Ruszyły prace na linii kolejowej Strzelce - Opole. Będą utrudnienia

Radosław Dimitrow
Radosław Dimitrow
Na razie ekipy remontowe ściągają sieć trakcyjną i przygotowują teren pod inwestycję. WBłotnicy Strzeleckiej jedna z ekip demontuje stare szyny, które nie będą potrzebne.
Na razie ekipy remontowe ściągają sieć trakcyjną i przygotowują teren pod inwestycję. WBłotnicy Strzeleckiej jedna z ekip demontuje stare szyny, które nie będą potrzebne. Radosław Dimitrow
Wydłuży się podróż koleją ze Strzelec Opolskich do Opola. Także zmotoryzowani powinni mieć się na baczności.

Ekipy remontujące linię kolejową nr 132, łączącą Gliwice z Wrocławiem, ruszyły z pracami w powiatach strzeleckim i krapkowickim.

- Na razie ściągana jest stara sieć trakcyjna, a teren przygotowywany pod inwestycje - mówi Piotr Krywult z opolskiego zakładu Polskich Linii Kolejowych. - Właściwe prace polegające na wymianie torowiska ruszą w sierpniu.

Już teraz podróżni muszą liczyć się z drobnymi utrudnieniami na trasie. Pociągi będą bowiem poruszać się wahadłowo, tylko po jednym torze. To oznacza, że mogą wystąpić sytuacje, gdy skład zatrzyma się na dworcu i będzie czekał na przejazd pociągu z naprzeciwka.

- Z tego powodu mogą wystąpić kilkuminutowe opóźnienia - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PLK SA. - O wszelkich niedogodnościach pasażerowie będą informowani na bieżąco.

Kolejarze przyznają, że w pojedynczych przypadkach może się też zdarzyć, że jakiś skład nie wyjedzie na tory z powodu ograniczonej przepustowości.

Od jesieni na baczności powinni się mieć natomiast kierowcy jeżdżący ulicami Strzelec Opolskich, a w szczególności mieszkańcy dzielnicy Nowa Wieś i Adamowice. Na ul. 1 Maja remontowany będzie wiadukt, a droga pod nim zostanie najprawdopodobniej zamknięta. Utrudnienia będą czekać także na przejeździe kolejowym (ul. Kolejowa), gdzie szlabany z dróżnikiem zostaną zastąpione przez automatyczną sygnalizację.

Prace remontowe na trasie Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice obejmują linię o długości 35 km wraz z siecią trakcyjną, remontem wiaduktów, przepustów oraz budową urządzeń diagnostycznych wykrywających awarię wagonów.

Efektem prac będzie podwyższenie bezpieczeństwa ruchu pociągów i przywrócenie prędkości jazdy składów pasażerskich do 120 km/h (towarowe będą mogły się poruszać z prędkością 70 km/h). Dzięki temu podróż pomiędzy Strzelcami Opolskimi a Opolem skróci się z 45 do ok. 30 min.

Rewitalizowany odcinek to część międzynarodowego korytarza kolejowego biegnącego od granicy z Niemcami przez Wrocław, Opole, Kraków, Rzeszów do granicy z Ukrainą. Na wykonanie całości prac odpowiedzialna jest austriacka firma PORR, która ma na to 570 dni. Kontrakt wart jest 220 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska