Spotkanie poprowadził dyrektor Diehl Controls w Namysłowie, Wojciech Paruzel, a uczestniczyli w nim Leszek Strugała, dyrektor zakładu Donaldson w Skarbimierzu, Roman Sitko, prezes Mondelez Production Polska, Przemysław Bania – dyrektor zakładu A.Berger, Maciej Skucik – wiceprezes firmy Stegu, Jarosław Mamala – prezes Parku Naukowo-Technologicznego, Maciej Wajs – dyrektor zakładu Pasta Food Company, Dariusz Bednarz – wiceprezes Grupy Azoty ZAK, Sławomir Janecki – dyrektor CWK Opole, Aleksander Wróbel – dyrektor operacyjny Browaru Namysłów, Krzysztof Jarzyna – dyrektor GEFCO i Dariusz Put – dyrektor zakładu Nestle.
- Sądzę, że każdy z uczestników wrócił z głową pełną pomysłów i inspiracji. W bardzo profesjonalny sposób przedstawione były różne sposoby zwiększania efektywności - komentuje Sławomir Janecki, dyrektor Centrum Wystawienniczo-Kongresowego w Opolu i pomysłodawca tej inicjatywy.
Dyrektor Diehl przedstawił uczestnikom pierwszego spotkania z cyklu T>OPTYMALNA FIRMA, jak od 7 mln sztuk wyprodukowanych w 2010 roku zwiększył swoje moce do 14 milionów zwiększając efektywność na wielu poziomach: produkcji, przezbrojeń, zapasów, produktywności.
- Wszystkie te przypadki zostały bardzo szczegółowo przedstawione na spotkaniu. Bardzo dziękujemy za podzielenie się tą cenną wiedzą. Czasami były to duże i skomplikowane projekty ale czasem wystarczyła inwestycja 350 euro by osiągnąć oszczędność w wysokości 0,5 miliona euro - kontynuuje Sławomir Janecki. .
T>OP BIZNES KLUB powstał przy Parku Naukowo-Technologicznym oraz Centrum Wystawienniczo-Kongresowym i zrzesza kadrę zarządzającą najlepszych firm Opolszczyzny. Członkami są prezesi, właściciele, dyrektorzy takich zakładów jak Polaris, Stegu, Diehl Controls, Chespa.
Celem spotkań w ramach cyklu T>OPTYMALNA FIRMA jest wspólne wypracowanie modelu optymalnego zarządzania firmą poprzez efektywne wykorzystywanie dostępnych zasobów: produkcyjnych, ludzkich, magazynowych. - To jest wiedza, której nie można kupić na żadnym szkoleniu. Zaufanie zbudowane w takiej grupie gwarantuje zdobycie ogromnej wiedzy oraz znajomości - kontynuuje Sławomir Janecki.
Uczestnicy pierwszego spotkania wskazali już tematykę na przyszłość: warsztaty z klientami, autonomiczne zespoły, gratyfikacja usprawnień w zakładzie, czy wymiana doświadczeń związanych również z porażkami.
Kolejne spotkania będą odbywały się co miesiąc, z wyjątkiem wakacji. W lutym w A. Berger tematem będzie: „SMED – Jak zmniejszyliśmy czas przezbrojenia z 8 godz. do 2 godz.”. W marcu spotkanie odbędzie w Neapco, w kwietniu - w VELUX, w maju w Grupie Azoty, w czerwcu - w Polarisie, we wrześniu w MCBride, w październiku w IFM (temat „6 Sigma”), w grudniu w FM Logistic. W listopadzie zaplanowano konferencję T>OPTYMALNA FIRMA.
Sławomir Janecki wyjaśnia, że na razie w spotkaniach uczestniczą tylko menedżerowie najwyższego szczebla w firmach, ale kazdy z nich może wybrać interesująca go tematykę i pasujące terminy wydarzeń. - W przyszłości pojawią się również inicjatywy skierowane dla poszczególnych pracowników operacyjnie odpowiedzialnych za różne obszary : utrzymania ruchu, logistyki, finansów - zapowiada Sławomir Janecki, dyrektor CWK.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?