Budowa centrum zakłada powstanie na płycie dworcowej parkingu wielopoziomowego na około 350 samochodów, a także wielostanowiskowego przystanku dla autobusów komunikacji pozamiejskiej. Inwestycja rozpoczęła się na początku tego roku. Najpierw zniknęła większość szpetnych pawilonów handlowych, a także wiaty przystankowe. Następnie rozpoczęto skuwanie nawierzchni dworcowej płyty, aby wykonać fundamenty pod nową konstrukcję.
Wtedy w rejonie zatoki autobusowej przy ul. 1 Maja natrafiono na wejście do schronu, który znajdował się pod płytą dworca.
Okazało się, że pod nim znajdowała się powojenna szczelina przeciwlotnicza. To tunel o długości kilkudziesięciu metrów, szeroki na około 1,5 metra i mający blisko 2 metry wysokości, częściowo zawalony.
Po tym odkryciu nie brakowało głosów, aby schron zachować. Ratusz uznał jednak, że konstrukcja jest w złym stanie i koliduje z inwestycją prowadzoną na terenie dawnego dworca PKS. Stąd decyzja o rozbiórce.
Ta nie była przewidziana w planie budowy centrum przesiadkowego Opole Główne. Dlatego ogłoszono na to zadanie osobny przetarg. Zgłosiły się dwie firmy. Oferta HAWI opiewała na około 270 tys. zł, zaś propozycja Himmel & Papesch Opole była warta blisko 490 tys. zł. W kasie miasta na ten cel przewidziano 200 tys. zł, ratusz zdecydował się więc dołożyć pieniędzy do tańszej oferty.
W najbliższych dniach ustalone ma być kiedy rozpocznie się rozbiórka schrony. Z dokumentów przetargowych wynika, że zadanie to ma być zrealizowane do końca tegorocznych wakacji.
Potem powinna przyspieszyć budowa samego centrum przesiadkowego Opole Główne. Wykonawcą jest firma Warbud. Wartość inwestycji to 64 mln złotych. Termin ukończenia to jesień 2022 roku.