Budowa obwodnicy Czarnowąsów na finiszu [wideo, zdjęcia]

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła

Wideo

Zobacz galerię (11 zdjęć)
Dobiega końca budowa obwodnicy opolskich Czarnowąsów na drodze wojewódzkiej 454. Pierwsze samochody mają pojechać nią jesienią, choć jest szansa, że szybciej.

- To już finalny etap prac na obwodnicy Czarnowąsów - mówi Tomasz Kędzior, wiceprezes częstochowskiej firmy Drog - Bud, która realizuje inwestycję. - Jestem przekonany, że oddamy ją zgodnie z planem.

A umowa przewiduje, że pierwsi kierowcy ominą Czarnowąsy (od 1 stycznia są dzielnicą Opola) nową drogą w październiku. - Mamy jednak nadzieje, że stanie się to szybciej - zaznacza Szymon Ogłaza, wicemarszałek województwa opolskiego. - Myślimy o wrześniu. Wszystko zależy od odbiorów. Mamy pięć obiektów mostowych i to one będą stanowiły największe wyzwanie w tej kwestii.

Budowa obwodnicy Czarnowąsów to największa inwestycja w historii Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. Jej koszt to 124 mln zł. - Natomiast wartość zrealizowanych od marca 2016 roku robót to ponad 100 mln zł - mówi Bartłomiej Horaczuk, dyrektor ZDW w Opolu.

Z tej kwoty na budowę dróg przeznaczone zostały prawie 44 mln, na wiadukty i most nad Małą Panwią 40,5 mln, a pozostałe 16 mln to między innymi koszty przebudowy sieci elektrycznej, wodociągowej oraz teletechnicznej.

W ramach prac wykonano już około 95 proc. planowanej długości dróg, trwa budowa ronda włączającego nowo powstałą trasę do istniejącego ciągu drogi nr 454 (kierunek Opole - Namysłów).

- To ostatnie z pięciu planowanych skrzyżowań typu rondo, na pozostałych czterech pozostały już tylko prace wykończeniowe - mówi Tomasz Kędzior.

Kończy się budowa pięciu obiektów mostowych, na których do zrobienia pozostały jeszcze bariery, balustrady, odwodnienia i zabezpieczenia antykorozyjne betonu. Z czterech kilometrów wybudowanej drogi na 2,5 ułożono już warstwę wiążącą i ścieralną. Pozostałe 1,5 km ma już warstwę wiążącą.

Przypomnijmy. Obwodnica tej opolskiej dzielnicy ma mieć długość 5,3 kilometra. Zaczyna się przy węźle drogowym przy ul. Sobieskiego na obwodnicy Opola, a kończy przy stacji paliw Lotosu pomiędzy dzielnicami Borki i Czarnowąsy.

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krystian

A proszę mi powiedzieć czemu w tym kraju każde rondo to wielka wyspa. Czy nie można zbudować normalnego płaskiego ronda jak w każdym normalnym kraju z szeroką jezdnią (taka żeby Tiry znaków nie rozwalały)? Może jakiś inżynier od dróg mi odpowie. 

P
Primo

Czarne wąsy - czarnych wąsów

Czarnowąsy-Czarnowąsów

 

... a jednak da się

u
udupic wegiel

To wszystko dzieki Krzysiowi Kilian
Ukończył magisterskie studia mechaniczne na Politechnice Gdańskiej, po których rozpoczął pracę w Stoczni Wisła w Gdańsku. W 1991 był dyrektorem gabinetu ministra przekształceń własnościowych, następnie dyrektorem generalnym Urzędu Rady Ministrów. W gabinecie Hanny Suchockiej zajmował stanowisko ministra łączności. Bez powodzenia ubiegał się o mandat parlamentarzysty w 1993. Od czasu zakończenia działalności w rządzie pracuje w biznesie. Był m.in. doradcą prezesa Banku Handlowego S.A. i Softbanku S.A. Obejmował stanowiska w radach nadzorczych m.in. NFI Piast i PKO BP.
W maju 2008 został wiceprezesem zarządu oraz dyrektorem ds. marketingu i zarządzania relacjami z klientem w Polkomtelu S.A. (operatorze telefonii komórkowej Plus). Odszedł z tej funkcji w grudniu 2011. W marcu 2012 został prezesem zarządu Polskiej Grupy Energetycznej, funkcję tę pełnił do listopada 2013.
Należał do Kongresu Liberalno-Demokratycznego i Unii Wolności. W 2001 poparł powstanie Platformy Obywatelskiej, nie prowadząc aktywnej działalności politycznej

J
Jan

Dobrze że nie buduje jej jakaś firma np. Na S lub B, bo firma ta na S to na bank by przeciągnęła wydoili dodatkową kasę wszystko w ramach najwyższych standardów. A nasza Polska firma bez pitolenia o standardach wybudowała ze standardami i w terminie. Ha

R
Rrr

Wygląda na wąską. Jak na drogę typu obwodnica

G
Gość
W dniu 04.07.2017 o 18:18, alojz napisał:

To ona jeszcze nie jest oddana ? Dziwne bo wiele osób już tam jezdzi i bardzo chwalą czas przejazdu z Borek do Makro około 5 minut , oczywiście po zmroku. O ile mnie pamięć nie myli budowa rozpoczęła się coś koło 5 marca i po dwóch miesiącach miał być gotowy wiadukt w Borkach i oddany do ruchu i jednocześnie wprowadzony miał być ruch wahadłowy i co? I nic!!! minęły 4 miesiące a kierowcy nadaj rozbijają samochody na dziurawych drogach w koło a hitem jeszcze  było zerwanie betonu pod przejazdem kolejowym i wysypaniem tam kamieni nie ubijając ich gdzie przejazd przez ten odcinek można wykonać z prędkością ok 5km/h. O tym dziadostwie napiszcie bo nie ma co tu piać z zachwytu

Spoko, tam przynajmniej kończą. Na Niemodlińskiej przez ten czas nie zdążyli nawet jednego pasa wyremontować...

a
abc

Wreszcie widzę formę "Czarnowąsów". Super, że będzie ta obwodnica.

a
alojz

To ona jeszcze nie jest oddana ? Dziwne bo wiele osób już tam jezdzi i bardzo chwalą czas przejazdu z Borek do Makro około 5 minut , oczywiście po zmroku. O ile mnie pamięć nie myli budowa rozpoczęła się coś koło 5 marca i po dwóch miesiącach miał być gotowy wiadukt w Borkach i oddany do ruchu i jednocześnie wprowadzony miał być ruch wahadłowy i co? I nic!!! minęły 4 miesiące a kierowcy nadaj rozbijają samochody na dziurawych drogach w koło a hitem jeszcze  było zerwanie betonu pod przejazdem kolejowym i wysypaniem tam kamieni nie ubijając ich gdzie przejazd przez ten odcinek można wykonać z prędkością ok 5km/h. O tym dziadostwie napiszcie bo nie ma co tu piać z zachwytu

K
Kamil

Budujcie Obwodnice Niemodlina!

e
emoTKIOS

Mieszkańcy Opola potrzebowali tej drogi. Brawo!

Dodaj ogłoszenie