Pomimo epidemii koronawirusa pełną parą idą prace przy budowie centrum przesiadkowego Opole Wschodnie i przebudowie ulic: Oleskiej, Rataja, Bohaterów Monte Cassino, Nysy Łużyckiej i Batalionów Chłopskich.
Robotnicy przerzucili już przez Oleską metalowy szalunek, który posłuży do wylania z betonu przyszłego wiaduktu i ułatwi ruch przez skrzyżowanie. Rozpoczęli też układanie zbrojenia.
Cały czas trwają też przygotowania do przecisku tunelu pod linią kolejową, dzięki któremu powstanie połączenie ul. Katowickiej z Rataja - informuje Adam Leszczyński z Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.
Układane są też zbrojenia przy wylocie przyszłego tunelu od strony Rataja.
Widać już pierwsze perony i zarys placu manewrowego dworca autobusowego, który powstaje obok budynków Uniwersytetu Opolskiego.
Cały czas trwa również montaż ekranów dźwiękochłonnych, chodników i ścieżek dla rowerzystów wzdłuż ul. Oleskiej, Rataja oraz Bohaterów Monte Cassino - dodaje Adam Leszczyński.
W ramach wykonywanych prac powstanie też tunel pod ul. Oleską (w ciągu Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich), który ułatwi komunikację w tej części Opola.
Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie to jedna z największych i najdroższych inwestycji drogowych ostatnich lat w mieście.
Prace mają kosztować 140 milionów złotych. Dla porównania budowa obwodnicy Piastowskiej pochłonęła 115 milionów. Termin zakończenia robót został przesunięty i ustalony na czerwiec 2021 roku.
Stacja Opole Wschodnie też jest odnowiona
Wcześniej gruntownie przebudowana została stacja PKP Opole Wschodnie. Inwestycja ta również była częścią prac związanych z budową centrum przesiadkowego Opole Wschodnie.
PKP Polskie Linie Kolejowe wydały na te zadanie ponad 30 milionów złotych. Prace zakończono w zeszłym roku.
Dzięki temu udało się m.in.:
- Zbudować nowe perony
- Wyremontować budynek stacyjny.
- Wymienić oba kolejowe wiadukty nad ul. Oleską, dzięki czemu mogą tędy jeździć cięższe składy z węglem do Elektrowni Opole czy opolskiego ECO a także z cementem z cementowni Odra.
- Wymienić tory i rozjazdy oraz sieć trakcyjną i podtrzymujące ją słupy.
- Zamontować nowe wiaty przystankowe, ławki i gabloty informacyjne.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?