Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie. Konstrukcja przyszłego wiaduktu przerzucona przez Oleską, powstają perony dworca autobusowego

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Postęp prac przy budowie centrum przesiadkowego Opole Wschodnie. Sławomir Draguła
Trwa budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie. Robotnicy przerzucili konstrukcję przyszłego wiaduktu przez ul. Oleską. Teraz budują perony dworca autobusowego. Przygotowują się również do przebicia tunelu w nasypie.

Pomimo epidemii koronawirusa pełną parą idą prace przy budowie centrum przesiadkowego Opole Wschodnie i przebudowie ulic: Oleskiej, Rataja, Bohaterów Monte Cassino, Nysy Łużyckiej i Batalionów Chłopskich.

Czytaj także

Robotnicy przerzucili już przez Oleską metalowy szalunek, który posłuży do wylania z betonu przyszłego wiaduktu i ułatwi ruch przez skrzyżowanie. Rozpoczęli też układanie zbrojenia.

Cały czas trwają też przygotowania do przecisku tunelu pod linią kolejową, dzięki któremu powstanie połączenie ul. Katowickiej z Rataja - informuje Adam Leszczyński z Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.

Układane są też zbrojenia przy wylocie przyszłego tunelu od strony Rataja.

Widać już pierwsze perony i zarys placu manewrowego dworca autobusowego, który powstaje obok budynków Uniwersytetu Opolskiego.

Cały czas trwa również montaż ekranów dźwiękochłonnych, chodników i ścieżek dla rowerzystów wzdłuż ul. Oleskiej, Rataja oraz Bohaterów Monte Cassino - dodaje Adam Leszczyński.

W ramach wykonywanych prac powstanie też tunel pod ul. Oleską (w ciągu Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich), który ułatwi komunikację w tej części Opola.

Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie to jedna z największych i najdroższych inwestycji drogowych ostatnich lat w mieście.

Czytaj także

Prace mają kosztować 140 milionów złotych. Dla porównania budowa obwodnicy Piastowskiej pochłonęła 115 milionów. Termin zakończenia robót został przesunięty i ustalony na czerwiec 2021 roku.

Stacja Opole Wschodnie też jest odnowiona

Wcześniej gruntownie przebudowana została stacja PKP Opole Wschodnie. Inwestycja ta również była częścią prac związanych z budową centrum przesiadkowego Opole Wschodnie.

PKP Polskie Linie Kolejowe wydały na te zadanie ponad 30 milionów złotych. Prace zakończono w zeszłym roku.

Dzięki temu udało się m.in.:

  • Zbudować nowe perony
  • Wyremontować budynek stacyjny.
  • Wymienić oba kolejowe wiadukty nad ul. Oleską, dzięki czemu mogą tędy jeździć cięższe składy z węglem do Elektrowni Opole czy opolskiego ECO a także z cementem z cementowni Odra.
  • Wymienić tory i rozjazdy oraz sieć trakcyjną i podtrzymujące ją słupy.
  • Zamontować nowe wiaty przystankowe, ławki i gabloty informacyjne.

Czytaj także

Sprowadzamy coraz więcej używanych aut. Golf nie jest liderem

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

We Wrocławiu konstrukcje mostów i wiaduktów buduje się, ale w Opolu przerzuca - sami cyrkowcy - co na to Księga Rekordów Guinnessa ???

Powiadomcie w jakim terminie , dniu , to przyjadę zobaczyć :-)))

Dodaj ogłoszenie