Beton na nowy wiadukt nad ul. Oleską w Opolu wylewany jest od wtorkowego (30 czerwca) ranka z zachowaniem wszystkich norm i procedur, a próbki spoiwa badane są również na miejscu, czy spełniają wszystkie normy.
Wiadukt ułatwi komunikację na kierunku od ul. Plebiscytowej w stronę ul. Batalionów Chłopskich i ronda na pl. Konstytucji 3 Maja. W drugą stronę zaś ruch usprawni tunel pod ul. Oleską, którego budowa jest właśnie przygotowywana.
Rozpocznie się ona od wykonania specjalnej palisady, która zabezpieczy wykop pod ulicą Oleską. Zanim to jednak nastąpi, drogowcy musieli usunąć nawierzchnię z pobliskich dróg.
Trwają też przygotowania do budowy tunelu w nasypie pod torami kolejowymi, którym samochody pojadą od strony ul. Katowickiej w ul. Rataja i dalej m.in. na osiedle Armii Krajowej - mówi Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola.
Widać już również perony przyszłego dworca autobusowego, który powstaje w miejscu zburzonej stacji paliw Lotosu, powstają ścieżki rowerowe oraz ekrany dźwiękochłonne.
Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie to jedna z największych i najdroższych inwestycji drogowych ostatnich lat w mieście. Jej koszt to aż 140 milionów złotych. Aktualny termin oddania jej do użytku to koniec czerwca 2021 roku.
Stacja już przebudowana
Wcześniej gruntownie przebudowana została stacja PKP Opole Wschodnie. Inwestycja ta również była częścią prac związanych z budową centrum przesiadkowego Opole Wschodnie.
PKP Polskie Linie Kolejowe wydały na te zadanie ponad 30 milionów złotych. Prace zakończono w zeszłym roku
Dzięki temu udało się m.in.:
- zbudować nowe perony,
- wyremontować budynek stacyjny,
- wymienić oba kolejowe wiadukty nad ul. Oleską.
- wymienić tory i rozjazdy oraz sieć trakcyjną, a także podtrzymujące ją słupy.
Wiemy ile osób zginęło w powodzi
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?