Nowe parkingi i rozwój MZK, zamiast przebudowy Ozimskiej w Opolu. Przedstawiciele PiS mają swoje pomysły na odkorkowanie miasta

Marcin Żukowski
Marcin Żukowski
Przedstawiciele Prawa i Sprawiedliwości skrytykowali pomysł przebudowy ulicy Ozimskiej w Opolu przedstawiony przez ratusz.
Przedstawiciele Prawa i Sprawiedliwości skrytykowali pomysł przebudowy ulicy Ozimskiej w Opolu przedstawiony przez ratusz. PiS Opolskie
Przedstawiciele Prawa i Sprawiedliwości krytykują propozycję z opolskiego ratusza na przebudowę ulicy Ozimskiej. Mają swoje pomysły.

Pomysł przebudowy ulicy Ozimskiej skrytykowali członek Rady Politycznej PiS Grzegorz Krukowski i pełnomocnik Forum Młodych PiS Tobiasz Gużda.

- Opole i przede wszystkim mieszkańcy Opola, studenci i ludzie dojeżdżający tutaj do pracy są już umęczeni ciągłymi problemami z zakorkowaniem miasta. Zasługujemy na poważne podejście - mówił Tobiasz Gużda.

W miejsce zapowiedzianej przez ratusz przebudowy, działacze PiS zaproponowali remont dróg najbardziej zniszczonych, wskazując przykłady: ul. Jagiellonów, ul. Różana w Czarnowąsach, czy Most Zamkowy.

Postulują zwiększenie liczby miejsc parkingowych i obniżkę opłat za parkowanie. Według nich nowe parkingi mogły powstać m.in. w miejscu byłego kortu przy ul. Katowickiej i na placu przed sądem rejonowym.

Kolejną propozycją są zmiany w komunikacji miejskiej. Działacze PiS chcą, aby więcej autobusów kursowało na obrzeża miasta oraz zwiększono przepustowości dróg. - Buspas nie jest rozwiązaniem - stwierdzili.

Ostatnim pomysłem na rozwiązanie problemu korków w stolicy regionu jest budowa obwodnicy południowej Opola, która, zdaniem organizatorów konferencji, była obiecywana w minionej kampanii przez polityków PO i PSL.

Do pomysłów krytycznie odniósł się rzecznik prasowy ratusza Adam Leszczyński.

- Z jednej strony krytykują pomysł przebudowy Ozimskiej, argumentując to korkami, z drugiej chcą budowy parkingów przy Opolaninie (parking działa tam od lat) oraz na terenie rekreacyjnym przy Katowickiej, w pobliżu Ozimskiej, co spowoduje wtłoczenie kolejnych samochodów do centrum miasta. Krytykują także budowę buspasów, jednocześnie apelują o rozwój komunikacji miejskiej - wskazał Leszczyński.

Brak informacji o tym, że wraz z przebudową Ozimskiej ma być skorygowane skrzyżowanie z Reymonta, wprowadzony ruch dwukierunkowy na Kołłątaja, Reymonta i Ozimskiej przy Rzemieślniku rzecznik magistratu nazwał ignorancją.

- To wszystko ma usprawnić ruch w śródmieściu, także komunikacji miejskiej - przekonywał Adam Leszczyński.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska