Obwodnica piastowska Opola ma być drogą krajową. Ale ciężkiego ruchu nie da się wyeliminować z Zaodrza

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Obwodnica piastowska i część ul. Niemodlińskiej mają być włączone do sieci dróg krajowych. Piotr Guzik
Radni dali "zielone światło" zmianie kategorii dróg na terenie Zaodrza. Drogą krajową ma się stać obwodnica piastowska oraz część ulicy Niemodlińskiej. Kategorii tej pozbawione mają być ulice Hallera, Domańskiego i Partyzancka. Nie oznacza jednak, że z tych drugich znikną ciężkie pojazdy.

Obecnie ulice Hallera, Domańskiego oraz Partyzancka znajdują się w ciągu drogi krajowej nr 45. Ich mieszkańcy od lat skarżą się na intensywny ruch pojazdów ciężarowych. Promykiem nadziei była budowa obwodnicy piastowskiej, która połączyła obwodnicę północną z węzłem na ul. Niemodlińskiej.

Czytaj także

Inwestycję wartą około 120 mln zł ukończono pod koniec 2019 roku. Jednakże z formalnego punktu widzenia pozostaje drogą gminną. I choć zdarza się, że kierowcy ciężarówek wyjeżdżając z ul. Wojska Polskiego skręcają w lewo w ul. Niemodlińską, by potem dostać się na obwodnicę piastowską, to nie brak też takich kierowców, którzy jadą na wprost, w u ul. Hallera i dalej, między domami. Przyznawała to na czwartkowej sesji rady miasta wiceprezydent Małgorzata Stelnicka.

Sytuację ma zmienić formalne przekwalifikowanie dróg. Minister Infrastruktury zwrócił się o zaopiniowanie zaliczenia odcinka ul. Niemodlińskiej od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego i Hallera do węzła oraz obwodnicy piastowskiej do drogi krajowej nr 45. Z kolei ulice Hallera, Domańskiego oraz Partyzancka miałyby być tej kategorii pozbawione. Planowane jest zaliczenie ich do drogi wojewódzkiej nr 459 (trasa do Skorogoszczy).

Przebudowa dróg w Parku Przemysłowym Metalchem. Gotowy nasyp...

Radni pozytywnie zaopiniowali te plany, choć nie obyło się bez pytań. Jacek Kasprzyk, radny z klubu prezydenta Arkadiusza Wiśniewskiego, czy w ciągu ulic Hallera, Domańskiego i Partyzanckiej planowane jest wprowadzenie zakazu ruchu dla ciężkich pojazdów.

Małgorzata Stelnicka odpowiadała, że jak już dojdzie do zmiany kategorii dróg na Zaodrzu, możliwe jest zamontowanie dodatkowego oznakowania zakazującego ruchu pojazdów ciężarowych.

- Jednakże trzeba mieć na uwadze, że całkowite ich wyeliminowanie z tych ulic nie wchodzi w grę. Wszystko z racji funkcjonowania jednostki wojskowej przy ul. Domańskiego - zaznaczała

.

Czytaj także

Dodajmy, że gdy już Minister Infrastruktury wyda rozporządzenie zmieniające kategorie dróg, Miejski Zarząd Dróg będzie musiał zapłacić za wykonanie nowego oznakowania oraz drogowskazów.

Spadły ceny paliw z powodu epidemii koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

O
Opolanin

Mzd -Miejski Zakład Druciarstwa

Czy oni nic nie potrafią zrobić porządnie, od a do z???

P
PJ

Czy w obliczu katastrofy której doświadczamy to najbardziej ważny ważny temat na nadzwyczajną sesję ?

Ruch jest teraz ok.60-70% mniejszy. Jaki jest koszt nowych tablic ,ekspertyz itp. .? O co chodzi ? Czy to jest dziś ważne ?

Dla prezydenta prywatnie tam gdzie mieszka -napewno.

Świat jaki znaliśmy się wali, jutro połowa z nas będzie bez pracy - .........a radni zajmują się tym czy pod oknami domu prezydenta Wiśniewskiego hałasują ciężarówki. !

I
Idealne rozwiązanie

Idealne rozwiązanie

G
Gość

Przez taką wioskę jak Łopole trudno jest przejechać.

G
Gość

40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych

Wziąwszy pod uwagę stan dróg w Polsce trzeba wyraźnie stwierdzić, że pojazdy o ponadnormatywnym obciążeniu przynoszą znacznie większe szkody niż w krajach Europy Zachodniej.

Efektem jest dalsze pogarszanie stanu nawierzchni. W rezultacie dopuszczenie większego limitu obciążenia, które miało przynieść pożytek przewoźnikowi, działa przeciwko niemu, przyczyniając się do pogorszenia stanu nawierzchni, który staje się rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu.

Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe.

Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu ciężarowego normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni.

G
Gość

Należy zrealizować w całości obwodnicę - dwupasmową wokół Opola - umożliwiając z każdego kierunku miasta dojazd szybki i bezpieczny a potem brać się za demolkę układów komunikacyjnych w centrum i śródmieściu. A tutaj liczy się "zakorkowanie i utrudnienie życia mieszkańcom - to je Łopole

G
Gość
26 marca, 21:18, Prosto z Półwsi:

"Nie da się", "możliwe" itd. Chyba tylko, jak mieszkańcy zrobią blokadę Domańskiego , to Urzędy przyspieszą działanie. Normalnie się nie da. Nie budujmy reszty obwodnicy, bo po co.

Odciążone zostaną 3 ulice a zapchana i zakorkowana inna część Opola.Po co to komu?

P
Prosto z Półwsi

"Nie da się", "możliwe" itd. Chyba tylko, jak mieszkańcy zrobią blokadę Domańskiego , to Urzędy przyspieszą działanie. Normalnie się nie da. Nie budujmy reszty obwodnicy, bo po co.

G
Gość

Nie da się wyeliminować ruchu ciężarówek ze względu na pojazdy wojska? Przecież wystarczy odpowiednio oznakować "Nie dotyczy..." Ot i cała filozofia. Ciekawe, że przed rozpoczęciem budowy obwodnicy był zakaz wjazdu. Wtedy się dało a teraz nie? Urzędnicy obiecywali, że po zakończeniu budowy obwodnicy zakazy powrócą.

G
Gość

Dodatkowe oznakowanie zakazujace wjazd dla samochodów ciężarowych

powyzej 5 t. w ul. Hallera mieliśmy juz jakiś czas . Nic nie dało. Prawie wszyscy

to ignorowali. Teraz zagadka jest dla mnie , dlaczego kierowcy tirów którzy

znajduja sie na rondzie na wysokości makro widza wiadukt nowej obwodnicy , i nie jada do niego , tylko skręcają w ul Partyzancka.

G
Gość

Kolejki wąskotorowej do Prószkowa brakuje...

G
Gość

To trochę jak gender, niby niema a jednak jest.. Moze jakieś metro? Albo gondole?te od Pana M. Jakiś tor dla gondolierów na kanale?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3