Poza budową nowego wiaduktu - usytuowanego o 1,7 m wyżej w stosunku do obiektu istniejącego, co wynika to z aktualnych warunków technicznych przekroczeń linii PKP z trakcją elektryczną oraz przebudową fragmentu DK46 wyburzono także stary wiadukt. Przedsięwzięcie kosztowało 20 mln zł.
Budowa obiektu elementem rozbudowy DK46
- Lokalizacja budowanego obiektu jest dostosowana do przebiegu planowanej rozbudowy DK46 na odcinku Niemodlin - Dąbrowa oraz Dąbrowa - Opole. Planowana rozbudowa polegać będzie na dobudowie drugiej jezdni w ciągu DK46 na dwóch sąsiadujących odcinkach (Dąbrowa - Opole oraz Niemodlin - Dąbrowa) o łącznej długości ok. 8,25 km – tłumaczy Agata Andruszewska, rzecznik prasowy opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dla odcinka Dąbrowa - Opole o długości 4,75 km przewiduje się budowę drugiego równoległego wiaduktu nad torami PKP, a także budowę kanału technologicznego, budowę oświetlenia drogowego, odwodnienia oraz przebudowę infrastruktury nie związanej z drogą tj. sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, wodociągowej oraz kanalizacyjnej.
Natomiast na odcinku Niemodlin - Dąbrowa drogowcy chcą wybudować dwa nowe obiekty mostowe nad autostradą A4 wraz z częściową rozbudową węzła Opole Zachód w dowiązaniu do planowanej dwujezdniowej DK46. Zadanie przewiduje także budowę kanału technologicznego, przebudowę lub budowę oświetlenia drogowego oraz przebudowę infrastruktury nie związanej z drogą, m.in. sieci energetycznej.
- Dla każdego z zadań planujemy jeszcze w tym roku uzyskać decyzję środowiskową, a roboty na tych odcinkach zaplanowano w latach 2026-2028 – dodaje rzecznik GDKKiA w Opolu.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?