Budowa kładki nad Kanałem Ulgi w Opolu. Połączono dwa brzegi

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Budowa kładki nad Kanałem Ulgi w Opolu. Zamontowano ostatni element, który połączy elementy konstrukcji po obu brzegach. MZD Opole
Postępuje budowa kładki pieszo-rowerowej nad Kanałem Ulgi w Opolu. W poniedziałek zamontowano tam elementy potrzebne do połączenia części konstrukcji po dwóch brzegach kanału.

Budowa kładki nad Kanałem Ulgi trwa od jesieni 2019 roku. W ostatnich tygodniach efekty prac były coraz bardziej widoczne. Mowa m.in. o filarach oraz przęsłach po obu stronach kanału.

Na miejsce przyjeżdżały kolejne elementy konstrukcyjne mające nawet kilkadziesiąt metrów długości. Brakowało jednak połączenia pomiędzy dwoma brzegami.

Czytaj także

To zmieniło się w poniedziałek.

Osadzony został element przęsła mostowego. Tym samym oba brzegi Kanału Ulgi zostały połączone - mówi Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu. - W najbliższym czasie będą montowane dźwigary łukowe, które nadadzą charakterystyczny kształt przeprawy - zapowiada.

Budowa kładki nad Kanałem Ulgi ma być zakończona jesienią 2020 roku. Inwestycja kosztuje 24 mln złotych. Wykonawcą jest Mostostal Kielce.

Czytaj także

Konstrukcja ma mieć ma mieć siedem metrów szerokości oraz 260 metrów długości. Ma ułatwić pieszym i cyklistom komunikację pomiędzy Szczepanowicami a centrum miasta.

Kładka nie będzie się jednak łączyć z wałami wzdłuż Kanału Ulgi. MZD nie rozważało takiego połączenia aby nie ingerować w ich konstrukcję. Istotnym czynnikiem była też kwestia pieniędzy. Taki wariant oznaczałby, że cała przeprawa byłaby jeszcze droższa.

Testy na Covid tańsze za granicą

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
behemot
9 marca, 22:23, Gość:

Po co komu ten most w ogóle. Mnóstwo kasy wyrzuconej w błoto..

Golden Gate dla rowerów i piechurów

G
Gość

Po co komu ten most w ogóle. Mnóstwo kasy wyrzuconej w błoto..

p
przewał

Kładka jest bardzo przesadzona i megalomańska - jeżeli chodzi o funkcję - most pieszo - rowerowy. jest za wysoka, bardzo ingeruje w krajobraz. bzdurne są argumenty o problemie z ingerowaniem w wały - jak już tu wspomniano w komentarzach, kilkaset metrów dalej jest most, który jest połączony z wałami.. no i ten ślimak na zjeździe od strony wyspy bolko.. to będzie horror wizualny, dopiero zobaczycie

b
behemot
9 marca, 20:48, Cyklista:

Czy ktoś wytłumaczy dlaczego ten most jest podniesiony o ok . 5 -6 metrów wyżej nad wały niż wszystkie inne mosty na Odrze i kanale Ulgi ,a przez to wbrew temu co twierdzi MZD

Jest dużo droższy !

9 marca, 21:17, Gość:

Odrzańska Droga Wodna aspiruje do wyższej klasy żeglowności, zatem wszystkie nowe obiekty w poprzek nurtu muszą mieć prześwity dostosowane do docelowej klasy.

Akurat tym fragmentem Odrzańskiej drogi wodnej to sobie mogą popływać kajaki a Młynówką kaczki i bobry.

m
marek
9 marca, 20:48, Cyklista:

Czy ktoś wytłumaczy dlaczego ten most jest podniesiony o ok . 5 -6 metrów wyżej nad wały niż wszystkie inne mosty na Odrze i kanale Ulgi ,a przez to wbrew temu co twierdzi MZD

Jest dużo droższy !

9 marca, 21:17, Gość:

Odrzańska Droga Wodna aspiruje do wyższej klasy żeglowności, zatem wszystkie nowe obiekty w poprzek nurtu muszą mieć prześwity dostosowane do docelowej klasy.

przecież ten kanał nie jest częścią odrzańskiej drogi wodnej

G
Gość
9 marca, 20:48, Cyklista:

Czy ktoś wytłumaczy dlaczego ten most jest podniesiony o ok . 5 -6 metrów wyżej nad wały niż wszystkie inne mosty na Odrze i kanale Ulgi ,a przez to wbrew temu co twierdzi MZD

Jest dużo droższy !

Odrzańska Droga Wodna aspiruje do wyższej klasy żeglowności, zatem wszystkie nowe obiekty w poprzek nurtu muszą mieć prześwity dostosowane do docelowej klasy.

C
Cyklista

Czy ktoś wytłumaczy dlaczego ten most jest podniesiony o ok . 5 -6 metrów wyżej nad wały niż wszystkie inne mosty na Odrze i kanale Ulgi ,a przez to wbrew temu co twierdzi MZD

Jest dużo droższy !

G
Gość

Kładka moim zdaniem potrzebna i fajnie, że powstała, ale bez połączenia z wałami sporo traci. Połączenie zdecydowanie powinno być i niech nie wmawiają ludziom, że wiązałoby się z ingerencją w wały. Spokojnie można było pomost łączący poziom płyty mostu z poziomem wały podwiesić prawie cały na konstrukcji mostu, a na wale zrobić tylko niewielki fundament i np. 2-3 metrowy pomost kompensujący pracę konstrukcji.

G
Gość
9 marca, 16:53, Gość:

Najgłupiej wydane 24 miliony!

Totalna bzdura.

A 300 metrów dalej most drogowy na który i z którego piesi i rowerzyści mogą dostać się bezpośrednio z wału..

Dokładnie...

G
Gość

Nareszcie! Najlepsza inwestycja w Opolu

b
behemot

To nie jest kładka to jest Panzerbrucke.

G
Gość

Mi się podoba - SUPER :-)

G
Gość

Najgłupiej wydane 24 miliony!

Totalna bzdura.

A 300 metrów dalej most drogowy na który i z którego piesi i rowerzyści mogą dostać się bezpośrednio z wału..

H
HIR

JA SIE PYTAM TYLKO PO CO? TYLE PIENIEDZY A KLADKA Z NIKAD DO NIKAD!!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3