Skończono budowę nowego wiaduktu w Dąbrowie za 20 mln zł. Kierowcy na nową przeprawę nie mogą narzekać, bo jeździ się tutaj bez utrudnień

Mateusz Majnusz
Mateusz Majnusz
Dla odcinka Dąbrowa - Opole o długości 4,75 km przewiduje się budowę drugiego równoległego wiaduktu nad torami PKP
Dla odcinka Dąbrowa - Opole o długości 4,75 km przewiduje się budowę drugiego równoległego wiaduktu nad torami PKP GDKKiA Opole
Prace przy budowie nowego wiaduktu nad linią PKP w Dąbrowie dobiegły końca, chociaż kierowcy po nowym obiekcie jeżdżą już od początku tego roku. Teraz drogowcy zakończyli także roboty budowlane obejmujące przebudowę odcinka drogi krajowej nr 46.

Poza budową nowego wiaduktu - usytuowanego o 1,7 m wyżej w stosunku do obiektu istniejącego, co wynika to z aktualnych warunków technicznych przekroczeń linii PKP z trakcją elektryczną oraz przebudową fragmentu DK46 wyburzono także stary wiadukt. Przedsięwzięcie kosztowało 20 mln zł.

Budowa obiektu elementem rozbudowy DK46

- Lokalizacja budowanego obiektu jest dostosowana do przebiegu planowanej rozbudowy DK46 na odcinku Niemodlin - Dąbrowa oraz Dąbrowa - Opole. Planowana rozbudowa polegać będzie na dobudowie drugiej jezdni w ciągu DK46 na dwóch sąsiadujących odcinkach (Dąbrowa - Opole oraz Niemodlin - Dąbrowa) o łącznej długości ok. 8,25 km – tłumaczy Agata Andruszewska, rzecznik prasowy opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dla odcinka Dąbrowa - Opole o długości 4,75 km przewiduje się budowę drugiego równoległego wiaduktu nad torami PKP, a także budowę kanału technologicznego, budowę oświetlenia drogowego, odwodnienia oraz przebudowę infrastruktury nie związanej z drogą tj. sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, wodociągowej oraz kanalizacyjnej.

Natomiast na odcinku Niemodlin - Dąbrowa drogowcy chcą wybudować dwa nowe obiekty mostowe nad autostradą A4 wraz z częściową rozbudową węzła Opole Zachód w dowiązaniu do planowanej dwujezdniowej DK46. Zadanie przewiduje także budowę kanału technologicznego, przebudowę lub budowę oświetlenia drogowego oraz przebudowę infrastruktury nie związanej z drogą, m.in. sieci energetycznej.

- Dla każdego z zadań planujemy jeszcze w tym roku uzyskać decyzję środowiskową, a roboty na tych odcinkach zaplanowano w latach 2026-2028 – dodaje rzecznik GDKKiA w Opolu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska