Będzie zielone światło dla drogi przez Pasiekę?

Artur  Janowski
Artur Janowski
Widok na trasę średnicową w kierunku Zaodrza.
Widok na trasę średnicową w kierunku Zaodrza. UM Opole
Taką nadzieję mają miejscy drogowcy, którzy niebawem złożą poprawione dokumenty w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Opolu. Miejski Zarząd Dróg stara się o zgodę na budowę już od... 2013 roku.

To RDOŚ nadal prowadzi postępowanie w sprawie trasy, która ma przeciąć wyspę, ale która nigdy nie powstanie jeśli nie otrzyma tzw. decyzji środowiskowej.

Drogowcy starają się o nią od początku 2013 roku, ale do tej pory dokumenty nie były kompletne. Co więcej wiele razy były zmieniane i poprawiane. Jesienią 2015 roku przedstawiciele MZD i władze miasta deklarowali jednak, że pod koniec ubiegłego roku decyzja zostanie wydana.

Przeczytaj też: Trasa średnicowa w Opolu. Postawmy szklany tunel

Tak się nie stało, bo RDOŚ nadal nie otrzymał wymaganych dokumentów, dotyczących modyfikacji trasy.

Nowa koncepcja trasy średnicowej zakłada, że ekrany dźwiękochłonne zakryją drogę na Pasiece w 3/4 i tym samym nie trzeba będzie montować kosztownej wentylacji tunelu. Droga w tunelu, likwidacja planowanego skrzyżowania trasy z ulicą Powstańców Śląskich na wyspie, a także podniesienie w tym miejscu średnicówki na wiadukt mają z jednej strony chronić mieszkańców lepiej przed hałasem, a z drugiej umożliwić wreszcie wydanie wyczekiwanej decyzji środowiskowej.

- Dokumenty, które przygotowali projektanci, wymagają jeszcze kilku drobnych poprawek i w styczniu na pewno trafią do RDOŚ - zapowiada Piotr Rybczyński, wicedyrektor MZD ds. technicznych. - To co proponujemy na Pasiece jest znakomitym rozwiązaniem, a mieszkańcy będą chronieni przed hałasem w wyjątkowy sposób, jaki z radością przyjęliby np. mieszkańcy ulicy Plebiscytowej, czy Fabrycznej.

Rybczyński uważa, że po poprawkach do dokumentów nie będzie można się już przyczepić. Wicedyrektor ma nadzieję, że RDOŚ wyda pozytywną decyzję już w lutym.

- Nie deklaruję żadnych terminów, nawet jeśli faktycznie wreszcie otrzymamy komplet poprawnych dokumentów - zastrzega tymczasem Alicja Majewska, dyrektor RDOŚ.

Przypomnijmy, że choć miasto chce w tym roku zlecać projekt trasy, to wydaje się to bardzo wątpliwe. Mieszkańcy Pasieki oraz miłośnicy wyspy nie zamierzają odpuszczać i zapowiadają odwołania od decyzji oraz protesty.

Obawiają się, że droga zniszczy Pasiekę.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
M.D-G

Opolscy drogowcy - najgorsze w całej tej inwestycji jest to, że większość ostatnich inwestycji to w mniejszym lub większym stopniu buble projektowe - most na wylocie struga - jak tylko zobaczyłem zjazd w ulicę AK i Dubois miałem świadomość tego że zjazd w Dubois to miejsce niebezpieczne gdzie często będzie dochodzić do stłuczek - jeździłem tam praktycznie codziennie i do momentu zamknięcia tego zjazdu widziałem ślady stłuczek i stłuczki co najmniej raz w tygodniu. Nikt kto ma prawo jazdy i z niego korzysta nie zaprojektowałby tego w ten sposób. Kolejny przykład - duma Opolskich drogowców - przejazd nad obwodnicą w stronę Czarnowąs - taki wielki, tyle rond, masa ekranów. Zabrakło jednak miejsca na pas dojazdowy i zjazdowy dla jadących w stronę A4/Wrzosek, wcześniej czy później ktoś tam zginie, jeżeli jeszcze nie zginął. Za ewentualne wypadki w takich miejscach współodpowiedzialni powinni być projektanci i inwestorzy - przecież ktoś firmuje, aprobuje  i podpisuje projekty świadcząc o ich jakości własnym nazwiskiem i reputacją. Jakiego potworka szykujecie teraz dla Pasieki Panowie drogowcy i Panie Prezydencie ? Sami jeszcze nie macie pojęcia - propozycja cały czas ewoluuje w głowach projektantów z Warszawy, z których podejrzewam, że żaden nie był łaskaw pofatygować się osobiście do Opola, żeby zobaczyć jak wygląda teren, na którym planowana jest trasa -  jakie ten teren  daje możliwości i jakie szkody zostaną wyrządzone podczas budowy. A problemów z przebiegiem jest masa, ponieważ ten wariant trasy jest najbardziej niedorzeczny, sprzeczny z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzeni o raz pełen fragmentów niezgodnych z prawem budowlanym.....dlatego między innym zrezygnowano ze skrzyżowania z ul.Powstańców Śląskich. W skrócie - miasto nie wie co robi tylko improwizuje. Podczas konsultacji społecznych ani razu miasto nie wspomniało o globalnym planie komunikacyjnym dla całego miasta, mówi się tylko o przebudowie obecnej infrastruktury, ale nikt nie patrzy na miasto jak na całość. To dość amatorskie podejście moim zdaniem.

C
Co na Struga robisz?

Bo będzie stało się na Struga. Rozpieprzyć wyspę, stać parasolem na Struga. Opolanin durny jest, aż miło. Masz potrzebę się ciągać na Struga? Bo władza namolnie idiotyczna właśnie Ci funduje stanko. Z Zaodrza do niczego, jesteś na Struga.

G
Gość
W dniu 05.01.2016 o 20:29, Gość napisał:

Co ?????   Nigdy jako opolanie nie pozwolimy na drogę przez Pasiekę !!!

Warszawa ma dwie linie metra to OPOLE nie bedzie gorsze i wybuduje tunel ,, olejmy w ten sposob wiesniakow z Pasieki ...

T
Trola

Jedziesz Piastowską jak należy, zero przejazdu od 9-tej do 12-tej. Kiedy to wyskakują urzędniczyny na przejechanie się. Potem wracają do konta urzędniczego z mądrymi minami, i siedzą, aby o 15-tej odbić kartę. Bo trzeba zarąbać Piastowską przez godzinkę urzędniczą, aby kaszanić wyspę pasiekę.

f
fighter.p

Dróg jest mało w Opolu i będzie mało nawet gdy powstaną dwie albo trzy średnicówki. Zawsze będą korki jeśli nie zmieni się polityka miasta. Wystarczy zamknąć centrum miasta dla ruchu prywatnych samochodów. Przemyślana i odpowiednio zorganizowana komunikacja zborowa spokojnie wystarczy na potrzeby tak niewielkiego miasta jakim jest Opole.

Z
Zakorkowany Kurier

Najdroższe 2 kilometry trasy w Polsce. Te ekrany za grube miliony poza decyzją RDOŚiu niczego nie zmienią ta trasa zniszczy zieloną Pasiekę i budowane za unijną kasę bulwary nad Odrą. . Nie zlikwiduje korków bo już dziś np. Wylot z Prószkowskiej przy Vivie jest ciągle zakorkowany, to samo z Reymonta. Jak z Piastowskiej czy z Kołłątaja dostać się na trasę na Struga ? Przez korek pod dworcem PKP ? Co mi da trasa średnicowa ,jak chcę np. Z Malinki dostać się na Niemodlińską ? Albo na wylot na Kożle ? Za kasę na 2 km trasy średnicowej można by wybudować ze 4 km obwodnicy Południowej - dużo ważniejszej dla odkorkowania Opola.

G
Gość

Władze tego miasta za nic mają światowe rozwiązania, które pozostawiają centrum miast dla pieszych, rowerów czy DOBRZE rozwiniętej komunikacji miejskiej. Opole staje się zaściankowym miasteczkiem, w którym populistyczne pomysły panującego Prezydenta mają zamknąć usta maluczkim. Szkoda tylko, że brak koncepcji rozwojowej miasta!

P
Prawicowiec

Mozecie sobie mieszkancy Pasieki wasze protesty darowac. Prezydent Wisniewski juz postanowil o budowie wiec musicie sie pogodzic z nowa droga :)

G
Gość

Co ?????   Nigdy jako opolanie nie pozwolimy na drogę przez Pasiekę !!!

G
Gosia

Do GOŚCIA , Radzę się zastanowić nad twoim zmanipulowanym umysłem ?!

b
bolo

Już widzę zakorkowaną średnicówkę od Zaodrza do 1-Maja i horror na Rejmonta

O
Opolanin

No i....wznowiono Wojnę Domową ...! Mogła ją poprzedzić wypowiedz autorytetów komunikacji. Kolejna dwója z polityki pana W. !

 

A
AntyPISlam
W dniu 05.01.2016 o 13:05, Gość napisał:

Ależ ciebie zmanipulowano! 

 


 

Odezwał się niezmanipulowany :)

Fakty się liczą a nie domysły PISlamistów. Fakty są takie że dziesiątki szpitali w całej Polsce jest wyposażona w sprzęt medyczny właśnie dzięki tym akcjom.

 

Państwo żeby komuś dać, komuś innemu musi zabrać. Oczywiście PISowscy wyznawcy nie są w stanie ogarnąć tej prostej zasady.

 

Owsiak sprawił że ludzie z potrzeby serca wspierają służbę zdrowia. A co ty zrobiłeś forumowy odważniaku dla innych?

G
Gość
W dniu 05.01.2016 o 12:48, Olaf Leniuchowicz napisał:

Zielone czy czerwone...Pamiętajcie że finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy coraz bliżej.Nie skąpcie! :

Ależ ciebie zmanipulowano! Ten komuch Owsiak istnieje dzięki zbiórkom naiwnych.

Zakup każdego sprzętu do szpitali i innych placówek podległych ministerstwu zdrowia jest obowiązkiem państwa!  

A WOŚP istnieje jako płaszczyk dla szwindli, co udowodniły wyroki sądowe! Sąd w Złotoryi, mimo wielokrotnych wezwań, nie może sprawdzić dokumentacji księgowej WOŚP i spółek Owsiaka! Czyżby była to pralnia „brudnych” pieniędzy?!

 

„W najbliższych daniach do Wojewódzkiego Sadu Administracyjnego w Warszawie wpłynie kolejna skarga na bezczynność Fundacji WOŚP, w związku z zadanymi pytaniami w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej. Nie wszyscy wiedzą, ale WOŚP oprócz tego, że jest fundacją, posiada również status Organizacji Pożytku Publicznego i co za tym idzie ma prawny obowiązek odpowiedzieć na każde pytanie związane z finansowaniem fundacji i co więcej z finansowaniem „Złotego Melona”, który jest spółką powiązaną i w całości należy do WOŚP.” (Fronda; 2.01.2016) 

r
rew
W dniu 05.01.2016 o 12:07, Comrade napisał:

A ja liczę na to, że wreszcie tysiące kierowców każdego dnia nie będzie stało na Piastowskiej.

Tak, tysiące kierowców będzie stało do planowanego ronda i istniejącego wiaduktu nad torami stacji Opole Główne. A na Piastowską przeniosą się ci, którzy stali w korku na Niemodlińskiej.

Nie licz na to, że ruch zmaleje dzięki nowej drodze. Każda nowa droga to więcej aut w ruchu. Gdy jest nowa droga, to więcej ludzi jeździ i jeżdżą częściej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3