Dobiega końca pierwszy etap remontu al. Jana Pawła II w Kędzierzynie-Koźlu

Tomasz Kapica
Tomasz Kapica
Tak wygląda teraz al. Jana Pawła II.
Tak wygląda teraz al. Jana Pawła II. Archiwum miasta
Na razie przebudowany odcinek to betonowa pustynia. Ale ma to się zmienić.

Chodzi o odcinek od skrzyżowania z ul. Matejki do siedziby ZUS. Prace rozpoczęły się w maju i miały trwać przez 75 dni. Powoli dobiegają one końca.

- Drogowcy położyli już krawężniki oraz wybrukowali większość chodników - informuje Jarosław Jurkowski, rzecznik prasowy prezydenta Kędzierzyna-Koźla. - Niebawem na jezdni pojawi się nowa nawierzchnia asfaltowa. Po całkowitym zakończeniu robót i oddaniu tego fragmentu do użytku drogowcy będą mogli rozpocząć prace na drugim odcinku do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego. Na całej długości zostaną wybudowane ścieżki rowerowe oraz chodniki.

Jak tłumaczy rzecznik prezydenta przebudowie ulegną istniejące wjazdy do posesji, kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa, teletechniczna i gazowa. Zostanie wymienione również oświetlenie oraz wybudowana sieć monitoringu. Wzdłuż alei pojawią się także elementy małej architektury - ławki i kosze na śmieci. Niebezpieczne skrzyżowanie z ul. Miłą i 1 Maja zastąpi rondo.

- Urząd miasta nie zapomniał także o nowych nasadzeniach. Usunięte przed rozpoczęciem prac drzewa i krzewy nie przedstawiały zbyt wysokich walorów przyrodniczych, a niektóre nawet zagrażały bezpieczeństwu pieszych i kierowców - tłumaczy Jurkowski. - W ich miejsce zostaną posadzone m.in. 53 drzewa. Chodniki przyozdobią ustawione w szpalerach platany klonolistne, klony plamowe czy robinie.

W sumie wzdłuż alei pojawi się również ponad 9 tys. krzewów oraz wielkopowierzchniowych bylin, a wśród nich m.in. tawuła japońska, róża okrywowa, budleja karłowa, dzwonek brzoskwiniolistny „Grandiflora”, zawciągowiec zwyczajny, liliowiec cytrynowy czy fiołek motylkowy. Krzewy mają chronić przed zanieczyszczeniami i solą byliny, stanowiące pożytek dla różnego rodzaju zapylaczy (m.in. pszczół).

Zobacz też: Opole będzie miało połączenie kolejowe z Berlinem

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie