Obie umowy podpisano w tym samym dniu w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim. Oleskie to teraz największy drogowy plac budowy na Opolszczyźnie.
Już trwają budowy dwóch objazdów: obwodnicy Dobrodzienia na drodze wojewódzkiej nr 901 i obwodnicy Myśliny na drodze krajowej nr 46.
Dwie kolejne trasy: obwodnica Olesna oraz obwodnica Praszki zostaną zbudowane do jesieni 2022 roku.
Obwodnicę Olesna na DK 11 zbuduje konsorcjum firm Mirbud oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia.
Inwestycja pochłonie aż 667,6 miliona zł.
To będzie druga pod względem wielkości inwestycja drogowa na Opolszczyźnie po autostradzie A4.
Jest to bowiem nie tylko drogowe obejście Olesna, ale przede wszystkim prawie 25-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S11.
W związku z tym obwodnica Olesna będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Nowa droga będzie biegła w pobliżu strefy ekonomicznej w Oleśnie. Inwestycja kosztować będzie ponad 667, 5 miliona zł. Zostanie oddana do użytku w listopadzie 2022 roku.
Również w listopadzie 2022 r. gotowa ma być obwodnica Praszki, która jednocześnie będzie objazdem Gorzowa Śląskiego.
Prawie 13-kilometrowy odcinek na DK 45 zbuduje Mostostal Warszawa. Obwodnica ominie Gorzów Śląski od strony zachodniej, a Praszkę od strony wschodniej. Koszt budowy to 171,5 miliona zł.
- Mapa inwestycji drogowych na Opolszczyźnie będzie się poszerzała. Wkrótce w regionie powstaną kolejne obwodnice: Kędzierzyna-Koźla, Brzegu, Myśliny i Niemodlina - zapowiada Tomasz Tomala, szef gabinetu politycznego ministra infrastruktury.