Nowa kładka pieszo-rowerowa na Wyspę Bolko w Opolu znów znacznie droższa od założeń

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Kładka pieszo-rowerowa na Wyspę Bolko znów okazała się droższa od założeń
Kładka pieszo-rowerowa na Wyspę Bolko znów okazała się droższa od założeń Materiały UM Opole
Trzy firmy zgłosiły się do przetargu na wykonanie nowej przeprawy dla pieszych i rowerzystów nad Kanałem Ulgi. Oferta każdej z nich znacznie przewyższa jednak kwotę zarezerwowaną na ten cel w budżecie Opola.

Kładka pieszo-rowerowa ma połączyć dwa odcinki ul. Bolkowskiej znajdujące się po obu stronach Kanału Ulgi, na wysokości parkingu na Wyspie Bolko. Konstrukcja ma mieć 260 metrów długości oraz siedem metrów szerokości. Ma też być w pełni oświetlona. Planowany termin realizacji to koniec czerwca 2019 roku.

Po raz pierwszy miasto poszukiwało wykonawcy pod koniec 2017 roku. Zgłosiło się 10 firm, ale ich oferty opiewały na 23-40 mln zł, a miasto zarezerwowało na inwestycję 13,5 mln zł.

Na początku lipca ogłoszono drugi przetarg. Do tego ratusz dopuścił możliwość dokonania zmian w projekcie, które byłyby tańsze, ale równie efektywne.

Przeczytaj: Drugie podejście do nowej kładki nad Kanałem Ulgi. Unijne dofinansowanie dla inwestycji pod znakiem zapytana

Zgłosiły się trzy firmy. Wszystkie oferty znacznie przekraczają kwotę blisko 13,5 mln zł zapisanych w budżecie miasta. Najtańsza propozycja pochodzi od konsorcjum firm z Będzina – Azi-Bud i Banimex – i opiewa na ponad 26 mln zł. Firma Himmel&Papesch z Opola proponuje realizację inwestycji za blisko 35 mln zł. Najwyższą, wartą prawie 37 mln zł, zgłosiła firma Intercor z Zawiercia.

Ponieważ najniższa oferta na to zadanie jest blisko dwukrotnie wyższa od pieniędzy zarezerwowanych w budżecie, wiele wskazuje na to, że przetarg znów będzie unieważniony. Poprosiliśmy opolski ratusz o informację w tej sprawie, czekamy na odpowiedź.

Ta sytuacja nie wróży dobrze innej inwestycji planowanej przez miasto w rejonie Wyspy Bolko. Mowa o rozbudowie mostu nad Odrą im. Ireny Sendlerowej. Istniejąca płyta przeprawy ma być wymieniona i udostępniona wyłącznie rowerzystom, dla których obecnie zarezerwowana jest tylko połowa mostu. Dla pieszych wybudowane będą zupełnie nowe chodniki. Te będą dobudowane po obu stronach mostu. Chodniki mają mieć nawierzchnię z żywicy epoksydowej.

Przeczytaj: Most spacerowy na Wyspę Bolko w Opolu do rozbudowy. Będzie więcej miejsca dla pieszych i rowerzystów

Prace na moście im. Sendlerowej mają się zakończyć do połowy czerwca przyszłego roku. Wysokość zgłoszony ofert poznamy za kilka tygodni.

OPOLSKIE INFO - 10.08.2018

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska