Wybory samorządowe 2018. Razem dla Opola chce budowy parkingów wielopoziomowych na osiedlach. Jeden ma kosztować 20 mln zł

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Komitet Razem dla Opola prezentuje swoje postulaty komunikacyjne
Komitet Razem dla Opola prezentuje swoje postulaty komunikacyjne Piotr Guzik
W sumie 100 mln zł w najbliższej kadencji miasto miałoby wydać na budowę parkingów wielopoziomowych na terenie opolskich osiedli – to jeden z komunikacyjnych postulatów komitetu Razem dla Opola. Pozostałe to m.in. reorganizacja ruchu w ścisłym centrum Opola oraz powołanie inżyniera ruchu.

- Mieszkańcy opolskich osiedli wiedzą, jak trudno jest tam zaparkować samochód. Rozwiązaniem byłaby realizacja przez miasto programu budowy parkingów wielopoziomowych – mówił Krzysztof Drynda, lider Razem dla Opola. - Będziemy dążyli do tego, by w Opolu powstawał jeden taki parking rocznie. Koszt jednego szacujemy na 20 mln zł. To oznacza, że w pięć lat miasto wydałoby na ten cel 100 mln zł – wyliczał.

Krzysztof Drynda pytany o szczegóły – m.in. formę korzystania z parkingów i miejsca, gdzie takie parkingi mogłyby powstać – odparł, że jest to kwestia do doprecyzowania. Nie wskazał, ile miejsc miałoby powstać na takich parkingach. Stwierdził natomiast, że w ten sposób możliwe byłoby zagospodarowanie przestrzeni zwolnionej przez auta z terenów osiedli na trasy dla rowerów i pieszych.

Pozostałe postulaty komunikacyjne RdO to m.in. wprowadzenie w mieście inteligentnego zarządzania ruchem oraz jego reorganizacja w ścisłym centrum Opola. – Przy czym nie mówimy o całkowitym zamknięciu ulic dla samochodów, a ograniczeniu ich dostępności dla mieszkańców i wybranej grupy pojazdów, by centrum przywrócić pieszym i rowerzystom – mówi Krzysztof Drynda.

RdO chce również powołania inżyniera ruchu miejskiego, który koordynowałby kwestię prac na drogach zlecanych przez różne komórki ratusza. - Obecnie takiej koordynacji brak – przekonuje Justyna Soppa, radna RdO.

RdO chciałoby też wprowadzenia „zielonej fali” na głównych drogach w mieście (obecnie działa ona na ul. Ozimskiej, ma być wprowadzona na ul. Niemodlińskiej, choć nie wiadomo kiedy), montażu liczników na skrzyżowaniach, których ową „falą” nie da się objąć, a także analizy skrzyżowań pod kątem ilości dochodzących na nich wypadków oraz poprawy bezpieczeństwa.

- Naszym postulatem jest też wyznaczenie miejsc parkingowych dla rodzin z dziećmi w rejonie budynków użyteczności publicznej, na podobnej zasadzie, jak ma to miejsce w przypadku miejsc dla osób niepełnosprawnych – wskazuje Szczepan Wojdyła, kierownik opolskiego biura Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest-Park” oraz kandydat na radnego z listy RdO.

FLESZ WYBORCZY - Zmiany w ordynacji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska