reklama

Nowy most kolejowy w Kędzierzynie-Koźlu. Stalowa konstrukcja powstała nad Kanałem Kędzierzyńskim

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Nowe przęsło, centymetr po centymetrze, przesuwano z miejsca montażu w stronę drugiego brzegu. Prace trwały tydzień. Teraz na nowym moście zostanie ułożony tor i wywieszona sieć trakcyjna. PKP PLK/Szymon Grochowski
Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim zapewni szybszy i sprawniejszy przejazd pociągów na linii Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle i dalej do nadbałtyckich portów.

Waży ponad 300 ton i ma 67 metrów długości. Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim jest już gotowy. Stalowa konstrukcja powstała w okolicy osiedla Sławięcice. To jeden z efektów modernizacji linii kolejowej Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle.

Stara przeprawa została rozebrana, bo była w złym stanie - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe. - Nowe przęsło, centymetr po centymetrze, przesuwano z miejsca montażu w stronę drugiego brzegu. Prace trwały tydzień. Teraz na nowym moście zostanie ułożony tor i wywieszona sieć trakcyjna.

Na odcinku Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle wymieniono już także większość torów i rozjazdów. Przebudowano nastawnie m.in. w Toszku i Rudzińcu Gliwickim.

Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym i wymiana urządzeń mechanicznych na elektryczne zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Będzie też bezpieczniej na torach i drogach dzięki pracom na 10 przejazdach kolejowo-drogowych - dodaje Mirosław Siemiec.

Na ukończeniu jest odcinek modernizowanej linii dwutorowej od Toszka Północ do Rudzińca Gliwickiego.

Czytaj także

W trakcie prac, ruch pociągów jest utrzymany i odbywa się jednym torem. Prace sieciowe prowadzone są na stacji w Sławięcicach oraz na odcinku Nowa Wieś - Stare Koźle. Do końca roku zostanie zamontowanych ok. 35 km tzw. ciężkiej sieci trakcyjnej. Zapewni to dobre warunki przejazdu pociągom towarowym.

Linia od Toszka Północ do Starego Koźla to jedna z najważniejszych tras towarowych na Górnym Śląsku. Zapewnia transport węgla z kopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego m.in. do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni.

Efektem prac będzie zwiększenie konkurencyjności kolei w stosunku do transportu drogowego. Dzięki odnowieniu infrastruktury pociągi towarowe pojadą szybciej, a więc skróci się czas przewozu towarów, możliwy też będzie przejazd większej liczby składów.

Wartość inwestycji to ponad 190 mln złotych. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską. Zakończenie prac zaplanowano na II kwartał 2020 roku.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stary kolejarz

Nieczynna od lat linia kolejowa nr 199 wymagala remontu i tak sie stalo po 10 latach stagnacji.Malo prawdopodobne ze PLK zmodernizuje wazna linie 137 Od Kedzierzyna do Legnicy,moze za nastepne 10 lat!?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3