Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Inwestycja nadal bez nowego terminu ukończenia. Co dzieje się na budowie?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Inwestycja nadal nie ma konkretnego terminu ukończenia. Piotr Guzik
Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie trwa od ponad roku. Choć październikowy termin ukończenia nie jest aktualny, inwestycja nadal nie ma konkretnego terminu realizacji.

Gdy w styczniu 2019 roku startowała budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie, obowiązującym terminem realizacji była druga połowa października 2020 roku. W międzyczasie na budowie doszło jednak do szeregu opóźnień.

Wykonawca - konsorcjum firm Banimex i Azi-Bud - argumentował to kłopotami z przekładaniem instalacji kolidujących z nowym układem komunikacyjnym w rejonie skrzyżowania ulicy Oleskiej z Batalionów Chłopskich i Bohaterów Monte Cassino.

Konkretnie chodziło o fakt, że podczas wykonywania wykopów w ziemi natrafiano na więcej instalacji, niż wynikało z dokumentów planistycznych.

Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie nadal bez terminu ukończenia

Z tego względu wykonawca domagał się od miasta zapłaty za dodatkowe, nieprzewidziane wcześniej prace. To sprawiło, że koszt budowy centrum przesiadkowego Opole Główne wzrósł z pierwotnych 137 do 140 mln zł. Jednocześnie na początku roku Miejski Zarząd Dróg informował, że październikowy termin ukończenia prac nie jest aktualny.

Nowy Lidl w Opolu. Najstarszy sklep sieci w mieście do rozbiórki?

Drogowcy nie informowali jednak ani o tym w ilu procentach inwestycja jest gotowa, ani kiedy ma być gotowa. Adam Leszczyński, rzecznik MZD, mówił, że trwa negocjowanie z wykonawcą i dopiero po podpisaniu stosownego aneksu przez obie strony możliwe będzie informowanie na ten temat.

Okazuje się, że kwestia ta do tej pory nie została ustalona, a inwestycja nie ma konkretnego terminu realizacji.

Centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Co dzieje się na budowie?

Drogowcy podkreślają, że nie oznacza to jednak, iż na placu budowy centrum przesiadkowego Opole Wschodnie nic się nie dzieje.

- Wykonano tam ok. 60 proc rusztu z rur stalowych, czyli tzw. "pipe roofingu", który jest przygotowaniem do przecisku w nasypie kolejowym pod stacją - mówi Adam Leszczyński.

Dopiero, gdy ów rusz będzie gotowy, możliwe będzie rozpoczęcie realizacji przekopu. Dzięki temu powstanie połączenie ul. Katowickiej z Rataja. Dodajmy, że pierwotny plan zakładał, że ta część inwestycji będzie prowadzona późną wiosną minionego roku.

Czytaj także

Oprócz tego na miejscu prowadzone są następujące prace:

  • Budowa chodnika na odcinku Oleska – węzeł przesiadkowy – Katowicka
  • Wykonanie podbudowy górnej z betonu cementowego zatoki autobusowej przy ul. Oleskiej
  • Ułożono krawężniki w miejscach przebudowy studni teletechnicznej w ulicy ul. Nysy Łużyckiej
  • Wykorytowanie ścieżki rowerowej i chodnika w ul. Rataja na odcinku od powstającego przecisku w nasypie do ul. Oleskiej
  • Wykorytowanie ścieżki rowerowej i chodnika w ul. Bohaterów Monte Cassino (połączenie z istniejącym ciągiem pieszo - rowerowym)
  • Budowa murów oporowych pod estakadę
  • Trwają prace przy kanalizacji sanitarnej, deszczowej, sieci wodociągowej i energetycznej

W rejonie budowy trwa też demontaż starego oświetlenia i przygotowania do instalacji nowego. Zamontowano już elementy większości ekranów akustycznych.

Co trzeba zrobić aby dostać 13. i 14. emeryturę?

Wideo

Komentarze 43

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
15 marca, 20:01, Irek K:

Opóźnienie wyniesie całej inwestycji ok. 12 miesięcy. Opóźnienie wynika z tego, że nie można było wykonać obiektu T1 zgodnie z dokumentacją pierwotną gdyż PKP dostała dofinansowanie z EU i rozpoczęła roboty z modernizacją torowiska na zasadzie projektuj i buduj. Firma INTOP budowała i równolegle projektowała. Nie można było uzyskać nowej dokumetacji ani się porozumieć w celu skoordynowania naszych robót z nimi. Wszystko przez Intop zostało zmienione w tym głębokość posadowienia peronów. Wykonanie naszego pierwotnego rusztu nie wchodziło w grę gdyż PKP musiało skończyć inwestycję w swoim czasie żeby nie stracić finansowania. Wykonawca Banimex musiał się dostosować do nowych warunków i nowych zasad "gry".

Dodatkowo przebudowa ciepłociągu, gazociągu, wodociągu natrafia na niezidentyfikowane przeszkody (około 70 kolizji). A to wszystko tylko wydłuża czas. Czas wydłuża niestety też biurokracja i zapisy umowne. Wykonawca może przystąpić do robót dodatkowych lub zamiennych dopiero po podpisaniu aneksu do umowy.

Duże problemy tak naprawdę dopiero przed nami gdyż czeka nas duży baypas i budowa murów M2.

Proszę wszystkich o wyrozumiałość i zrozumienie, że tak skomplikowana budowa na ograniczonym terenie, przy ruchu samochodowym, w centrum miasta, na głównym skrzyżowaniu jest bardzo trudna logistycznie. ALE WARTO POCZEKAĆ :) będzie super. Przykład mostu na Niemodlińskiej, jeździliśmy po kładce wszyscy się wkurzali dzisiaj już nikt tego nie pamięta:)).

15 marca, 21:11, Gość:

Panie Ireneuszu, co ma Pan na myśli pisząc że czeka nas bypas? I kiedy rozpocznie się budowa tunelu pod ulicą Oleską i jak to ma wyglądać z punktu przejazdu z zwm do centrum bo chyba to będzie prawdziwy Armagedon

15 marca, 23:25, Gość:

Wykonawca planuje zrobienie objazdu tak żeby mógł robić obiekty T2 i T3 które będą na poziomi 0, pomiędzy obiektami zrobi palisadę. T2 na wysokości Katowickiej i T3 na wysokości Oleskiej. Baypas czyli objazd będzie przy budowanej estakadzie północnej bo ruch musi być utrzymany ale trudności z przejazdem z pewnością będą duże. Z osiedla ZWM na Zaodrze polecam przez Chabry albo obwodnicą.

16 marca, 07:50, Gość:

ZWM? W technicznej, rzeczowej wypowiedzi wkrada sie frojdowsko ukazana tęsknota Inżyniera za czasami komunizmu...

Dla Redaktora podpowiem, że będzie poczytny artykuł albo nawet mapa Opola (interaktywna) ze starymi nazwami ulic, szczególnie dla osób starszych, które unikając mordercy COViD mogłyby sobie powspominać:

https://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/keyword/45b24190-d2a7-429e-8dfe-0e0c222a8299

::)))) komunizm pamiętam z kolejek, o 2 w nocy wstawałem do kolejki za mięsem. Tęsknota to tylko za młodością która ucieka:)

G
Gość
16 marca, 10:53, soft:

Banimex nie przewidział oczywistych związanych z lokalizacją problemów ? Nowe zasady gry ? Inwestycja nie jest dofinansowana z UE w związku z czym nie ma terminu !

Po moście na Niemodlińskiej który został oddany z opóźnieniem ( bez kar ) i dodatkowo dużo drożej możemy powiedzieć, że budowa jest w dobrze znanych rękach.

Odnośnie mostu na Niemodlińskiej, jak pan soft zejdzie pod most od strony ronda będzie miał szanse zobaczyć tunel w ciągu ulicy Licealnej. Tego tunelu nie było w pierwotnej dokumentacji, roboty dodatkowe, a one kosztują i wydłużają czas. Soft wróżko pomóż

G
Gość
16 marca, 10:53, soft:

Banimex nie przewidział oczywistych związanych z lokalizacją problemów ? Nowe zasady gry ? Inwestycja nie jest dofinansowana z UE w związku z czym nie ma terminu !

Po moście na Niemodlińskiej który został oddany z opóźnieniem ( bez kar ) i dodatkowo dużo drożej możemy powiedzieć, że budowa jest w dobrze znanych rękach.

Do osoby soft

Jak można przewidzieć na etapie przetargu że po 3 miesiącach PKP przebuduje torowisko i nie będzie można realizować swojego projektu ??

Soft wróżko pomóż

G
Gość
15 marca, 20:01, Irek K:

Opóźnienie wyniesie całej inwestycji ok. 12 miesięcy. Opóźnienie wynika z tego, że nie można było wykonać obiektu T1 zgodnie z dokumentacją pierwotną gdyż PKP dostała dofinansowanie z EU i rozpoczęła roboty z modernizacją torowiska na zasadzie projektuj i buduj. Firma INTOP budowała i równolegle projektowała. Nie można było uzyskać nowej dokumetacji ani się porozumieć w celu skoordynowania naszych robót z nimi. Wszystko przez Intop zostało zmienione w tym głębokość posadowienia peronów. Wykonanie naszego pierwotnego rusztu nie wchodziło w grę gdyż PKP musiało skończyć inwestycję w swoim czasie żeby nie stracić finansowania. Wykonawca Banimex musiał się dostosować do nowych warunków i nowych zasad "gry".

Dodatkowo przebudowa ciepłociągu, gazociągu, wodociągu natrafia na niezidentyfikowane przeszkody (około 70 kolizji). A to wszystko tylko wydłuża czas. Czas wydłuża niestety też biurokracja i zapisy umowne. Wykonawca może przystąpić do robót dodatkowych lub zamiennych dopiero po podpisaniu aneksu do umowy.

Duże problemy tak naprawdę dopiero przed nami gdyż czeka nas duży baypas i budowa murów M2.

Proszę wszystkich o wyrozumiałość i zrozumienie, że tak skomplikowana budowa na ograniczonym terenie, przy ruchu samochodowym, w centrum miasta, na głównym skrzyżowaniu jest bardzo trudna logistycznie. ALE WARTO POCZEKAĆ :) będzie super. Przykład mostu na Niemodlińskiej, jeździliśmy po kładce wszyscy się wkurzali dzisiaj już nikt tego nie pamięta:)).

16 marca, 11:00, do Irka K:

I UE dofinansowując dopuściła jednoczesne projektowanie i wykonywanie ??? Projekty/budowy które są dofinansowywane przez UE nie maja fuszerek bo są pilnowane. Intop prowadził budowę NORMALNIE a nie byle jak - tak jak widzimy w tym przypadku.

Intop prowadził roboty według swojej dokumentacji która nie uwzględniła w ogóle naszego projektu, a nasz projekt był 2 lat przed wejściem Intopu zaakceptowany przez PKP. Przykład to nowy maszt z odciągami który wchodzi w naszą budowę:)) i musimy wszystko dopasowywać. To tylko 1 przykład NORMALNIE prowadzonej budowy:))) Wspaniała budowa Intopu widoczna jest na elewacjach Dworca zwłaszcza po opadach deszczu:)) Ale i tak wam życzę zdrowia i pozdrwiam

d
do Irka K
15 marca, 20:01, Irek K:

Opóźnienie wyniesie całej inwestycji ok. 12 miesięcy. Opóźnienie wynika z tego, że nie można było wykonać obiektu T1 zgodnie z dokumentacją pierwotną gdyż PKP dostała dofinansowanie z EU i rozpoczęła roboty z modernizacją torowiska na zasadzie projektuj i buduj. Firma INTOP budowała i równolegle projektowała. Nie można było uzyskać nowej dokumetacji ani się porozumieć w celu skoordynowania naszych robót z nimi. Wszystko przez Intop zostało zmienione w tym głębokość posadowienia peronów. Wykonanie naszego pierwotnego rusztu nie wchodziło w grę gdyż PKP musiało skończyć inwestycję w swoim czasie żeby nie stracić finansowania. Wykonawca Banimex musiał się dostosować do nowych warunków i nowych zasad "gry".

Dodatkowo przebudowa ciepłociągu, gazociągu, wodociągu natrafia na niezidentyfikowane przeszkody (około 70 kolizji). A to wszystko tylko wydłuża czas. Czas wydłuża niestety też biurokracja i zapisy umowne. Wykonawca może przystąpić do robót dodatkowych lub zamiennych dopiero po podpisaniu aneksu do umowy.

Duże problemy tak naprawdę dopiero przed nami gdyż czeka nas duży baypas i budowa murów M2.

Proszę wszystkich o wyrozumiałość i zrozumienie, że tak skomplikowana budowa na ograniczonym terenie, przy ruchu samochodowym, w centrum miasta, na głównym skrzyżowaniu jest bardzo trudna logistycznie. ALE WARTO POCZEKAĆ :) będzie super. Przykład mostu na Niemodlińskiej, jeździliśmy po kładce wszyscy się wkurzali dzisiaj już nikt tego nie pamięta:)).

I UE dofinansowując dopuściła jednoczesne projektowanie i wykonywanie ??? Projekty/budowy które są dofinansowywane przez UE nie maja fuszerek bo są pilnowane. Intop prowadził budowę NORMALNIE a nie byle jak - tak jak widzimy w tym przypadku.

s
soft

Banimex nie przewidział oczywistych związanych z lokalizacją problemów ? Nowe zasady gry ? Inwestycja nie jest dofinansowana z UE w związku z czym nie ma terminu !

Po moście na Niemodlińskiej który został oddany z opóźnieniem ( bez kar ) i dodatkowo dużo drożej możemy powiedzieć, że budowa jest w dobrze znanych rękach.

G
Gość
15 marca, 20:01, Irek K:

Opóźnienie wyniesie całej inwestycji ok. 12 miesięcy. Opóźnienie wynika z tego, że nie można było wykonać obiektu T1 zgodnie z dokumentacją pierwotną gdyż PKP dostała dofinansowanie z EU i rozpoczęła roboty z modernizacją torowiska na zasadzie projektuj i buduj. Firma INTOP budowała i równolegle projektowała. Nie można było uzyskać nowej dokumetacji ani się porozumieć w celu skoordynowania naszych robót z nimi. Wszystko przez Intop zostało zmienione w tym głębokość posadowienia peronów. Wykonanie naszego pierwotnego rusztu nie wchodziło w grę gdyż PKP musiało skończyć inwestycję w swoim czasie żeby nie stracić finansowania. Wykonawca Banimex musiał się dostosować do nowych warunków i nowych zasad "gry".

Dodatkowo przebudowa ciepłociągu, gazociągu, wodociągu natrafia na niezidentyfikowane przeszkody (około 70 kolizji). A to wszystko tylko wydłuża czas. Czas wydłuża niestety też biurokracja i zapisy umowne. Wykonawca może przystąpić do robót dodatkowych lub zamiennych dopiero po podpisaniu aneksu do umowy.

Duże problemy tak naprawdę dopiero przed nami gdyż czeka nas duży baypas i budowa murów M2.

Proszę wszystkich o wyrozumiałość i zrozumienie, że tak skomplikowana budowa na ograniczonym terenie, przy ruchu samochodowym, w centrum miasta, na głównym skrzyżowaniu jest bardzo trudna logistycznie. ALE WARTO POCZEKAĆ :) będzie super. Przykład mostu na Niemodlińskiej, jeździliśmy po kładce wszyscy się wkurzali dzisiaj już nikt tego nie pamięta:)).

15 marca, 21:11, Gość:

Panie Ireneuszu, co ma Pan na myśli pisząc że czeka nas bypas? I kiedy rozpocznie się budowa tunelu pod ulicą Oleską i jak to ma wyglądać z punktu przejazdu z zwm do centrum bo chyba to będzie prawdziwy Armagedon

15 marca, 23:25, Gość:

Wykonawca planuje zrobienie objazdu tak żeby mógł robić obiekty T2 i T3 które będą na poziomi 0, pomiędzy obiektami zrobi palisadę. T2 na wysokości Katowickiej i T3 na wysokości Oleskiej. Baypas czyli objazd będzie przy budowanej estakadzie północnej bo ruch musi być utrzymany ale trudności z przejazdem z pewnością będą duże. Z osiedla ZWM na Zaodrze polecam przez Chabry albo obwodnicą.

ZWM? W technicznej, rzeczowej wypowiedzi wkrada sie frojdowsko ukazana tęsknota Inżyniera za czasami komunizmu...

Dla Redaktora podpowiem, że będzie poczytny artykuł albo nawet mapa Opola (interaktywna) ze starymi nazwami ulic, szczególnie dla osób starszych, które unikając mordercy COViD mogłyby sobie powspominać:

https://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/keyword/45b24190-d2a7-429e-8dfe-0e0c222a8299

G
Gość
15 marca, 20:01, Irek K:

Opóźnienie wyniesie całej inwestycji ok. 12 miesięcy. Opóźnienie wynika z tego, że nie można było wykonać obiektu T1 zgodnie z dokumentacją pierwotną gdyż PKP dostała dofinansowanie z EU i rozpoczęła roboty z modernizacją torowiska na zasadzie projektuj i buduj. Firma INTOP budowała i równolegle projektowała. Nie można było uzyskać nowej dokumetacji ani się porozumieć w celu skoordynowania naszych robót z nimi. Wszystko przez Intop zostało zmienione w tym głębokość posadowienia peronów. Wykonanie naszego pierwotnego rusztu nie wchodziło w grę gdyż PKP musiało skończyć inwestycję w swoim czasie żeby nie stracić finansowania. Wykonawca Banimex musiał się dostosować do nowych warunków i nowych zasad "gry".

Dodatkowo przebudowa ciepłociągu, gazociągu, wodociągu natrafia na niezidentyfikowane przeszkody (około 70 kolizji). A to wszystko tylko wydłuża czas. Czas wydłuża niestety też biurokracja i zapisy umowne. Wykonawca może przystąpić do robót dodatkowych lub zamiennych dopiero po podpisaniu aneksu do umowy.

Duże problemy tak naprawdę dopiero przed nami gdyż czeka nas duży baypas i budowa murów M2.

Proszę wszystkich o wyrozumiałość i zrozumienie, że tak skomplikowana budowa na ograniczonym terenie, przy ruchu samochodowym, w centrum miasta, na głównym skrzyżowaniu jest bardzo trudna logistycznie. ALE WARTO POCZEKAĆ :) będzie super. Przykład mostu na Niemodlińskiej, jeździliśmy po kładce wszyscy się wkurzali dzisiaj już nikt tego nie pamięta:)).

15 marca, 21:11, Gość:

Panie Ireneuszu, co ma Pan na myśli pisząc że czeka nas bypas? I kiedy rozpocznie się budowa tunelu pod ulicą Oleską i jak to ma wyglądać z punktu przejazdu z zwm do centrum bo chyba to będzie prawdziwy Armagedon

Wykonawca planuje zrobienie objazdu tak żeby mógł robić obiekty T2 i T3 które będą na poziomi 0, pomiędzy obiektami zrobi palisadę. T2 na wysokości Katowickiej i T3 na wysokości Oleskiej. Baypas czyli objazd będzie przy budowanej estakadzie północnej bo ruch musi być utrzymany ale trudności z przejazdem z pewnością będą duże. Z osiedla ZWM na Zaodrze polecam przez Chabry albo obwodnicą.

G
Gość
15 marca, 20:13, Irek K:

Należy też napisać, że warunkiem umownym jest: utrzymanie ruchu wschód-zachód i wykonanie w pierwszej kolejności estakady północnej włącznie z obiektem T1 pod nasypem kolejowym

To kiedy estakada będzie gotowa?

G
Gość
15 marca, 20:01, Irek K:

Opóźnienie wyniesie całej inwestycji ok. 12 miesięcy. Opóźnienie wynika z tego, że nie można było wykonać obiektu T1 zgodnie z dokumentacją pierwotną gdyż PKP dostała dofinansowanie z EU i rozpoczęła roboty z modernizacją torowiska na zasadzie projektuj i buduj. Firma INTOP budowała i równolegle projektowała. Nie można było uzyskać nowej dokumetacji ani się porozumieć w celu skoordynowania naszych robót z nimi. Wszystko przez Intop zostało zmienione w tym głębokość posadowienia peronów. Wykonanie naszego pierwotnego rusztu nie wchodziło w grę gdyż PKP musiało skończyć inwestycję w swoim czasie żeby nie stracić finansowania. Wykonawca Banimex musiał się dostosować do nowych warunków i nowych zasad "gry".

Dodatkowo przebudowa ciepłociągu, gazociągu, wodociągu natrafia na niezidentyfikowane przeszkody (około 70 kolizji). A to wszystko tylko wydłuża czas. Czas wydłuża niestety też biurokracja i zapisy umowne. Wykonawca może przystąpić do robót dodatkowych lub zamiennych dopiero po podpisaniu aneksu do umowy.

Duże problemy tak naprawdę dopiero przed nami gdyż czeka nas duży baypas i budowa murów M2.

Proszę wszystkich o wyrozumiałość i zrozumienie, że tak skomplikowana budowa na ograniczonym terenie, przy ruchu samochodowym, w centrum miasta, na głównym skrzyżowaniu jest bardzo trudna logistycznie. ALE WARTO POCZEKAĆ :) będzie super. Przykład mostu na Niemodlińskiej, jeździliśmy po kładce wszyscy się wkurzali dzisiaj już nikt tego nie pamięta:)).

Panie Ireneuszu, co ma Pan na myśli pisząc że czeka nas bypas? I kiedy rozpocznie się budowa tunelu pod ulicą Oleską i jak to ma wyglądać z punktu przejazdu z zwm do centrum bo chyba to będzie prawdziwy Armagedon

O
OPOLANIN 64

co wy chcecie od wisniaka, jaki mu pomoze, kowalski podesle kase a ociepazareklamuje jako bohatera

I
Irek K

Należy też napisać, że warunkiem umownym jest: utrzymanie ruchu wschód-zachód i wykonanie w pierwszej kolejności estakady północnej włącznie z obiektem T1 pod nasypem kolejowym

I
Irek K

Opóźnienie wyniesie całej inwestycji ok. 12 miesięcy. Opóźnienie wynika z tego, że nie można było wykonać obiektu T1 zgodnie z dokumentacją pierwotną gdyż PKP dostała dofinansowanie z EU i rozpoczęła roboty z modernizacją torowiska na zasadzie projektuj i buduj. Firma INTOP budowała i równolegle projektowała. Nie można było uzyskać nowej dokumetacji ani się porozumieć w celu skoordynowania naszych robót z nimi. Wszystko przez Intop zostało zmienione w tym głębokość posadowienia peronów. Wykonanie naszego pierwotnego rusztu nie wchodziło w grę gdyż PKP musiało skończyć inwestycję w swoim czasie żeby nie stracić finansowania. Wykonawca Banimex musiał się dostosować do nowych warunków i nowych zasad "gry".

Dodatkowo przebudowa ciepłociągu, gazociągu, wodociągu natrafia na niezidentyfikowane przeszkody (około 70 kolizji). A to wszystko tylko wydłuża czas. Czas wydłuża niestety też biurokracja i zapisy umowne. Wykonawca może przystąpić do robót dodatkowych lub zamiennych dopiero po podpisaniu aneksu do umowy.

Duże problemy tak naprawdę dopiero przed nami gdyż czeka nas duży baypas i budowa murów M2.

Proszę wszystkich o wyrozumiałość i zrozumienie, że tak skomplikowana budowa na ograniczonym terenie, przy ruchu samochodowym, w centrum miasta, na głównym skrzyżowaniu jest bardzo trudna logistycznie. ALE WARTO POCZEKAĆ :) będzie super. Przykład mostu na Niemodlińskiej, jeździliśmy po kładce wszyscy się wkurzali dzisiaj już nikt tego nie pamięta:)).

G
Gość
15 marca, 7:13, Mmm:

W zeszłym roku były prowadzone prace przy wiadukcie kolejowym jak i na stacji OW - dlaczego wtedy nie wykonano tunelu jak ruch pociągów był minimalny? Zastanawia mnie ponad roczne opóźnienie i różnica w kosztorysie 3 mln. Dobra niech robią potem ocenimy

15 marca, 09:01, Gość:

Właśnie się zastanawiałem po kiego grzyba przecisk jak można było przy remoncie torów rozebrać nasyp i spokojnie ułożyć tunel.

BRAK WSPÓŁPRACY Z PKP I FIRMĄ INTOP,

G
Gość

Wisniewski z wielka pompa cos rozpoczyna i nie umie dokończyć. A podobno faceta poznaje się po tym jak kończy :)

Dodaj ogłoszenie