał w miejscu dawnej stołówki i pomieści około 60 samochodów. Oprócz tego na placu przed dworcem i na parkingu montowane są słupy oświetleniowe.

Zmiany na lepsze są już także widoczne na elewacji budynkach dworcowych.

- Renowacja elewacji budynku głównego została już praktycznie zakończone, w trakcie wymiany bądź renowacji jest stolarka okienna i drzwiowa budynkach - dodaje Bartłomiej Sarna.

Wykonawca remontu zakończył wszystkie prace konstrukcyjne w budynkach i wykonał specjalne szyby, gdzie zamontowane windy, które obecnie przechodzą odbiory techniczne.

Dwie windy są zlokalizowane przy tunelu łączącym budynek wejściowy z budynkiem głównym, ułatwią one przemieszczanie się pomiędzy tymi budynkami osobom niepełnosprawnym oraz innym podróżnym. Dwie pozostałe zamontowano w budynku wejściowym i w budynku głównym. Będą służyć do komunikacji pomiędzy kondygnacjami w częściach biurowo - administracyjnych. Obecnie wykonawca prowadzi też montaż urządzeń wentylacji i klimatyzacji.

- Finiszują też prace związane z renowacją pięciu kas biletowych w holu głównym, a także samych pomieszczeń kas - opowiada Bartłomiej Sarna. - Plan zakłada, że w drugiej połowie stycznia te kasy zostaną otwarte, co umożliwi rozpoczęcie prac konserwatorskich przy pozostałych witrynach, a także remont pozostałych kas.

Koniec prac - wartych 14 milionów złotych - przewidywany jest na wiosnę 2014 roku, a PKP zapowiada, że po remoncie na dworcu będzie też bezpieczniej, bo rozbudowany zostanie monitoring. Niestety, zakres remontu nie objął tunelu łączącego budynek wejściowy z głównym i to miejsce będzie odstawać wyglądem od reszty dworca.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska