Remont mostu nad Odrą na ul. Nysy Łużyckiej w Opolu. Prace się rozpoczęły, jest zwężenie na estakadzie nad rondem

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Ograniczenia na estakadzie nad rondem na pl. Konstytucji 3 Maja i na moście na ul. Nysy Łużyckiej w Opolu Piotr Guzik
Drogowcy rozpoczęli remont mostu na ul. Nysy Łużyckiej, którym prowadzi ruch od ronda na pl. Konstytucji 3 Maja w stronę Zaodrza. Robotnicy zaczynają od lewej strony przeprawy, dlatego też jeden z pasów estakady biegnącej nad rondem został wyłączony z ruchu.

Bariery na estakadzie pojawiły się już na najeździe. Oprócz lewego pasa estakady nad rondem, z ruchu wyłączony jest też lewy pas mostu nad Odrą. Ograniczenie kończyć ma się dopiero na wysokości wiaduktu nad ul. Bończyka.

- Zakres robót na tym etapie obejmuje wymianę krawężników od strony pasa rozdziału oraz wymianę dylatacji na lewym pasie - wylicza Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

Remont mostu na ul. Nysy Łużyckiej podzielony jest na szereg etapów i będzie się wiązał z kolejnymi utrudnieniami w ruchu. Drogowcy mają się przesuwać z pracami od lewej do prawej strony przeprawy. To oznacza, że w perspektywie jest wyłączenie z ruchu prawej strony estakady nad rondem oraz środkowego pasa mostu, a potem prawego pasa wraz z chodnikiem (wtedy też zostanie on zamknięty dla pieszych).

- O kolejnych zmianach w organizacji ruchu będziemy informowali na bieżąco - zapowiada Adam Leszczyński.

Z powodu prac na moście i związanych z tym ograniczeń w ruchu, kierowcy muszą się liczyć z utrudnionym dojazdem na Zaodrze. Sytuacja ta ma się utrzymać do sierpnia, do wtedy bowiem przewidziane jest wykonanie modernizacji.

Dodatkowo okoliczni mieszkańcy do czasu ukończenia remontu nie będą mogli sobie skracać drogi pod mostem. Przejście zostało wygrodzone siatkami.

Na moście oprócz wymiany nawierzchni zaplanowano wymianę oświetlenia oraz przebudowę chodnika. Ma na nim powstać ciąg pieszo-rowerowy, który połączy odcinki istniejące po obu stronach mostu na ul. Nysy Łużyckiej.

Wykonawcą inwestycji jest wrocławska firma firma PBW Inżynieria (odpowiada też za rozbudowę mostu im. Sendlerowej prowadzącego z Pasieki na Wyspę Bolko). Koszt zadania to około 3 mln zł.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie