Do tej pory takich autobusów w Opolu nie było, choć Miejski Zakład Komunikacji testował jeden w 2009 roku i był z tego pojazdu zadowolony.
- Takie pojazdy są o trzy metry dłuższe od tradycyjnych i dzięki temu mogą zabrać większą liczbę pasażerów (minimum 120 - red.). O tym, że zdecydowaliśmy się na dłuższe pojazdy zdecydowała potrzeba, ale i warunki unijnego konkursu w urzędzie marszałkowskim, które preferowały właśnie dłuższe autobusy - wyjaśnia Tomasz Zawadzki, naczelnik Biura Transportu Zbiorowego w Urzędzie Miasta Opola.
W poniedziałek w ratuszu otwarto oferty firmy, które chcą dostarczyć dwa 15-metrowe autobusy. Firma Solaris zaproponowała ponad 2,3 mln zł, a ponad MAN 2,2 mln zł. Dziś wszystko wskazuje na to, że to właśnie niemiecka firma wygra kontrakt i w okresie 5 miesięcy dostarczy pojazdy.
Będą nie tylko nowe, ale również dostosowane dla osób niepełnosprawnych, wyposażone w monitoring oraz klimatyzację.
Tadeusz Stadnicki, prezes MZK uważa, że "piętnastki" sprawdzą się w Opolu.
- Wobec "przegubowców" są tańsze nie tylko przy zakupie, ale i eksploatacji - przekonuje Stadnicki.
Obecnie autobusy przegubowe MAN obsługują linie: 5, 8, 9 , 12, 15 i 17 oraz pojedyncze kursy na liniach 3 i 13.
Na tych liniach będą też kursowały także nowe, dłuższe autobusy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?