Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, klienci Polkomtela otrzymywali smsy z numeru 7218 o przepełnionej skrzynce telefonicznej. Aby ją odblokować, byli namawiani do wysłania płatnego smsa na kolejny numer - 60228. Przykładowo: Info Czat: Skrzynka nr [***] jest pełna! Odczytaj te wiadomosci za darmo! Slij bezpłatny sms CZAT na 60228 zanim zostaną skasowane! 7218.pl potem 2,46/doba.
Tymczasem wysłanie wiadomości oznaczało aktywację tzw. subskrypcji, w której konsument zaczynał otrzymywać jedną płatną wiadomość dziennie. Abonenci mogli też prowadzić płatne smsowe rozmowy towarzyskie z tzw. „centrum operatorskim” (chodzi o usługę Czat towarzyski).
Klienci, którzy skorzystali z tej usługi, poskarżyli się UOKiK-owi, że Polkomtel nie chciał uznać ich reklamacji dotyczących nieprawidłowości związanych z usługami świadczonymi z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228.
Wielu z nich nie wiedziało, że aktywowało usługę, a zdziwił ich dopiero wysoki rachunek za telefon. Tymczasem operator odpowiadał, że usługa została prawidłowo zrealizowana i odsyłał konsumentów do „zewnętrznych podmiotów”, nie podając ich nazwy.
W ten sposób mógł sugerować, że to te podmioty, a nie Polkomtel, świadczą usługę i mogą rozpatrzyć reklamację. - Może to utrudniać abonentom dochodzenie ich praw - ocenia UOKiK i przypomina, że obowiązkiem operatora jest podanie abonentom nazwy podmiotu, z którym współpracuje przy realizacji usługi premium.
Jak odzyskać pieniądze przesłane na zły rachunek?
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?