Prace po północnej stronie ulicy 1 Maja prowadzone są od połowy grudnia 2020 roku. Najpierw drogowcy operowali na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Plebiscytową i Kasprowicza. Usunięto stare, nierówne i popękane płyty chodnikowe. W ich miejscu wzdłuż jezdni ułożono kostkę brukową, a także wykonano bazę ścieżki pieszo-rowerowej, na której w końcowych etapach inwestycji ułożona będzie nawierzchnia asfaltowa.
Teraz te same prace rozpoczęły się na kolejnym odcinku 1 Maja, pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Kasprowicza oraz Kani. Obecnie drogowcy usuwają dotychczasową nawierzchnię chodnika. Na miejscu pracuje ciężki sprzęt, który ładuje ją na pakę ciężarówki. Ta w czasie prac stoi na ulicy, na pasie prowadzącym w kierunku centrum, stąd utrudnienia w ruchu.
Po tym, jak na tym odcinku ułożony będzie bruk oraz baza pod ścieżkę pieszo-rowerową, drogowcy przejdą na kolejny odcinek ul. 1 Maja. I tak będą się sukcesywnie przesuwać aż do skrzyżowania z ul. Rejtana.
W dalszych etapach, oprócz ułożenia asfaltu na ścieżce od ul. Rejtana do Plebiscytowej, wykonane będą przejazdy dla cyklistów przez ulice Przemysłową, Warsztatową, Kani oraz Kasprowicza.
Inwestycja wzdłuż ul. 1 Maja będzie się też wiązała z nową organizacją parkowania. Auta będzie można zostawiać równolegle do jezdni, a nie prostopadle bądź na ukos, jak często miało to miejsce do tej pory. To oznacza ubytek przestrzeni parkingowej.
To samo miało miejsce na pierwszym etapie inwestycji jesienią minionego roku, kiedy drogowcy pracowali po południowej stronie ul. 1 Maja.
Termin ukończenia prac po północnej stronie tej ulicy to czerwiec tego roku. Inwestycja kosztuje około 2 mln zł.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?