Stacja widmo w Pludrach. Unia zapłaciła za remont stacji, na której nie zatrzymują się pociągi

Radosław Dimitrow
Radosław Dimitrow

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
W Pludrach pasażerowie mają nowe perony, ławeczki i gabloty informacyjne. Niestety nikt z nich nie korzysta, bo na stacji nie zatrzymuje się ani jeden pociąg.

Stacji kolejowej w Pludrach, która leży na trasie między Kolonowskiem a Lublińcem, mogliby pozazdrościć mieszkańcy niejednej opolskiej wsi.

Spółka Polskie Linie Kolejowe, która modernizowała niedawno torowisko i całą infrastrukturę, nie szczędziła pieniędzy na remont. W końcu jest to jedna z linii, po której kursuje dzisiaj słynne pendolino.

Wchodzących na stację kolejową pasażerów wita duża biała tablica z nazwą "Pludry".

Dojścia do poszczególnych torowisk wybrukowane są nowiutką kostką i wyposażone w pochylnie ułatwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym.

Podróżni mają tutaj do dyspozycji kilkanaście ławeczek, obok których stoją kosze na śmieci. Mimo dobrych warunków ze stacji nikt jednak nie korzysta i nie można tutaj wsiąść do żadnego pociągu. Nie zatrzymuje się tu ani PKP Intercity, ani pendolino, a pociągi Przewozów Regionalnych już dawno do Pluder przestały kursować.

Mimo to PLK zadbała o to, by na stacji znalazły się nowe gabloty informacyjne - dziś nie wisi w nich żaden rozkład jazdy, bo musiałby być pusty. Na słupach zamontowane są nowiutkie megafony, ale także nie słychać z nich żadnych zapowiedzi.

- Pan chce do Opola jechać? Przecież tu się nie zatrzymuje żaden osobowy! - mówi nam dróżnik, który ze stacji w Pludrach obsługuje pobliski przejazd kolejowy.

Okoliczni mieszkańcy o stacji widmie wiedzą i nie mogą się nadziwić, że Unia zapłaciła za taki remont.

- Chcielibyśmy móc dojeżdżać do Opola albo Lublińca, ale podobno pociągom PKP nie opłaca się tutaj zatrzymywać - mówi Piotr Mazur, jeden z mieszkańców.

Choć stacja nie służy podróżnym, to okoliczni mieszkańcy znaleźli już dla niej nowe zastosowanie. Czasami przychodzą tutaj z nudów, żeby usiąść na ławkach i pooglądać pędzące pociągi.

- Ale i to nie zawsze można, bo nieraz przegania nas pani dróżniczka - skarży się 16-letni Marcin Lepiorz.

Pędzące pociągi można podziwiać w Pludrach także w nocy - po zmroku palą się tutaj bowiem latarnie.

Co ciekawe, nie jest to jedyna jedyna stacja widmo w okolicy. W sąsiednim Pawonkowie (woj. śląskie), w środku lasu także jest podobna stacja, na której nie zatrzymuje się żaden skład.

Tam podróżni mają nawet lepsze warunki, bo do ich dyspozycji jest przeszklona wiata przystankowa, która zastępuje poczekalnię. Jak łatwo można się domyślić, także nie ma tam żywej duszy.

Ile dokładnie kosztował remont obu stacji? Tego nie wiadomo, bo prace były wykonane w ramach kompleksowej przebudowy linii na trasie Częstochowa - Fosowskie. Te pochłonęły zaś ponad 350 mln złotych.

W biurze prasowym Polskich Linii Kolejowych dowiedzieliśmy się wczoraj, że zadaniem spółki było stworzenie dobrych warunków dla przewoźników i to zostało zrealizowane. W sprawie pociągów, które się nie zatrzymują, zasugerowano nam, by popytać o to przewoźników.

Za lokalne przejazdy w tym przypadku odpowiedzialne są urzędy marszałkowskie w Opolu i Katowicach. Bartłomiej Horaczuk, który w opolskim urzędzie marszałkowskim odpowiada za przewozy kolejowe, nie pozostawia jednak złudzeń:

- Pociągów regionalnych nie ma i w najbliższym czasie nie będzie - mówi Horaczuk. - Przyczyną są finanse. Ani my, ani województwo śląskie nie dysponujemy pieniędzmi w budżecie, żeby uruchomić nowe połączenia

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 46

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

*ARTUR*

Jak sobie wyobrażacie kończenie biegu pociągu w Pludrach? Obecnie jest to przystanek osobowy a nazywany stacją tylko dlatego że jest tam tor prowadzący na bocznicę zakładową. Prawdę mówiąc nie ma gdzie postawić składu osobowego,nawet z prywatnym pociągiem byłby tam kłopot bo obecnie to zwykły przystanek już prawie jest. Najlepiej było by gdyby pociągi dojeżdżały do Lublińca lub Częstochowy ale to inny temat

J
Jan

Dimitrow co ty piszesz za glupoty.

J
Jo
W dniu 03.04.2015 o 21:58, rew napisał:

Tym gorzej świadczy to o śląskim. Pozbawiać prawie 25tys. miasteczko i inne mniejsze miejscowości na swoim terenie komunikacji regionalnej w imię takiego drobiazgu? Śmiech na sali.Dobrze, że tam nie mieszkam.

Tak trzymać!! Ogrodzić upulszczizne murem i niech zdychają w gnoju naszykowanym przez upolskie "elyty"!
M
Miłośnik PKP PLK
W dniu 04.04.2015 o 14:28, Janek napisał:

Dla kogo jest potrzebny dyzurny ruchu w Pludrach,jezeli tam sie nic nie zatrzymuje.Co ma robic z tym lizakiem? Lizac go?

Kolego dyżurny ruchu w tych czasach nie ma nic wspólnego z lizakiem, polecam lekturę "obowiązki dyżurnego ruchu". A by pociąg mógł przejechać przez stacje (bezpiecznie) niezbędny w tym wypadku jest dyżurny ruchu!!!

M
Marek
W dniu 03.04.2015 o 12:40, Gość napisał:

Po-Pis -owe gospodarowanie Unina kasa.

Raczej PO - MN jeśli chodzi o Opolski  urząd marszałkowski,

M
Marek
W dniu 04.04.2015 o 19:04, Pawelww napisał:

Każdy ma coś do redaktora a nie zapyta włądz o wyprowadzone znowu pieniadze dla kolesi . Biedni jesteście w swojej głupocie . Państwo robi z wami co cche a wy czepiacie się nazwnictw . Pozostańcie w biedzie i wydymaniu przez urzędników i państwo . Mnie to przeraża tak jak słyszę że KOmorowski to spoko facet . sPKO DLA ZŁODZIEI tO WYNIKA ŻE 40 % LUDNOŚĆI W POLSZE TO ŻŁODZIEJE I BANDYCI .

ATy jestes najwiekszym zlodziejem i Bandyta polskim.
P
Pawelww

Każdy ma coś do redaktora  a nie zapyta włądz o wyprowadzone znowu pieniadze dla kolesi . Biedni jesteście w swojej głupocie . Państwo  robi z wami co cche a wy czepiacie się nazwnictw  . Pozostańcie w biedzie i wydymaniu przez urzędników i państwo . Mnie to przeraża tak jak słyszę że KOmorowski to spoko facet . sPKO DLA ZŁODZIEI tO  WYNIKA ŻE 40 % LUDNOŚĆI W POLSZE TO ŻŁODZIEJE I BANDYCI . 

B
Bierhoff Olivier

Linia kolejowa D29-61 Kielce - Fosowskie. I tyle w temacie przebiegu linii tzw. "protezy koniecpolskiej".

J
Janek
W dniu 04.04.2015 o 07:55, Miłośnik PKP PLK napisał:

Panie redaktorze proszę się przygotować bardziej do reportażu!!! Na stacji Pludry Pan z którym Pan rozmawiał to DYŻURNY RUCHU a nie dróżnik przejazdowy (proszę uwierzyć ogromna różnica).

Dla kogo jest potrzebny dyzurny ruchu w Pludrach,jezeli tam sie nic nie zatrzymuje.Co ma robic z tym lizakiem? Lizac go?
D
Driver
W dniu 04.04.2015 o 07:55, Miłośnik PKP PLK napisał:

Panie redaktorze proszę się przygotować bardziej do reportażu!!! Na stacji Pludry Pan z którym Pan rozmawiał to DYŻURNY RUCHU a nie dróżnik przejazdowy (proszę uwierzyć ogromna różnica).

Ten sam,który chodzi w mundurze,czerwonej czapce i z lizakiem ? Ten pan wyglądał,jak niewiadomokto (celowo razem).

M
Miłośnik PKP PLK

Panie redaktorze proszę się przygotować bardziej do reportażu!!! Na stacji Pludry Pan z którym Pan rozmawiał to DYŻURNY RUCHU a nie dróżnik przejazdowy (proszę uwierzyć ogromna różnica).

J
Jan
W dniu 03.04.2015 o 14:04, Radosław Dimitrow napisał:

A czy Fosowskie to nie jest przypadkiem dzielnica Kolonowskiego?

Nie lubie czytac artykulow Dymitrowa.Poprostu pisze nie dokladnie i zawsze cos wymysla.Redakcja NTO powinna sie tym zainteresowac.Ten Chlop stracil orientacje wojewodztwa opolskiego.
M
Marek
W dniu 03.04.2015 o 14:04, Radosław Dimitrow napisał:

A czy Fosowskie to nie jest przypadkiem dzielnica Kolonowskiego?

Panie Dimitrow,nie ma takiej trasy kolonowskie-Lubliniec .I Pan jako autor tego artykulu powinien to wiedziec i nie wymyslac swoich bzdur.Jest Pan poprostu zdeoriezentowany.
C
Christiaan/radny zza Odry

No, bo pociagi pospieszne nie wszedzie sie zatrzymuja.

a
anal lityk

Z jednej strony smiech szalony, z drugiej strony gorzki placz.....

Mozna bylo przedtem przeanalizowac, czy z perspektywy 10-20 lat bedzie sie

oplacac te stacje utrzymywac. Prawdopodobnie nie. Kto ma z Pluder jezdzic do Opola czy

Lublinca? A do Dobrodzienia czy Zawadzkiego tak blisko.

Troche szkoda tej lini Fosowskie -Strzelce, zbudowano ja naprawde z wielkim nakladem pracy

i srodkow. Tak w zasadzie wykorzystano to  dopiero w Peerelu... do konca

 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3