Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie. Robotnicy betonują wiadukt, przygotowują się też do budowy dwóch tuneli

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła

Wideo

Zobacz galerię (119 zdjęć)
Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie wchodzi w kolejny etap. We wtorek, 30 czerwca robotnicy wylali beton na nowy wiadukt, który przerzucony jest przez ulicę Oleską.

Beton na nowy wiadukt nad ul. Oleską w Opolu wylewany jest od wtorkowego (30 czerwca) ranka z zachowaniem wszystkich norm i procedur, a próbki spoiwa badane są również na miejscu, czy spełniają wszystkie normy.

Czytaj także

Wiadukt ułatwi komunikację na kierunku od ul. Plebiscytowej w stronę ul. Batalionów Chłopskich i ronda na pl. Konstytucji 3 Maja. W drugą stronę zaś ruch usprawni tunel pod ul. Oleską, którego budowa jest właśnie przygotowywana.

Rozpocznie się ona od wykonania specjalnej palisady, która zabezpieczy wykop pod ulicą Oleską. Zanim to jednak nastąpi, drogowcy musieli usunąć nawierzchnię z pobliskich dróg.

Trwają też przygotowania do budowy tunelu w nasypie pod torami kolejowymi, którym samochody pojadą od strony ul. Katowickiej w ul. Rataja i dalej m.in. na osiedle Armii Krajowej - mówi Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola.

Widać już również perony przyszłego dworca autobusowego, który powstaje w miejscu zburzonej stacji paliw Lotosu, powstają ścieżki rowerowe oraz ekrany dźwiękochłonne.

Czytaj także

Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie to jedna z największych i najdroższych inwestycji drogowych ostatnich lat w mieście. Jej koszt to aż 140 milionów złotych. Aktualny termin oddania jej do użytku to koniec czerwca 2021 roku.

Stacja już przebudowana

Wcześniej gruntownie przebudowana została stacja PKP Opole Wschodnie. Inwestycja ta również była częścią prac związanych z budową centrum przesiadkowego Opole Wschodnie.

PKP Polskie Linie Kolejowe wydały na te zadanie ponad 30 milionów złotych. Prace zakończono w zeszłym roku

Dzięki temu udało się m.in.:

  • zbudować nowe perony,
  • wyremontować budynek stacyjny,
  • wymienić oba kolejowe wiadukty nad ul. Oleską.
  • wymienić tory i rozjazdy oraz sieć trakcyjną, a także podtrzymujące ją słupy.

Czytaj także

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3