Opole Główne. Rośnie budynek nowego parkingu w centrum. Jak prezentuje się centrum przesiadkowe z powietrza? [ZDJĘCIA Z DRONA]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Centrum przesiadkowe Opole Główne. Rośnie budynek nowego parkingu w centrum miasta UM Opole
Prace na terenie centrum przesiadkowego Opole Główne nabrały tempa. Na miejsce zwożone są kolejne betonowe prefabrykaty, z których układany jest budynek. Pierwszy poziom parkingu w dużej mierze jest już gotowy.

Centrum przesiadkowe Opole Główne powstaje w miejscu dworca PKS. Prace rozpoczęły się na początku 2020 roku. Do końca wakacji były to głównie roboty rozbiórkowe oraz prace ziemne. Były tygodnie, gdy wydawało się, że na placu budowy niewiele się dzieje.

Prace nabrały tempa jesienią. Najpierw na miejsce przywieziono i postawiono około 50 betonowych słupów, na których opierać ma się cała konstrukcja. Od kilku tygodni trwa natomiast układanie i montaż kolejnych betonowych prefabrykatów. To zarówno elementy łączące słupy, jak i belki układane w poprzek, z których powstaną kolejne poziomy budynku. Całość przywodzi na myśl budowanie z klocków.

Jak niedawno podkreślał Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg, zastosowanie przez wykonawcę - firmę Warbud - betonowych prefabrykatów umożliwia pracę w szybkim tempie, a także poprawia estetykę. Na prefabrykowanych powierzchniach ułożona ma być jeszcze posadzka.

Czytaj także

Docelowo powstać mają trzy poziomy parkingowe, na których będzie około 350 miejsc. Natomiast na poziomie zerowym, który wkrótce będzie przykryty, znajdzie się osiem stanowisk postojowych dla autobusów komunikacji pozamiejskiej i międzynarodowej.

Oprócz tego trwają prace w rejonie wjazdu na parking, który znajduje się od strony ul. Armii Krajowej. Postępuje też realizacja gmachu centrum przesiadkowego od strony zabudowań Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, tam gdzie niegdyś była poczekalnia dworca PKS.

Czytaj także

Budowa centrum przesiadkowego Opole Główne to nie tylko nowy obiekt w miejscu dworca PKS. Elementem inwestycji jest też zmiana układu komunikacyjnego w okolicy budynku. W dalszych etapach wydłużona będzie ulica Kołłątaja, by łączyć się z ul. Armii Krajowej. Odcinek tej drugiej drogi od tego skrzyżowania do obecnej krzyżówki z ul. 1 Maja ma być zamknięty. W kolejnych latach miasto planuje przebudowę placu przed dworcem kolejowym.

Inwestycja kosztuje około 65 mln zł. W tym jest 28 mln zł dofinansowania unijnego pozyskanego z Aglomeracji Opolskiej. Termin ukończenia robót to jesień 2022 roku.

Rachunki za prąd idą w górę

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wiesław Mielczarek

Bezpłatne parkingi w Opolu to tragedia. Jest ich coraz mniej. Ścieżki rowerowe są OK ale parkingi to już nie troska o powietrze w Opolu ale po prostu BIZNES !!!!

G
Gość

a co z obwodnicą Opola ?

Z
Złodziej Podolski

Betonują to miasto.

Dodaj ogłoszenie