Zorganizowana grupa przestępcza w Prudniku. Sprzedali 71 kilogramów narkotyków w ciągu 2 lat. Są kolejne zatrzymania

Krzysztof Strauchmann
Krzysztof Strauchmann
34-letniego Arkadiusza Ż. policjanci zatrzymali na początku lutego. W akcji brali udział antyterroryści. Mężczyzna trenował wcześniej sporty walki.
34-letniego Arkadiusza Ż. policjanci zatrzymali na początku lutego. W akcji brali udział antyterroryści. Mężczyzna trenował wcześniej sporty walki. Archiwum KPP Prudnik
We wtorek rano policjanci z Prudnika zatrzymali kolejne dwie osoby podejrzane o udział w zorganizowanej grupie przestępczej handlującej narkotykami na dużą skalę.

Do tymczasowego aresztu w ciągu ostatniego miesiąca trafiło już 6 osób. To mężczyźni w wieku od 20 do ponad 60 lat. Pierwszym zatrzymanym był 34-letni Arkadiusz Ż. mieszkaniec jednej z miejscowości pod Prudnikiem. To on usłyszał zarzut kierowania zorganizowaną grupą przestępczą.

- Przedstawiliśmy Arkadiuszowi Ż. dotychczas 14 zarzutów dotyczących handlu narkotykami oraz przestępstw przeciwko życiu i zdrowiu innych osób - mówi prok. Przemysław Powirski z Prokuratury Rejonowej w Prudniku. - Według wstępnych ustaleń śledztwa kierowana przez niego grupa w ciągu ostatnich 2 lat wprowadziła na rynek co najmniej 40 kilogramów amfetaminy i co najmniej 31 kilogramów marihuany. Arkadiusz Ż. uzyskał z tego tytułu korzyść wysokości co najmniej 1,5 miliona złotych.

Czytaj także

Arkadiuszowi Ż. grozi do 10 lat pozbawienia wolności. Prokuratura zabezpieczyła mienie podejrzanych o wartości ok. 200 tysięcy złotych, w tym samochody osobowe, na poczet ewentualnych przyszłych kar.

O zarzutach dotyczących narażenia cudzego życia i zdrowia prokuratura nie chce udzielać na razie żadnych informacji. Nieoficjalnie wiadomo, że grupa była brutalna i działała od 5 lat. Prokuratura nie informuje także skąd pochodziły narkotyki, ale były rozprowadzane lokalnie, w rejonie Prudnika.

Podejrzanych jest więcej, prokuratura stosowała wobec nich także inne środki zapobiegawcze, a sprawa ma cały czas rozwojowy charakter. Członkowie grupy mieli swoje specjalizacje i podział ról.

Rozbicie grupy handlującej narkotykami na tak dużą skalę jest dużym sukcesem prudnickiej policji.

Poprzednią zorganizowaną grupę przestępczą w rejonie Prudnika policja rozbiła w 2008 roku. Wtedy na ławie oskarżonych usiadło 18 osób pod zarzutem wprowadzenia do obrotu 67 kilogramów marihuany i amfetaminy w ciągu 4 lat. Arkadiusz Ż. był jednym z oskarżonych w 2008 roku. Sąd Okręgowy w Opolu skazał wtedy głównych sprawców na kary wieloletniego więzienia.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 35

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ciekawe kiedy Polska policjia wezmie sie za Czarniaka?

G
Gosc z Niemiec

LAKA Prudnicka Gora a reszte [wulgaryzm]ic

G
Gosc z Niemiec
11 marca, 19:42, Były policjant:

Szacunki co do ilości i sum pieniędzy to kosmos! Panie prokuratorze czas rzucić dotychczasowe zajęcie i zająć się pisaniem bajek fantastycznych-lepszą karierę pan zrobisz!

Co do partaczy z kpp to proszę nie chwalić dziadostwa bo prawda jest taka, że zarzuty to pomówienia jednego co się rozpruł a reszta to poszlaki i to z dużą dawką fantazji.

11 marca, 20:36, Gość:

Dokladnie , jak mozna wypisywac takie rzeczy i oczerniac kogos niewinnego nie majac zadnych dowodow tylko majac zeznanie czyt " Powowienia " kogos kto broni siebie i wymysla absurdalne rzeczy " mam nadzieje ze jest jeszcze jakas sprawiedliwosc w tym Kraju

Najwazniejsze ze Marcin moze handlowac a reszta to h.. i to jest prawo i sprawiedliwosc ! A reszta teraz jedzie po zurku szkoda ze teraz a nigdy nie mieli odwagi powiedziec mu to prosto w oczy ! K...y

L
Lol84
12 marca, 14:09, Gość:

Żurek typ który nawet nie skończył podstawówki nic nie robił tylko handlował prochami A teraz jeszcze się ratuje sprzedając innych zatrzymywanych

12 marca, 18:29, Sasiad:

Ty chyba pomyliłeś ludzi.

Kapuje to twoj kolega "kraju" i to glupoty.

A tak poza tym jaka ty szkole skończyłeś i co osiogneleś ze taki madry jesteś?!

Nie wazne jaka szkole skonczyl jak juz mieszkales obok to mogles mu to w twarz powiedziec ale co ? Odwagi brakowalo. Robil co robil i w sadzie wyjdzie czy byl winny czy nie. A jako jego sasiad to masz jaja zglos sie na policje i pow co wiesz na jego temat. Zas drugi kolega tak sie chce przypuciwac ze uzywa ksywy goscia o ktorym w artykule slowa nie ma wiec jestes najwiekszy kabel😀. Masz jaja podpisz sie z imienia nazwiska i tyle.

G
Gość
12 marca, 12:28, Gość:

Zurek to kawał gnoja i handlował prochami cały czas slizgal się i w końcu go dorwali A teraz sprzedaje wszystkich na około pizda zurek

Pizda to jestes ty frajeze.

Zginoł bys na tym swiecie gdyby nie twoi rodzice.

S
Sasiad
12 marca, 14:09, Gość:

Żurek typ który nawet nie skończył podstawówki nic nie robił tylko handlował prochami A teraz jeszcze się ratuje sprzedając innych zatrzymywanych

Ty chyba pomyliłeś ludzi.

Kapuje to twoj kolega "kraju" i to glupoty.

A tak poza tym jaka ty szkole skończyłeś i co osiogneleś ze taki madry jesteś?!

G
Gość
12 marca, 11:24, Gość:

Panie Prokuratorze gratuluje wyobrazni haha . Znalezliscie sobie kozla ofiarnego . Lepiej wezcie sie za naszych pseudo swiadkow koronnych ktorzy nie ucza sie na bledach i handluja dalej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To kto jest wkoncu ich szefem bosem.? Skoro Zurakowski siedzi a kraju lata po miescie i sie smieje ze moze dalej handlowac , ludzie otworzcie oczy , kraju czlowieku policji !!! Mniejmy nadzieje z4 jest w tej Polsce jeszcze sprawiedliwosc i wrocisz do wiezienia KONFIDENCIE

12 marca, 11:31, Gosc:

Kolejny idiota.......

12 marca, 12:20, Gość:

Jak [wulgaryzm] Kraju handluje i Ci to przeszkadza to idz pajacu zeznaj jak jestes pewny i pamiętaj kto się śmieje ten się śmieje ostatni. Bez swiadkow i dowodow nie ma prawa do zatrzymania matole.Wiec logiczne ze zurek nie siedzi za niewinnosc. Chyba zal dupe sciska.

Popatrz jaki jestes pusty w tym kraju mozna posadzic kogos za zwykle pomowienia bez dowodow !!! I to jest taka sprawa !! Znalazl sie taki kraju ktory broni wlasnej [wulgaryzm] i gada na kogos z kim zyl w konfilikcie !! Haha ale sluchaj zurek niedlugo wyjdzie bo ta sprawa jest smieszna absurdalna to wtedy powiesz mu to wszystko co na niego wypisywales ?? Haha glupi cwaniaczku .Zapraszam na sprawe to wtedy zobaczysz dowody na Kraja :) Narazie

G
Gość

Żurek typ który nawet nie skończył podstawówki nic nie robił tylko handlował prochami A teraz jeszcze się ratuje sprzedając innych zatrzymywanych

G
Gość
12 marca, 12:28, Gość:

Zurek to kawał gnoja i handlował prochami cały czas slizgal się i w końcu go dorwali A teraz sprzedaje wszystkich na około pizda zurek

Ale jestes pusty kolego haha , pomyliles osoby bo zurek nigdy nie byl konfidentem i nie bedzie !!! A myslacy wiedza kto sprzedaje i mowi durnoty . POZDRAWIAM PUSTAKU

G
Gość

Zurek to kawał gnoja i handlował prochami cały czas slizgal się i w końcu go dorwali A teraz sprzedaje wszystkich na około pizda zurek

G
Gosc
12 marca, 11:24, Gość:

Panie Prokuratorze gratuluje wyobrazni haha . Znalezliscie sobie kozla ofiarnego . Lepiej wezcie sie za naszych pseudo swiadkow koronnych ktorzy nie ucza sie na bledach i handluja dalej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To kto jest wkoncu ich szefem bosem.? Skoro Zurakowski siedzi a kraju lata po miescie i sie smieje ze moze dalej handlowac , ludzie otworzcie oczy , kraju czlowieku policji !!! Mniejmy nadzieje z4 jest w tej Polsce jeszcze sprawiedliwosc i wrocisz do wiezienia KONFIDENCIE

Kolejny idiota.......

G
Gość

Panie Prokuratorze gratuluje wyobrazni haha . Znalezliscie sobie kozla ofiarnego . Lepiej wezcie sie za naszych pseudo swiadkow koronnych ktorzy nie ucza sie na bledach i handluja dalej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To kto jest wkoncu ich szefem bosem.? Skoro Zurakowski siedzi a kraju lata po miescie i sie smieje ze moze dalej handlowac , ludzie otworzcie oczy , kraju czlowieku policji !!! Mniejmy nadzieje z4 jest w tej Polsce jeszcze sprawiedliwosc i wrocisz do wiezienia KONFIDENCIE

G
Gość

Luudzie Wypisujecie takie absurdalne rzeczy , nie miejac o niczym pojecia . I Ci ludzie co wypisuja na niego bzdury broniac prawdziwych handlarzy ktorzy pomowili innych i wyszli i dalej handluja to niech sie dwa razy zastanowia co pisza .

c
chwdp

zamiast dawać zasiłki i bony na jaranie to jeszcze karza za to że ktoś jara albo rozprowadza to co za po[wulgaryzm] państwo ludzie już dawno powinni wyjść na ulice i zrobić porządek

G
Gosc

Brawa dla garnizonu Prudnik. Szkoda tylko ze tak długo to wszystko się toczyło. Teraz pora pozabierać te wszelkie ukryte majątki, działki pola domy i mieszkania.... I puścić w samych skarpetach na 20 lat odsiadki

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3