- Nowe koryto ma długość około 500 metrów i jest oddalone od starego o około 200, 300 metrów - wyjaśnia Michał Wandrasz, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
GDDKiA zleciła budowę południowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla i to właśnie ze względu na to, że jej trasa ma prowadzić tam, gdzie dotychczas płynął fragment Kłodnicy, architekci zdecydowali się zmienić bieg rzeki.
Najpierw za pomocą ciężkiego sprzętu wykopano nowe koryto i zabezpieczono jego brzegi. Następnie zasypano fragment starego koryta, przez co rzeka skierowała się do nowego. Po 500 metrach Kłodnica znów wraca do starego koryta, a później wpada do Odry.
Obwodnica przebiegać będzie południowym obrzeżem miasta włączając się w istniejącą drogę wojewódzką nr 418 (ul. Głubczycka), poprzez most na rzece Odrze do skrzyżowania z ul. Wyspiańskiego.
Długość obwodnicy wyniesie blisko 3,5 kilometra, a koszt jej wybudowania wyniesie ponad 120 milionów złotych. Droga ma być gotowa za dwa lata.
Obwodnicę zaprojektowano jako jednojezdniową o szerokości 7 metrów. Pozwoli ona wyprowadzić poza dzielnice Koźla ruch tranzytowy z zakładów chemicznych znajdujących się na terenie miasta. Droga usprawni komunikację między dzielnicami Kędzierzyna-Koźla i rozładuje tworzące się korki.
Zmiana biegu rzeki Kłodnica
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?