Ulice Kołłątaja i Reymonta w Opolu mają być dwukierunkowe. W centrum miasta może przybyć skrzyżowań ze światłami

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Zmiany w centrum Opola. Ulice Kołłataja i Reymonta mają być dwukierunkowe. Ich skrzyżowania z innymi drogami mają być przeprojektowane.
Zmiany w centrum Opola. Ulice Kołłataja i Reymonta mają być dwukierunkowe. Ich skrzyżowania z innymi drogami mają być przeprojektowane. Piotr Guzik
Miasto przygotowuje się do zmiany organizacji ruchu na ulicach Reymonta i Kołłątaja. Mają być trasami dwukierunkowymi. W grę wchodzi przebudowa skrzyżowań tych ulic z innymi drogami, w tym wykonanie na nich sygnalizacji świetlnej.

Obecnie cała ul. Kołłątaja oraz większość ul. Reymonta (pomiędzy skrzyżowaniami z ul. 1 Maja i Ozimską) to trasy jednokierunkowe. Od pewnego czasu wiadomo było jednak, że ratusz przymierza się o zmienienia organizacji ruchu na tych drogach.

Ma to związek z budową centrum przesiadkowego Opole Główne. Jej owocem - oprócz powstania parkingu wielopoziomowego w miejscu dworca PKS - ma być przeorganizowanie ruchu w jego bezpośredniej okolicy, aby mogły się przy nim zatrzymywać praktycznie wszystkie linie autobusowe Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego.

Miejski Zarząd Dróg ogłosił właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji oraz zezwolenia na realizację przebudowy ulic Kołłątaja i Reymonta, aby możliwe było uczynienie ich drogami dwukierunkowymi. Taką samą zmianę przejść ma obecnie jednokierunkowy odcinek ul. Ozimskiej pomiędzy skrzyżowaniami z tymi drogami.

Na tym nie koniec. Plan zakłada też korektę geometrii skrzyżowań tych dróg pod kątem ruchu dwukierunkowego autobusów. Niewykluczona jest też korekta układu następujących skrzyżowań:

  • ul. Reymonta z ul. Targową, ul. Damrota i ul. Kościuszki
  • ul. Ozimskiej z ul. Piwną i ul. Podgórną,
  • ul. Kołłątaja z ul. Kościuszki i ul. Damrota

W dokumentacji przetargowej czytamy, że ewentualna jest budowa sygnalizacji świetlnej na tych skrzyżowaniach. Do tego dochodzi korekta sygnalizacji tam, gdzie już ona funkcjonuje, czyli na skrzyżowaniach ul. 1 Maja z ul. Reymonta i Kołłątaja oraz na skrzyżowaniu ul. Ozimskiej z Reymonta. Sygnalizacja na terenie całego opracowania ma być ze sobą skoordynowana.

Doświetlone mają też być przejść dla pieszych, a także wykonane koncepcji zakładających zarówno przebudowę chodników, jak i wytyczenie na nich ciągów pieszo-rowerowych.

Miejski Zarząd Dróg w tym samym przetargu poszukuje też chętnych na wykonanie projektu przebudowy ul. Zwierzynieckiej. W tym przypadku chodzi o poszerzenie tej drogi kosztem chodnika na wysokości lokalu gastronomicznego oraz uczynienie jej dwukierunkową. Dzięki temu możliwy ma być wjazd i wyjazd na Mały Rynek. Dzięki temu nie byłoby trzeba przeciskać się wąskim przejazdem pomiędzy budynkami Muzeum Śląska Opolskiego.

Motoshow w Piotrkowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

To kapitalnie, że wreszcie ktoś pozytywnie myśli o problemach komunikacyjnych w centrum Opola. A czy nie można też pomyśleć o budowie rond na skrzyżowaniach , zamiast sygnalizacji świetlnej. Na całym świecie, już od 2 dekad taka jest tendencja i to zdaje egzamin. Piszę to z własnego doświadczenia, gdyż od 45 lat bardzo dużo śmigam autem po całym świecie. Należy sobie zapamiętać , światła na skrzyżowaniach zatrzymują ruch , ronda zwalniają. Kolosalna różnica.

G
Gosc

Chetnie skorzystam z parkingu w nowym centrum przesiadkowym ,aktualnie korzystam z parkingu pod solarisem ,jakos daje rade pozalatwiac swoje sprawy w okolicach centrum ,a jak ktos jest leniwy i nie chce mu sie na piechote chodzic to nic tu nie pomoze ...

G
Gość

Widzę rozwiązanie dla obecnej sytuacji "węzła gordyjskiego" komunikacji drogowej Opola ! Trzeba po prostu wybudować nowe centrum Opola z uwzględnieniem wszystkich wymogów eko i ergo -komunikacyjnych kilka kilometrów od obecnego na wschód lub zachód ! To powinno uszczęśliwić wszystkich i "rozwiązać" nierozwiązywalne dotąd problemy. Tylko kto za to zapłaci ?

G
Gość
9 marca, 11:26, Gość:

Brawo kolejne miejsca parkingowe znikną wiec strefę za niedługo znów trzeba będzie powiększyć.

9 marca, 12:38, Gościu:

No i prawidłowo. Przecież będzie centrum przesiadkowe więc tam można sobie auto zostawić. Po co pchać się do centrum gdzie jest mało miejsc parkingowych, są drogie i jest ciasno na parkingach. Szkoda nerwów i auta.

Debil jestes

G
Gość

No to już całkiem zakorkujecie miasto !!! Brawo !!!! Debile totalne.... W dupie to już mam. MZD - Miasto Zakorkujemy Dosłownie :P

G
Gość

tyle świateł na tak krótkich zakorkuję centrum na dobre , nie do przejechania

G
Gość
9 marca, 11:26, Gość:

Brawo kolejne miejsca parkingowe znikną wiec strefę za niedługo znów trzeba będzie powiększyć.

9 marca, 12:38, Gościu:

No i prawidłowo. Przecież będzie centrum przesiadkowe więc tam można sobie auto zostawić. Po co pchać się do centrum gdzie jest mało miejsc parkingowych, są drogie i jest ciasno na parkingach. Szkoda nerwów i auta.

9 marca, 16:45, Gość:

Można zostawić na sąsiednich podwórkach za frico.Już teraz to robią

Niedługo wszystkie podwórka będą odgradzane barierkami

G
Gość
9 marca, 11:26, Gość:

Brawo kolejne miejsca parkingowe znikną wiec strefę za niedługo znów trzeba będzie powiększyć.

9 marca, 12:38, Gościu:

No i prawidłowo. Przecież będzie centrum przesiadkowe więc tam można sobie auto zostawić. Po co pchać się do centrum gdzie jest mało miejsc parkingowych, są drogie i jest ciasno na parkingach. Szkoda nerwów i auta.

Można zostawić na sąsiednich podwórkach za frico.Już teraz to robią

G
Gnido
9 marca, 10:50, Gość:

Czyżby ktoś z MZD miał kolesia który serwisuje światła na skrzyżowaniach?

Po ciśnieniu wygląda jakby już od dawna....

r
rew
9 marca, 13:11, Gość:

Centrum coraz bardziej martwe.

Martwe? Nie stwierdziłem martwoty.

Przecież ludzie mają nogi i mogą chodzić.

S
STE

No i teraz do tego chaosu dodajmy kolejny pomysł Ratusza - trasa średnicowa, która cały ruch z Zaodrza pociągnie na wiadukt na Struga - najpierw małe rondko przed bursą, a potem skrzyżowanie z 1-maja (światła) i z dwukierunkową Reymonta na wprost. Powodzenia :-)

G
Gość

Brawo, cóż za wspaniała decyzja! Jeszcze ruch dwukierunkowy na Krakowskiej niech zrobią. Po to robi się ulice jednokierunkowe, aby usprawnić ruch. Nie w Opolu...

Niech w końcu decyzje podejmują matematycy, fizycy itp, a nie tzw. "humaniści*", którzy pokończyli historię i politologię...

* - TZW humaniści nie mają nic wspólnego z humanistami...

G
Gość
9 marca, 11:26, Gość:

Brawo kolejne miejsca parkingowe znikną wiec strefę za niedługo znów trzeba będzie powiększyć.

9 marca, 12:38, Gościu:

No i prawidłowo. Przecież będzie centrum przesiadkowe więc tam można sobie auto zostawić. Po co pchać się do centrum gdzie jest mało miejsc parkingowych, są drogie i jest ciasno na parkingach. Szkoda nerwów i auta.

Już widzę jak w centrum przesiadkowym zostawi się auto

G
Gość

Centrum coraz bardziej martwe.

O
OPOLANIN 64

juz widze po tych ,, ulepszeniach '' wisniewskiego .10 wypadkow co dziennie. do tego doprowadzacie swoimy piSSowskimi wymyslami

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie