Obwodnica piastowska Opola ma być poszerzona do końca wakacji. Jakie utrudnienia?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Obwodnica piastowska Opola ma być poszerzona do końca wakacji. Jakie utrudnienia?
Obwodnica piastowska Opola ma być poszerzona do końca wakacji. Jakie utrudnienia? Piotr Guzik
W drugiej połowie kwietnia rozpocząć ma się rozbudowa obwodnicy piastowskiej Opola. Na odcinku pomiędzy węzłem na ul. Niemodlińskiej a estakadą nad ul. Wrocławską powstanie dodatkowa jezdnia z dwoma pasami ruchu.

Obwodnica piastowska została oddana do użytku pod koniec 2019 roku. Droga łączy obwodnicę północną Opola z węzłem na ul. Niemodlińskiej. Trasa mająca około 4 kilometrów długości na odcinku od obwodnicy północnej do zjazdu z estakady na ul. Wrocławską ma po dwa pasy ruchu w oby kierunkach. Dalej jest to już jednak trasa węższa - ma jedną, dwukierunkową jezdnię.

Ta sytuacja budziła zresztą pewne wątpliwości kierowców - że pomimo tego, iż inwestycja kosztowała blisko 120 mln zł, droga nie jest w pełni dwujezdniowa. Miasto odpowiadało, że podbudowa drugiej jezdni została zrealizowana i jej dokończenie będzie możliwe po pozyskaniu dodatkowych pieniędzy.

Te - około 10 mln zł z Unii Europejskiej - Opole otrzymało na początku roku. Zapowiadano wtedy, że umowa z firmą Himmel & Papesch, wykonawcą obwodnicy piastowskiej, będzie podpisana w pierwszym kwartale tego roku. Ostatecznie ma to nastąpić nieco później, 15 kwietnia.

- Prace powinny ruszyć niezwłocznie po podpisaniu umowy - zapowiada Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

Jezdnia z dwoma pasami ma się zmieścić także na wysokości zwężenia przy cmentarzu na Półwsi. Zakres inwestycji obejmuje także poszerzenie wjazdu na węzeł na ul. Niemodlińskiej, tak aby można było skorzystać z drogi wybudowanej w 2019 roku, która obecnie wygrodzona jest betonowymi barierami. Sam węzeł nie będzie jednak przebudowywany.

Adam Leszczyński informuje, że drogowcy będą pracować w większości istniejącą obwodnicą, dlatego kierowcy nie powinni spodziewać się dużych utrudnień w ruchu. - Mogą jednak występować lokalne zwężenia - zaznacza.

Wykonawca będzie miał na wykonanie zadania cztery miesiące. To oznacza, że dobudowa dodatkowej jezdni do obwodnicy piastowskiej powinna być zrealizowana do końca wakacji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

iPolitycznie - Jeśli KE nas nie posłucha, będziemy żądać rekompensat

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
8 kwietnia, 13:38, Urzędniczy Raj:

Jechałem kilkanaście razy tą obwodnicą: zawsze pusta, po horyzont żadnego samochodu. W tym samym czasie na jednojezdniowej "obwodnicy" północnej wieczne korki. Gdzie tu sens i logika?

Co do obwodnicy północnej, to się zgodzę, rozbudowa jest konieczna. Jednak odnośnie obwodnicy piastowskiej poczekajmy na ocenę, już samo jej przedłużenie do ulicy Krapkowickiej (co jest w planach i oby jak najszybciej budowa się rozpoczęła), zdecydowanie zwiększy natężenie ruchu, ale dopiero jak dotrze do Groszowic to będzie spora ulga dla miasta.

U
Urzędniczy Raj

Jechałem kilkanaście razy tą obwodnicą: zawsze pusta, po horyzont żadnego samochodu. W tym samym czasie na jednojezdniowej "obwodnicy" północnej wieczne korki. Gdzie tu sens i logika?

G
Gość

Inwestycja kosztowała blisko 120 mln zł, droga nie jest w pełni dwujezdniowa . Budowa drugiego pasa łącznie z poszerzeniem wiaduktów kosztuje tyle samo , więc zawsze należy wykonywać docelowo - na 40 lat użytkowania

G
Gość

Obwodnicę kompletną – wokół Opola - należało zrealizować poza granicami miasta umożliwiając jego rozwój. A tak to obwodnica wkrótce stanie się drogą średnicową i znów walka o kolejną obwodnicę. Obwodnica musi być dwupasmowa dla umożliwienia wyprowadzenia ruchu z miasta na rzecz szybkiego dojazdu do innego rejonu , dzielnicy. Przy obwodnicy mogłyby powstawać bazy logistyczne, markety, przedsiębiorstwa 

Niestety Ratusz o tym nie myśli - dlatego Opolszczyzna się wyludnia - zwłaszcza wioski. Opole to miasteczko emerytów i rencistów .

 Należy przy tym pomyśleć o parkingach " park

P
Polak

No i git.

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie