- Na moście jest już nawierzchnia, oświetlenie oraz oznakowanie. Jeszcze tylko ostatnie szlify, odbiory i będzie można korzystać - mówi Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.
Realizacja inwestycji rozpoczęła się przed rokiem. Jej owocem jest most o długości 260 metrów. Przeprawa ma siedem metrów szerokości. Przeznaczona jest wyłącznie dla pieszych i rowerzystów, choć - jak słyszymy nieoficjalnie - w razie potrzeby, na przykład gdyby wystąpiła konieczność ewakuacji zoo - to mogłyby się po niej poruszać także samochody.
Nowa kładka umożliwi lepszą komunikację rowerową zachodniej części miasta z centrum Opola. Ratusz liczy na to, że dzięki temu więcej osób zacznie dojeżdżać do śródmieścia na jednośladach, a nie samochodami. Dodajmy, że do kładki od strony ul. Bolkowskiej docelowo ma też prowadzić ścieżka pieszo-rowerowa, która przebiegać będzie wzdłuż ul. Krapkowickiej aż do ronda na ul. Prószkowskiej, na wysokości II kampusu Politechniki Opolskiej.
Na tym nie koniec. W planach jest też bowiem budowa parkingu na terenie przy ul. Krapkowickiej w rejonie najazdu na nowy most. Za kilka lat, po planowanym poszerzeniu przejazdu pod torami nad ul. Krapkowicką, w tym rejonie będą mogły zatrzymywać się autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego.
Budowa nowej przeprawy nad Kanałem Ulgi pochłonęła 24 mln zł. Oficjalne otwarcie planowane jest na początek września, z udziałem rowerzystów.
Wiele wskazuje na to, że patronem konstrukcji będzie słynny kolarz Joachim Halupczok. Z taką propozycją wyszedł prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski, a że spotkała się ona ze sporą aprobatą, projekt uchwały w tej sprawie ma trafić na sesję rady miasta w sierpniu bądź we wrześniu.