Szykuje się remont i przebudowa obwodnicy Opola. Jezdnia otrzyma nową nawierzchnię, powstanie też dodatkowy pas do skrętu w lewo

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Remont obwodnicy Opola. 1,5-kilometrowy odcinek otrzyma nową nawierzchnię.
Remont obwodnicy Opola. 1,5-kilometrowy odcinek otrzyma nową nawierzchnię. Google street view
Miejski Zarząd Dróg w Opolu otworzył oferty przetargowe na remont obwodnicy północnej Opola i budowę lewoskrętu na skrzyżowaniu z ulicą Bierkowicką. Zgłosiło się siedem firm. Wszystkie oferty są niższe od kwoty założonej w budżecie.

Oferty niższe niż zakłada budżet

Siedem firm chce remontować obwodnicę północną Opola. Chodzi o około 1,5-kilometrowy odcinek tej ważnej drogi, od węzła na skrzyżowaniu z obwodnicą piastowską w stronę Nysy.

Najniższą ofertę opiewającą na nieco ponad milion 189 tysięcy złotych złożyła firma Protect Building z Lędzin.

Z kolei najwyższa propozycja - ponad milion 325 tysięcy złotych została przedstawiona przez firmę Technical Solutions z Kędzierzyna-Koźla.

- Dodajmy, że wszystkie siedem ofert zmieściło się w zakładanym budżecie inwestorskim, który wynosił 1,5 miliona złotych - wyjaśnia Mariusz Chałupnik, inspektor do spraw komunikacji społecznej w Miejskim Zarządzie Dróg w Opolu.

Teraz oferty zostaną zweryfikowane i ocenione.

- Wykonawcę poznamy do 30 dni - dodaje Mariusz Chałupnik.

Nowy asfalt i lewoskręt

Jeżeli wszystko przebiegnie zgodnie z planem to remont rozpocznie się najprawdopodobniej jeszcze we wrześniu.

Przypomnijmy, że inwestycja zakłada nie tylko wymianę nawierzchni, ale również utworzenie lewoskrętu z obwodnicy w ulicę Bierkowicką, co przełoży się na poprawę bezpieczeństwa.

Pieniądze na przeprowadzenie remontu obwodnicy miasto Opole otrzymało z rezerwy subwencji ogólnej ministerstwa infrastruktury. Chodzi o ponad 700 tysięcy złotych.

Reszta potrzebnego finansowania została zabezpieczona z budżetu Opola.

W planach jest estakada i rondo

Przypomnimy. Miejski Zarząd Dróg w Opolu planuje też przebudowę obwodnicy północnej w przeciwnym kierunku, do okolic mostu na Odrze.

Zbudowana ma zostać estakada nad skrzyżowaniem z ul. Partyzancką i Opolską oraz dobudowana druga jezdnia - od Makro w stronę mostu na Odrze.

od 12 lat
Wideo

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gnido
21 sierpnia, 16:52, Zofian:

A może jakiś geniusz z ratusza powie dlaczego na obwodnicy piastowskiej jest ograniczenie prędkości do 60 km/h. A na obwodnicy północnej pomimo że to jest jednopasmówka jest dozwolona prędkość 90 km/h.

To nie geniusz tylko tzw komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego czyli taki opolski "gruppenführer Wolf" czyli niby jest a tak właściwie nie istnieje. A jeśli istnieje to chyba nie zajmuje się bezpieczeństwem ruchu tylko robieniem laski ?

W
Wars
21 sierpnia, 16:52, Zofian:

A może jakiś geniusz z ratusza powie dlaczego na obwodnicy piastowskiej jest ograniczenie prędkości do 60 km/h. A na obwodnicy północnej pomimo że to jest jednopasmówka jest dozwolona prędkość 90 km/h.

I to mnie również interesuje od początku istnienia obwodnicy piastowskiej. Co za cholera wymyśliła ograniczenie 60 km/h na tej trasie. Co tu jest grane?

O
Op
21 sierpnia, 9:05, Darek:

Bardzo dobrze, ponieważ ten lewoskręt był bardzo niebezpieczny. Na marginesie pamiętam niedawne lamentowanie, oczywiście głównie polityków opozycji, że już żadne firma nie będzie stawać do przetargów, oczywiście przez zły PIS. A tu proszę, siedem ofert i to niższych od założeń.

z takimi ludzmi i w takim momencie należy zakończyć dyskusje

G
Gnido
21 sierpnia, 5:36, Gnido:

Pudrowanie trupa...

21 sierpnia, 10:16, Gość:

Każdy ma to na co zasłużył.

Ktokolwiek i jak to widzi ale oddalająca się realizacja obwodnicy południowej przez Odrę - zniechęca inwestorów do Opola. Niestety walka o przebieg przez Bolko i cmentarz nie jest przemyślana wizjonersko. Obwodnicę należało zrealizować poza granicami miasta umożliwiając jego rozwój. A tak to obwodnica wkrótce stanie sie drogą średnicową i znów walka o kolejną obwodnicę. Obwodnica musi być dwupasmowa dla umożliwienia wyprowadzenia ruchu z miasta na rzecz szybkiego objazdu do innego rejonu , dzielnicy. Należy przy tym pomyśleć o parkingach przy obwodnicy. Kierowcy w cenie parkingu będą mieli darmową komunikację do centrum.

Jeśli już to ja bym wolał darmowy parking w cenie komunikacji;)

Z
Zofian
A może jakiś geniusz z ratusza powie dlaczego na obwodnicy piastowskiej jest ograniczenie prędkości do 60 km/h. A na obwodnicy północnej pomimo że to jest jednopasmówka jest dozwolona prędkość 90 km/h.
G
Gość
21 sierpnia, 5:36, Gnido:

Pudrowanie trupa...

Tak jak Pylon przy dworcu PKP powstał na projektowanej w latach 80 tych XX wieku trasie od południa do Ronda i dalej Trasy Nadodrzańskiej do Namysłowa. Niestety decyzje Ratusza uniemożliwiły przebudowę Placu Kopernika , Sienkiewicza i Budowlanych na dwupasmową. Opole ma teraz wielki problem komunikacyjny, z którego już się nie wykaraska . Jaki urbanista - takie miasto.

Trasa Odrzańska GP 2/2 - dwupasmowa szosa szybkiego ruchu - plany

G
Gość
21 sierpnia, 10:18, Gość:

układ komunikacyjny – plany

https://powiatopolski.pl/download/attachment/17860/studium_opole.pdf

Kto zna plany, mapy Trasy Odrzańskiej - szybkiego ruchu do Namysłowa?

Trasa Odrzańska GP 2/2 - dwupasmowa szosa szybkiego ruchu - plany

G
Gość
układ komunikacyjny – plany

https://powiatopolski.pl/download/attachment/17860/studium_opole.pdf
G
Gość
21 sierpnia, 5:36, Gnido:

Pudrowanie trupa...

Każdy ma to na co zasłużył.

Ktokolwiek i jak to widzi ale oddalająca się realizacja obwodnicy południowej przez Odrę - zniechęca inwestorów do Opola. Niestety walka o przebieg przez Bolko i cmentarz nie jest przemyślana wizjonersko. Obwodnicę należało zrealizować poza granicami miasta umożliwiając jego rozwój. A tak to obwodnica wkrótce stanie sie drogą średnicową i znów walka o kolejną obwodnicę. Obwodnica musi być dwupasmowa dla umożliwienia wyprowadzenia ruchu z miasta na rzecz szybkiego objazdu do innego rejonu , dzielnicy. Należy przy tym pomyśleć o parkingach przy obwodnicy. Kierowcy w cenie parkingu będą mieli darmową komunikację do centrum.

G
Gość
Wspaniałych strategów w Ratuszu mają opolanie.

Nic nowego - żadna inwestycja w Opolu nie została wykonana w terminie i za wynegocjowaną kwotę w postępowaniu przetargowym - teraz pójdą negocjacje o kolejne miliony podwyższające koszty wykonawstwa - czas kosztuje

Należy zrealizować w całości obwodnicę - dwupasmową wokół Opola - umożliwiając z każdego kierunku miasta dojazd szybki i bezpieczny a potem brać się za demolkę układów komunikacyjnych w centrum i śródmieściu. A tutaj liczy się "zakorkowanie i utrudnienie życia mieszkańcom - zwłaszcza , że Plebiscytowa jest mocno obciążona ruchem samochodowym. Ciężarowe nie mogą jeździć przez centrum. Opolanie już przeżyli "sprawną budowę kładki przez Kanał Ulgi".
i
inżynier
21 sierpnia, 5:36, Gnido:

Pudrowanie trupa...

21 sierpnia, 6:40, inżynier:

Zgadza się, kolejne korki i utrudnienia. Ciągle coś, coś co trwa często kilka lat.

21 sierpnia, 6:58, Opolanin:

Nie robią - źle, robią - jeszcze gorzej.

Internetowi fachowcy od wszystkiego, specjalizacja - zawodowi malkontenci...

Nie będę marudził jak choć raz inwestycja w Opolu zakończy się w terminie. Pamiętam remontowany odcinek 0,5 km w stronę BP ponad 3 miesiące /dramat. Wiem co pisze bo jako kierownik budowy pracowałem 40 lat zarówno w Polsce jak i Iraku, Libii, Turcji.

D
Darek
Bardzo dobrze, ponieważ ten lewoskręt był bardzo niebezpieczny. Na marginesie pamiętam niedawne lamentowanie, oczywiście głównie polityków opozycji, że już żadne firma nie będzie stawać do przetargów, oczywiście przez zły PIS. A tu proszę, siedem ofert i to niższych od założeń.
D
Darek
21 sierpnia, 5:36, Gnido:

Pudrowanie trupa...

21 sierpnia, 6:40, inżynier:

Zgadza się, kolejne korki i utrudnienia. Ciągle coś, coś co trwa często kilka lat.

21 sierpnia, 6:58, Opolanin:

Nie robią - źle, robią - jeszcze gorzej.

Internetowi fachowcy od wszystkiego, specjalizacja - zawodowi malkontenci...

Nie znalazł się jeszcze taki, który by wszystkim dogodził. Ostatnio rozmawiałem ze znajomym i wyszedł temat zwolnienia z opłat za przejazd A4. Zamiast się cieszyć (raz w tygodniu jeździ do Wrocławia) zaczął to rozwiązanie krytykować. W takim momencie i z takimi ludźmi należy zakończyć dyskusję.

O
Opolanin
21 sierpnia, 5:36, Gnido:

Pudrowanie trupa...

21 sierpnia, 6:40, inżynier:

Zgadza się, kolejne korki i utrudnienia. Ciągle coś, coś co trwa często kilka lat.

Nie robią - źle, robią - jeszcze gorzej.

Internetowi fachowcy od wszystkiego, specjalizacja - zawodowi malkontenci...

i
inżynier
21 sierpnia, 5:36, Gnido:

Pudrowanie trupa...

Zgadza się, kolejne korki i utrudnienia. Ciągle coś, coś co trwa często kilka lat.

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska